Az Adobe és az IBM együtt visz minket a felhőbe

Az Adobe évente megrendezett konferenciáján jelentették be, hogy a vállalat egyesíti erőit az IBM üzletágával, és a jövőben az Adobe Marketing Cloud támogatást kap az IBM Interactive Experience divíziójától. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az Adobe meglévő, a vállalkozások számára kialakított tanácsadási és marketingrendszerét feljavítják az IBM felhasználóbarát és extra tudást is kínáló technológiájával.

A két cég lépése megfelel a mai trendeknek: a vállalatok egyrészt mindinkább a felhős megoldások felé terelik a számukra igen fontos vállalkozói ügyfeleket, másrészt nemcsak alapszolgáltatásokat akarnak kínálni, hanem mindezeket a lehető legkényelmesebbé akarják tenni: pl. egyedi tanácsadás, sokat tudó mobilalkalmazások, személyre szabható felhőkínálat, vevőkövetés, célzott reklámok stb.

IBM Adobe felhő-marketing

A cégek irányából érkező kezdeményezés egyértelműen azt jelzi, hogy a felhő ma már meghatározó a vállalkozói szektorban, és a következő lépcső a felszíni rendszerek – vagyis a marketingeszközök – fejlesztése, hogy a vállalatok olyan lehetőségeket kapjanak, hogy a meglévő felhőszolgáltatáson belül a saját igényeiket mind erősebben legyenek képesek érvényesíteni.

Az igen sok pontból álló megállapodás részleteit nézve látható, hogy a vállalatok a jelenlegi technológiák szinte összes területét le akarták fedni: különösen érdekes, hogy a viselhető számítástechnika és az egyéb háztartási és vállalkozói digitalizáció (IoT) területére külön kitértek. Vagyis az IBM fejlett eszközöket kínál (elemzés, adatfeldolgozás, személyre szabott reklámok, kép és 3D-s megjelenítés, videó stb.) az Adobe-nak, hogy az ő ügyfeleik az ügyfeleiket a szállodákban, a bankokban, a benzinkutakon, az autókban stb. hatásosnak minősíthető módon érjék el. Összességében azt lehet mondani, hogy a cégek vállalkozói ügyfelei a saját ügyfeleik digitális viselkedésének elemzéséhez és befolyásolásához igen fejlett eszköztárat kapnak.

Azóta történt

Előzmények