CeBIT: magyar banki rendszer az IBM standján

Napjaink egyik legnagyobb kihívása a bankok számára fióki ügyintézőik képernyőfelületeinek megújítása. Egységes képernyők, munkafolyamat-szabályozás és értékesítési eszközök kellenek az alkalmazottak munkájának gyorsabbá, hatékonyabbá tételéhez, és támogatni kell, hogy még eredményesebben értékesíthessenek magasabb nyereséghányaddal rendelkező banki termékeket.

Az IBM Magyarország banki ügyintézői rendszert fejlesztett ki, amelyet az egyik itthoni banknál már alkalmaznak, és amelyet teljes funkcionalitással a CeBIT-en (a Halle 1-ben) az IBM területén mutattak be. Az IBM üzleti tanácsadóinak vezetésével létrehozott, IBM szoftveren és IBM szervereken működő megoldásban két magyar vállalkozás is rész vett: az IND fejlesztette az üzleti szolgáltatásokat és háttérrendszer- integrációt, a T-Logic pedig a portálelemeket.

Az IND csoport vezető tranzakciós és biztonsági megoldás-szállítója az európai e-Finance piacnak. 2002-ben első helyezett lett a Deloitte&Touche Fast50 versenyén, elnyerve ezzel "A leggyorsabban növekvő technológiai cég Közép- és Kelet Európában" címet. A magyarországról indult cég 2003-ban a volt Brokat e-Finance részlegének megvásárlásával, ügyfeleket és piacot nyert 12 európai országban is, árbevétele pedig meghaladja az 1milliárd forintot.
A T-Logic Kft. 1998-ban alakult, szoftvertanácsadó cég. Az üzleti alkalmazások és folyamatok integrációja terén, a pénzügyi szektorban rendelkezik kimagasló tapasztalatokkal. Több hazai bank mellett a frankfurti Dresdner Bank AG is használja megoldásait.

Az új rendszerrel a bank munkatársai böngésző használatával egy portálon keresztül egyszerűen és gyorsan elérhetik a különböző banki szolgáltatásokat nyújtó olyan háttéralkalmazásokat, mint például a számlavezetés, a kártyarendszer, vagy a brókerrendszer. A megoldás az elektronikus levelezést és az azonnali üzenetküldést is integrálja. A különböző alkalmazásokat korábban csak külön-külön, a saját klienseikkel lehetett működtetni. A portál egyszerűsíti ezeknek a rendszereknek a használatát, kiküszöböli az adatbevitel ismétlését, így gyorsítja az ügyfélkezelést, csökkenti a költségeket, és növeli a hatékonyságot. Mindezt egy olyan megoldás is kiegészíti, amely az adattárház tartalmának elemzése alapján az adott ügyfélre szabva az értékesítést támogató ajánlatokat jelenít meg, és az ügyféllel történő interakció jellemzőivel folyamatosan tölti az adattárházat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IBM

Előzmények