Az IBM bejelentette, hogy „IBM Budapest Lab” néven megnyitja budapesti fejlesztőközpontját, melynek feladata új technológiák kifejlesztése az IBM Cloud Video üzletág számára. A központ elsődleges célja, hogy más IBM egységekkel együttműködve olyan kognitív megoldásokat hozzon létre az IBM Cloud Video részeként, melyek segítségével ügyfelei képesek lesznek még több adatot és információt kinyerni a videótartalmakból – írják a hivatalos közleményben. Az IBM szerint a felhőalapú online videó szegmens 2019-re 105 milliárd dolláros piacot jelent majd.
Az IBM az elmúlt évben kapcsolta össze felhőalapú videó megoldásait a Watsonnal és más kognitív technológiákkal, hogy olyan szolgáltatásokat hozhasson létre, melyek automatikusan szegmentálják a videókat tartalmuk értelmezése alapján, és szinte azonnali visszajelzést adnak arról, hogy egy élő közvetítés milyen reakciókat vált ki a közösségi médiában. A vállalat már korábban is használta a Watson képességeit videós megoldásokban, például lehetővé tette a valós idejű feliratozást a tartalom megértésének segítségével vagy éppen mozielőzeteseket készített. A US Open esetében a Watson megtanulta a tenisz terminológiáját, és élőben feliratozta az eseményt.
„A videóalapú tartalom kezelése egy nagyon gyorsan növekvő terület a felhőalapú szolgáltatások terén, egyre több iparágban használják a munkahelyi, illetve a fogyasztói kommunikáció erősítésére” – nyilatkozta Fehér Gyula, az IBM Budapest Lab vezetője. „Fejlesztőink szorosan együttműködnek más kutatókkal az IBM-en belül, hogy a Watson és más kognitív technológiák segítségével a videókban rejlő információkat hatékonyan használhassuk fel, és hozzáadott értéket teremtsünk a tartalomszolgáltatóknak és a gyártóknak.”
Az IBM Budapest Lab a Ustream R&D központjának eddigi tevékenységét bővíti ki Magyarországon. A központ a Ustream korábbi csapatával, az általuk kialakított, jelenleg bővítés alatt álló Andrássy úti irodában folytatja munkáját. A Ustream 2016 januárjában csatlakozott az IBM-hez a Cloud Video üzletág meghatározó részeként.