Kínát nyugtalanítja a CATL akkumulátor-uralma

Vegyes érzésekkel reagált a CATL nagy piaci fölényére Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke.

Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke a hét elején arról beszélt, hogy vegyesek az érzései a CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártója kapcsán.

A CATL nagyon gyors ütemben terjeszkedik a világ számos pontján, megelőzte hazai riválisait is, és a globális akkupiacnak már a 37 százaléka van a CATL kezében. Kína elnöke ennek örül, de aggódik is a kockázatok miatt.

Elmondása szerint a feltörekvő iparágaknak jól kell tervezniük, kitalálni mekkora a piac és hol vannak a kockázatok, elkerülni a nagy, sérthetetlennek tűnő menetelést, hogy aztán elbukjanak a végén. Szerinte egyensúlyt kell találjanak a cégek a fejlesztés és a biztonság között. Az állami CCTV szerint elégedett az új energiaipar fejlesztéseivel, és a privát cégektől kéri a kutatás-fejlesztés vezetését.

A CATL sorra építi Kínán kívül is a gyárait, nemrég belement, hogy a technológiáját licenceli a Ford számára egy Michiganben épülő gyárba. Emellett a kínai EV-gyártókmak jelentős kedvezményeket is kínál az akkukra.

A Ford-üzletet egyébként Kína és az USA is aggódva nézi, a folytatásba pedig beleszólhatnak még az USA tervei – folyamatosak a jelentések arról, hogy újabb korlátozásokkal bénítanák Kínát chipek, félvezetők, AI, technológia és befektetések kapcsán, nemzetbiztonsági aggályok miatt. A CATL és a Ford üzlete kapcsán az USA kínai függőségtől tart, Kína pedig a fontos technológiájának átvételétől, állítja a Bloomberg. Szakértők szerint viszont az együttműködés több előnnyel jár, mint kockázattal, mindkét fél számára.

Azóta történt

Előzmények