A legnépszerűbb időjárás-appokat is érinti, amit az IBM tett

Eladja az időjárással foglalkozó üzletágát az IBM, ez pedig a The Weather Company fogyasztókra szabott, igen népszerű termékeit is érinti.

Az IBM úgy döntött, hogy eladja az időjárással foglalkozó üzletágát, ez pedig azt jelenti, hogy a  The Weather Company és az összes terméke, így a fogyasztók körében igen népszerű The Weather Channel, a Weather.com és a Storm Radar is a Francisco Partners kezébe kerül. A felvásárlás összegét nem hozzák nyilvánosságra.

Ez persze számos igen népszerű időjárás-appot és szolgáltatást is érint, rengeteg használják ugyanis a The Weather Company adatait. A teljes ágazat eladása azt jelenti, hogy az üzleti szolgáltatások is érintettek (a média vagy éppen a repülőipar is használ ilyeneket).


[+]

Az IBM megtartja a fenntartható szoftverekkel foglalkozó üzletágát, továbbá közölte, hogy a The Weather Company időjárásadatait a jövőben is használná a szoftvereiben. Az Environmental Intelligence Suite NASA által fejlesztett modellt kínál és a Watsonx-en, az IBM AI- és adatplatformján biztosítják.

Az eladást azzal indokolták, hogy az elmúlt években hibrid felhős- és AI-céggé fejlődtek, a portfóliójukat pedig rendszeresen elemzik, hogy az üzleti területeik alapot képezzenek ehhez a stratégiához.

A The Wall Street Journal egyébként már áprilisban az ágazat eladásáról cikkezett, de a tech szektor egyébként is szeret mostanában költségeket csökkenteni az inflációs félelmek miatt, párhuzamosan a hatalmas AI-befektetésekkel.

Az IBM januárban 3900 dolgozó leépítését jelentette be, a második negyedéves bevételi célokat pedig nem tudta teljesíteni. A felhőbe további összegeket fektetnek, továbbá júniusban 4,6 milliárd dollárért felvásárolták az Apptio platformot.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IBM

Előzmények