Egy a MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint a 18-30 éves magyar fiatalok körében az internetes vásárlás lehetősége több mint négyszer olyan vonzó, mint a hagyományos kártyás vásárlásoké. Míg a kártyás fizetés iránti friss kereslet várhatóan csupán 4,3 százalékponttal lesz magasabb, az internetes vásárlások népszerűség-növekedése elérheti a 19 százalékpontot is – állítja a Xallis Consulting által 400 kártyahasználó megkérdezésével készített tanulmány.
A vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, miközben a hitelkártya-birtokosok aránya csak 6 százalék. A fiatalok 57 százalékban pénzfelvételre, 48 százalékban vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban pedig egyenleg-lekérdezésre használják a plasztikot. Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16 százaléka él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben – világít rá a tanulmány, mely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyájukat e célra.
„A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékkal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak. Kártyatársaságunk portfolióján belül a MasterCard márkájú kártyák minden esetben alkalmasak online vásárlásra függetlenül attól, hogy dombornyomott vagy nem dombornyomott plasztikról van szó. A fiatalok számára a nem dombornyomott MasterCard lehet az egyik legideálisabb megoldás, hiszen ez a kártya – amellett, hogy éppúgy használható az interneten, mint dombornyomott társai – esetleges elvesztése esetén egyszerűbben letiltható” – mondta Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.
A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya-használat terén, hiszen ekkor jelentősen – mintegy 32 százalékponttal – megnő a kártyahasználat gyakorisága. Az internetes vásárlás lehetősége is ebben az életszakaszban, a középiskola után kezd fontossá válni, mert a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is vonzza a banki kapcsolatok fejlődését; az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.
A fiatalok nem félnek kártyával fizetni a neten
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
Azóta történt
-
Milliárdos bevételek e-számlázással
Terjed az elektronikus számlázás, de az archiválás a legtöbb magyar cégnél még gondot okoz.
Tech 5
-
Globálisan egységes kártyaszabvány 2009-től
Egyesítik adatformátumaikat az EURO-zóna kártyakibocsátói.
Tech 0
-
Magyarországon még bizalmatlanok vagyunk az online bankolással szemben
A Symantec felmérése szerint az internetes tevékenységek közül az online bankolás könnyíti meg leginkább az emberek életét.
Biztonság 1
-
Vásárlási tanácsokat ad a Kirakat.hu
Hasznos tájékoztató oldalt indított a Sanoma.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Több mint 45 millió bankkártya adatait szerezték meg crackerek
Éveken át használták tolvajok egy nagy amerikai áruházlánc adatbázisát.
Biztonság 11
-
Bankkártyájuk buktatta le a pedofilokat
Németországban újabb módszerekkel küzdenek az internetes gyermekpornográfia ellen.
Közösségi média 0
-
A szolgáltatók és a bankok között vergődik a mobilos fizetés
Üzleti modellre, kompromisszumokra, együttműködésre, jogi rendezésre lenne szüksége a jobb sorsra váró technológiának.
Távközlés 0
Percről percre
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest