A Google közölte, hogy hamarosan tesztelni kezdi a Chrome böngésző egy új funkcióját, azon terve keretében, hogy kitiltsa a külsős sütiket, amiket a hirdetők a fogyasztók követésére használnak.
A Tracking Protection január 4-én indul el élesben, akkor a Chrome globális felhasználóinak 1 százalékánál. Ez alapból lekorlátozza majd az oldalakon átívelő követést.
A Google 2024 második felére teljes mértékben eltüntetné a külsős sütiket.
Az időbeli tervekkel mindenesetre gondok lehetnek, a brit versenyhivatal ugyanis trösztellenes aggályokat fogalmazott meg. Attól tartanak, hogy sérül a verseny a digitális reklámpiacon. Júniusban Marghrethe Vestager is jelezte, hogy folytatnák a vizsgálatot a Google külsős sütiket blokkoló eszközei kapcsán.
A hirdetők szerint ha elvesztik a sütiket a világ legnépszerűbb böngészőjében, akkor nehezebben tudnak majd információkat gyűjteni a személyre szabott reklámokhoz, továbbá a Google adatbázisaitól függenek majd. Szakértők szerint a médiaügynökségek is nagy fölénybe kerülhetnek.