Lehallgathatóvá kell tenni a VoIP-telefont

Minden közcélú internetes telefonálást (VoIP) kínáló szolgáltatónak lehetővé kell tennie a hatóságoknak, hogy azok a jogszabályokban biztosított esetekben lehallgathassák a rendszerükön folyó telefonbeszélgetéseket – rendelkezett az Egyesült Államok szövetségi kommunikációs hatósága (FCC). A hagyományos telefoncégekre vonatkozó szabály kiterjesztésének legkésőbb 2007 tavaszáig kell megfelelniük az érintetteknek. Egyelőre nem világos, milyen szabályok vonatkoznak az egyetemeken, nonprofit szervezeteknél, vállalatoknál működtetett ilyen rendszerekre, mivel a törvény kifejezetten a "távközlési szolgáltatást" nyújtó vállalkozásokról szól.

Eközben az FCC elhalasztotta az internetes telefonálást nyújtó cégek megbüntetését amiatt, hogy rendszerükről bizonyos esetekben nem használható a 911-es segélyhívó szám. Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek 90 százalékos lefedettséget értek el e téren, folytatniuk kell erőfeszítéseiket, amelyek pedig még nem tartanak itt, azoknak október végéig el kell érniük a 911 kilencvenszázalékos elérhetőségét – írta a ZDNet és a San José Mercury News.

Előzmények