Az iWiW már most behozta a vételára ötödét

A T-Online Magyarország 21,8 százalékkal, 34,8 milliárd forintra növelte az árbevételét tavaly. Az EBITDA egy év alatt 3,18 milliárdról 3,415 milliárd forintra nőtt, miközben a magyar számviteli szabályok (HAR) szerinti adózás előtti eredmény a fejlesztésekre fordított beruházások miatt 2,242 milliárdról 1,7 milliárd forintra csökkent. Az eredményt – a korábbi időszak 42,2 százalékos költségnövekedése helyett – a költségek 27,7 százalékos emelkedése mellett érte el cég, miközben a dolgozói létszám nem változott.

A vállalat internet-előfizetőinek száma rekordmértékben, 30 százalékkal, 427 ezer főre nőtt, ezen belül az ADSL-csomagok száma 54 százalékkal, 219 ezerről 336 ezerre emelkedett. A T-Online Magyarország piaci részesedése – amint a cég közleménye állítja – a széles sávú (ADSL és kábel) piacon tavaly 42 százalék volt, amellyel itthon piacvezető.

A T-Online által üzemeltetett internetes portálok szintén kedvezően hatottak a vállalat eredményességére. Az Origo lapcsalád és a tavaly áprilisban közel 4 millió euróért felvásárolt iWiW közösségi portál együttesen 63 százalékkal növelte tavaly a hirdetési árbevételét, ez pedig a piaci átlagnál gyorsabb növekedést jelent. Amint a Napi Gazdaság beszámolójából kiderül, csak az iWiW-en 200 millió forint folyt be – valós bevételként, nem listaáron – a reklámokból. A közösségi oldalnál egyébként – tudta meg a gazdasági napilap – tavaly a működés stabilizálása volt napirenden, az oldal szolgáltatásainak komolyabb fejlesztése az idén indul el.

Azóta történt

Előzmények