Egy éven keresztül látogatja a hazai cégeket a BSA

Szeptember végén indul a BSA egy évesre tervezett NagyvizIT elnevezésű programja – jelentette be a szervezet mai sajtótájékoztatóján Simonkovics Sándor, a BSA Magyarország elnöke. A NagyvizIT program keretében 600 hazai céget keresnek fel – előzetes bejelentkezés után – személyesen, és további tízezerrel levélben veszik fel a kapcsolatot. A program elsődleges célja a magyarországi informatikai vállalkozások szoftvergazdálkodásának javítása, valamint annak felderítése, hogy milyen okok vezettek az elmúlt évben az illegálisszoftver-használat hazai helyzetének romlásához.

A szoftverkalózkodás nemzetközi helyzetét felmérő 2005-ös IDC-tanulmány (pdf-ben letölthető a bsa.org weboldalról) szerint Magyarországon az elmúlt évben 2 százalékos emelkedést produkálva 44 százalékra nőtt az illegálisszoftver-használat. Az abszolút számokat tekintve hazánk ezzel még mindig jó helyen áll a régióban, viszont az emelkedő számadat ellentétes az Európát egyébként jellemző csökkenő tendenciával – és épp ez a tényező az, ami a BSA-t aggasztja.

A NagyvizIT program koncepciója összhangban áll a BSA általános stratégiaváltásával. "Az agresszív kampányok nem hozták meg a várt eredményt" – ismerte el a sajtó képviselőinek Simonkovics Sándor. "A mostani program ezért nem rajtaütésszerű ellenőrzés lesz, hanem szakértői segítségnyújtás és konzultáció. A felmérések és a gyakorlati tapasztalat is azt mutatta, hogy a nem jogszerű szoftverhasználat – amely elsősorban a kis- és középvállalatok körében elterjedt – elsődleges oka a szoftverlicenceléssel kapcsolatos ismeretek hiánya, valamint hogy ezen cégek az informatikai beruházásaikat még mindig tervszerűtlenül, ad-hoc alapon intézik."

A BSA-nak mindenesetre nem lesz könnyű elérni, hogy a cégek máról holnapra konzultációs szakértői segítségnyújtó szervezetként gondoljanak rájuk. A korábbi kampányokban ugyanis olyan vizuális elemeket alkalmaztak – az országszerte óriásplakátokról visszaköszönő acélbilincsek, a szoftverlegalizálási moratóriumból hátralevő napokra emlékeztető feliratokkal kiegészítve–, amelyek mélyen bevésődtek a kollektív tudatalattiba. Azoknak a kampányoknak persze akkor épp ez volt a céljuk – most más célhoz más eszközök járnak –, de aligha várható el, hogy a közvélemény megítélése is ugyanolyan gyorsan változzék, mint a BSA kommunikációs stratégiája. A múltat végképp eltörölni a gyakorlatban még senkinek nem sikerült.

  • Kapcsolódó cégek:
  • BSA

Azóta történt

Előzmények