Megérkezett Magyarországra a Deezer

Korábban sokan fájlalták – nem annyira a felhasználók, mint inkább a zeneiparban érdekelt szereplők –, hogy Magyarországon alig volt néhány olyan legális terjesztési csatorna, melyen digitális zenéket lehetett vásárolni vagy hallgatni. Az elmúlt hónapokban azonban felpörgött a piac: elsőként a Hungaroton indította el internetes zeneáruházát, aztán szeptember végén az Apple iTunes Music Store vált elérhetővé a hazai felhasználók számára, október közepén pedig a Magyar Telekom számolt be egy Last.fm-re hajazó netrádió, a ZeneCenter startjáról.

A héten egy újabb nemzetközi szereplővel bővült a kínálati paletta: mostantól – a cég által publikált ütemtervhez képest nagyjából egy hónapos csúszással – a francia Deezer is megnyitotta a regisztrációt a magyar felhasználók előtt. A magyarországi indulás tényét lapunknak a vállalat megerősítette. Mint megkeresésünkre elmondták: a szolgáltatás már megnyílt a magyar internetezők előtt, de mivel még dolgoznak a rendszer finomhangolásán, a startot egyelőre hivatalosan nem jelentették be. Arról, hogy a Deezer Magyarországra készül, elsőként az IT café számolt be tavaly októberben.

A Magyarországról egyelőre nem elérhető rivális, a Spotify éppen tegnap számolt be arról, hogy 3 millióra nőtt az előfizetőinek száma, ami azt jelenti, hogy az aktív felhasználói bázis több mint 20 százaléka hajlandó fizetni a reklámmentes, illetve okostelefonon történő zenehallgatásért. A svéd vállalkozásnak alig három hónapja, novemberben még „csak” 2,5 millió fizetős ügyfele volt. Akárcsak a Deezer, a Spotify is kiterjedt nemzetközi terjeszkedést tervez az idén, de azt, hogy mely országokat célozzák meg, nem hozták nyilvánosságra.

A 2007-ben Franciaországban elindított Deezer egy zenei streamingszolgáltatás, mely ingyenesen alapvetően netrádióként, előfizetési díj fejében pedig online zenegépként és a fájlok feltöltésének lehetősége révén privát zenetárként is használható. A fizető ügyfelek le is tölthetik a lejátszási listáikat és kedvenc számaikat, melyek a jelenleg 13 millió dalból – köztük magyar felvételekből is – álló repertoárból választhatók ki. A szolgáltatáshoz természetesen a népszerű okostelefon- és tabletplatformokhoz app készült, és persze a Facebookhoz is kapcsolható: a felhasználók megoszthatják a hallgatott zenéiket az ismerőseikkel a közösségi oldalon.

Magyarországon a nyugati piacokra szabott árszintnél alacsonyabb az előfizetési díj. A korlátlan és reklámmentes online zenehallgatást lehetővé tévő Deezer Premium előfizetés havi díja 3,49, míg a letöltési lehetőséget és egyéb extrákat biztosító Premium+ csomagé 6,99 euró – ugyanezekért Nyugat-Európa nagy részében 4,99, illetve 9,99 eurót kell fizetni.

Az évi körülbelül 50 millió euró árbevételt termelő, tavaly a várakozások szerint már nullszaldót elérő Deezer ma 20 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, közülük 1,4 millió előfizető. A cég abban bízik, hogy a mobilszolgáltatókkal kötött megállapodások révén alkalmazása felkerülhet a partneroperátorok által forgalmazott okostelefonokra, ahogy Franciaországban az Orange készülékeire.

Azóta történt

Előzmények