Generációváltásra vár a konzolpiac

A játékkonzolok forgalma közel felére, a tavalyi 35 millióról 19,3 millió darabra esik vissza az idén – jósolja az In-Stat/MDR piackutató. Hiába jelenik meg az év végén több nagy sikerre számot tartó játék, és hiába csökkent a PlayStation és az Xbox ára, az elmúlt évek robbanásszerű növekedése elmarad.

A cég egyik elemzője, Brian O'Rourke szerint a piac már igen közel van a telítettséghez. A szakember arra számít, hogy a forgalom még legalább egy évig tovább csökken, hiszen a gamerek már az új generációs, jóval nagyobb teljesítményű gépek megjelenésére várnak, miközben a csupán alkalmanként játszó felhasználók nehezen vehetők rá konzolvásárlására – még a mai alacsony árak mellett is. Az erőviszonyok várhatóan nem változnak a generációváltást követően sem, azaz továbbra is a Sony uralja majd a piacot, a Microsoft és a Nintendo pedig a második helyért vív szoros harcot.

Az új konzolok megjelenésekor – 2005 végén és 2006 elején – a legnagyobb kihívás az lesz a vállalatok számára, hogy meg kell győzniük a felhasználókat a váltás szükségességéről, miközben az alkalmi gamerek jelentős része teljesen elégedett meglévő konzoljával – mondja O'Rourke.

Azóta történt

Előzmények