Az Ericsson és az IBM Research bejelentették, hogy „kutatási áttörést” értek el a következő generációs, az 5G technológia területén, létrehoztak ugyanis egy olyan integrált áramkört, mely a milliméteres hullámhosszú spektrumban (mmWave) jelentős sebességnövekedést biztosíthat.
A kétéves kutatással kifejlesztett többfázisú antennamodult az 5G bázisállomásokra szerelik majd fel, a 28 GHz-es tartományban dolgozik: ebben spektrumban tízszer gyorsabb adatátvitelre van lehetőség a jelenleg használt frekvenciákhoz képest. A modul kialakításánál az Ericsson adta a rendszertervezési és áramkör-fejlesztési tapasztalatokat, az IBM biztosította a többfázisú antennamegoldások fejlesztése során megszerzett tudást. Az Ericsson bejelentése szerint az eszköz most érte el azt a fejlesztési fázist (méret, súly, költség és teljesítmény tekintetében), melyre támaszkodva bizakodhatnak abban, hogy kereskedelmileg is életképes lehet. A bejelentés szerint az új technológia elengedhetetlen lesz az 5G felhasználása során jelentkező igények – gép-ember interakció, virtuális valóság, okos otthonok, connected cars – kiszolgálására (gyorsabb adatátvitel, nagyobb sávszélesség, hosszabb akkuidő).
A 2,8 x 2,8 hüvelykes, a párhuzamos adatküldést és fogadást tesztek során sikeresen biztosító eszköz négy monolitikus integrált áramkörrel rendelkezik, és 64 dual-polaritású antennája van.
Az Ericsson igen nagy erővel dolgozik az 5G megoldásokon: a héten jelentették be, hogy a BMW Group Korea és a dél-koreai SK Telecom közreműködésével megvalósították, hogy egy 170 kilométer/órával haladó, hálózatba kapcsolt autónál az adatátvitel sebessége elérte a 3,6 Gb/s-ot. Tavalyi sikerük pedig Ausztráliához kötődik, ahol a Telstra szolgáltatóval folytatott első élő, valós környezetben zajló tesztjükön az 5G-s hálózat 18-22 Gb/-os letöltési sebességet produkált. A Telstra és az Ericsson azt tervezik, hogy a 2018-as Nemzetközösségi Játékokon indítanak el egy próbaüzemet – az 5G bevezetésének megindítását 2020-ra tervezik.