A Samsung is versenyre kel az iTunesszal

Az Apple iTunes/iPod párosa újabb kihívás előtt áll. Szinte egy időben azzal, hogy a MySpace is jelezte belépési szándékát a zenei piacra, a Samsung is bejelentette, hogy az online zenei szolgáltatások területén fel kívánja venni a versenyt az amerikaiakkal.

A dél-koreai elektronikai nagyvállalat képviselője pénteken jelentette be, hogy a MusicNet médiaszolgáltatóval együttműködve az év végén zeneletöltő szolgáltatást indít Európában, egyelőre az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban. E tevékenységüket a későbbiekben egész Európára, majd pedig az ázsiai országokra is ki akarják terjeszteni.

A cég bejelentése szerint rendszerük kompatibilis lesz majd a Samsung által gyártott hordozható mp3-as és médialejátszókkal, de az árakról és a szolgáltatás részleteiről többet nem árultak el. Elemzők véleménye szerint a vállalat hasonló módon kívánja tevékenységét végezni, mint az Apple, amelyik az online iTunes zeneboltot és az iPod lejátszót egy rendszerbe integrálta. A Samsung jelenlegi lépését az is motiválhatta, hogy a Microsoft is piacra lép a saját zeneszolgáltató rendszerével, s a redmondi vállalat júliusban nyilvánosságra hozta, hogy ennek megvalósítását nem bízza partnereire. „A Microsoft már kitépett egy lapot az Apple könyvéből, s most a Samsung is” – kommentálta a hírt Mike McGuire, a Gartner elemzője.

A MusicNet bejelentése szerint az online szolgáltatás, csakúgy, mint a MusicNet többi szolgáltatása, a Microsoft Windows Media Player technológiát fogja használni.

Azóta történt

Előzmények