MSN Messengeren izen a magyar

Magyarországon is népszerűek azonnali üzenetküldő (IM) és az internettelefonálásra (VOIP) alkalmas szoftverek – derül ki Szonda Ipsos és a Gfk Hungária közös kutatásából. A legalább havi rendszerességgel internetezők 55 százaléka használ valamilyen gyakorisággal üzenetküldő/telefonáló alkalmazásokat (az IRC-, webchat- vagy fórumhasználókat nem beleértve ebbe a körbe). Ha csak azokat vesszük figyelembe, akik legalább egy alkalmazást intenzíven használnak, még mindig a netezők 35 százalékáról beszélhetünk.

A legelterjedtebb szolgáltatás a kutatás eredményei alapján az MSN Messenger, a vizsgált internetezők 42 százaléka használja valamilyen gyakorisággal, intenzív felhasználójának a netezők negyede tekinthető. A Yahoo Messengerét 18 százalék, a növekvő népszerűségű és elsősorban telefonos alkalmazásra szánt Skype-ot 15 százalék használja, mindkét szoftver esetében intenzív használóik közé a netezők nagyjából 7-7 százaléka tartozik. A szebb időket is megélő ICQ csak negyedik ebben a sorrendben, 13 százalék tekinthető a felhasználójának, az AOL AIM pedig csupán a netezők 8 százaléka számára nyújt kommunikációs megoldást. Egyéb programot az internetezők 15 százaléka használ üzenetküldésre vagy telefonálásra. Ezeknek a súlya várhatóan nőni fog, mivel egyre több online kommunikációs szolgáltatás jelenik meg a piacon.

Mivel a szolgáltatások eszköztára, illetve az elérhető felhasználói körök eltérőek, nem meglepő, hogy a netezők jellemzően nem egy kommunikációs szoftvert használnak. Így például a Skype-felhasználóknak 77 százaléka az MSN Messengerbe is bejelentkezik kisebb-nagyobb időközönként.

A különböző szolgáltatások között láthatunk különbséget az intenzív felhasználóik demográfiai jellemzői szempontjából is, így például a Skype a „legférfiasabb” program, magyarországi intenzív használóinak ugyanis 70 százaléka férfi, míg a Yahoo esetében a legmagasabb a nők aránya (49 százalék), kor szempontjából pedig a Skype közönségére a legjellemzőbbek a 30 évnél idősebb felhasználók.

Azóta történt

  • Mire költ a magyar netező?

    A hazai internetezők a DVD- és mp3-lejátszókra, valamint a digitális fényképezőgépekre kattannak – derül ki egy kutatásból.

  • Frissülő üzenetküldők

    A Yahoo és a Microsoft is új verziót adott ki azonnali üzenetküldő alkalmazásaiból.

Előzmények