Fizetnie kell a cégeknek az iWiW-en

Története legnagyobb fejlesztéseként harangozta be az iWiW azt az újítást, amelynek indulása miatt az oldal tegnap este óta nem volt elérhető. A többség azonban csalódni fog, amikor megtudja, hogy a nagyszabású átalakítás nem takar mást, mint a cégek, szervezetek és csoportok tagságának megreformálását. Eddig ugyanis az egyéni felhasználók mellett sok vállalkozás és közösség is regisztrált a közösségi oldalon saját magát népszerűsítendő. Ez egyrészt az agresszív bejelölések miatt kényelmetlen volt a tagoknak, másrészt nem tetszett a rendszert üzemeltető Origo Zrt.-nek, amely nem örült annak, hogy az oldalt ingyenes reklámcsatornának használják.

Ennek a korszaknak most vége. A civil kezdeményezések, nonprofit szervezetek és üzleti vállalkozások a jövőben csoportként regisztrálhatnak majd – sőt, így kell nekik –, ami eltérő jogosítványokat és lehetőségeket ad a számukra. Többek között a közösségek közvetlenül nem jelölhetnek be vagy hívhatnak meg felhasználókat, másként kell magukra felhívniuk a figyelmet. Az újfajta regisztráció magánszemélyek és nonprofit szervezetek – például iskolák – számára ingyenes, a cégeknek viszont ötezer forintba kerül. A vállalkozásoknak ezen felül 30 főnél nagyobb közösségek építése esetén tagonként és havonta további 30 forintjába kerül a lehetőség – derül ki az Origo híradásából.

A közösségépítési funkciót – melyet iWiW Közösségi Rendszernek neveztek el – egyelőre csak néhány kiválasztott vállalat és mozgalom veheti igénybe, várhatóan december közepétől viszont már minden felhasználó. A már regisztrált vállalkozásoknak – írja a ComputerWorld – felajánlják a lehetőséget regisztrációjuk konvertálására, de ha ezzel nem élnek, a türelmi idő lejártával törölni fogják őket.

„A civil közösségek tetszőleges tematika, érdeklődési kör mentén tudnak csoportokat létrehozni, közösséget teremteni, működtetni. A nonprofit szervezetek számára ezzel szintén személyes, kétirányú kommunikációs megoldás adódik: ezentúl hatékony alternatívával élhetnek a hagyományos kommunikációs eszközökhöz képest. Az üzleti felhasználók pedig úgy érhetnek el célzottan tömegeket, hogy erőfeszítéseik – a közösségeken belüli hozzájáruláson és érdeklődésen alapuló részvétel miatt – rendkívül költséghatékony marad” – foglalta össze az Origo által kiadott közleményben Szabó Márton, az iWiW ügyvezető igazgatója az új lehetőségeket.

Azóta történt

Előzmények