Minden negyedik német internetező Firefoxszal böngészi a világhálót – derül ki a WebSideStory internetes piackutató néhány nyugat-európai országra fókuszáló jelentéséből. Hasonló népszerűségre egyetlen vizsgált országban (lásd a táblázatot) sem tett szert a Mozilla Corporation által fejlesztett szoftver. Geoff Johnston, a cég elemzője egészen odáig megy, hogy kifejezett Microsoft-ellenességet vél felfedezni a németek körében. „Valamilyen oknál fogva a németek, ha internetes böngészőkről volt szó, mindig a Microsoft-alternatívákat kedvelték” – magyarázza, hozzátéve, hogy az 1990-es évek végén a Netscape szintén rendkívül népszerű volt a legnépesebb európai országban.
Internet Explorer | Firefox | Egyéb* | |
Németország | 65,04% | 26,8% | 8,16% |
Franciaország | 82,27% | 14,89% | 2,84% |
Olaszország | 84,76% | 12,46% | 2,78% |
Spanyolország | 88,12% | 9,86% | 2,02% |
Nagy-Britannia | 88,78% | 8,82% | 2,4% |
USA | 86,64% | 9,95% | 3,45% |
* Opera, Safari, Netscape (Forrás: WebSideStory)
Az amerikai piackutató szerint általános tendencia, hogy míg az Egyesült Államokban lassul a Firefox terjedési üteme, addig Nyugat-Európában még mindig látványos a szoftver térnyerése. Németországban például az idén fél év alatt 1,4, Olaszországban pedig 2,1 százalékponttal nőtt a részesedése; az USA-ban viszont csupán 0,54 százalékpontos volt a növekedés.
A kutatás komoly hiányossága, hogy csupán néhány európai országra terjed ki. Korábbi európai statisztikák szerint – melyek számadatai az eltérő módszertan miatt az idézettekkel nem vethetők össze – kontinensünkön messze a finnek körében a legnépszerűbb a Firefox, de Szlovéniában, Szlovákiában, Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban is többen használják a szoftvert, mint Németországban. A magyar internetezők szintén kedvelik a programot, hazánk a francia XiTI listáján a nyolcadik helyen áll.