Nyolcmillió igénylő az első órában a pekingi olimpia jegyvásárló honlapján

Hirdetés


Habár a 2008-as pekingi olimpiai játékok szervezőbizottsága (Beijing Organizing Committee for the Olympic Games – BOCOG) nemzeti büszkeségből (és a kormányzat világos propagandacéljaitól vezettetve) „high-tech” olimpiát tervez – s az eddigi információk szerint megalapozottak a várakozások –, ám máris átéltek egy nagy kudarcot, mivel az online jegyárusító rendszer a hatalmas látogatószám miatt szinte azonnal összeomlott.

Az október 30-án megnyitott honlap az első órában 8 millió látogatót fogadott, s átlagosan percenként 200 ezer jegyigénylés érkezett – arról nem is beszélve, hogy a szintén a jegyeladásra létrehozott telefonvonalat 3,8 millió hívás bénította le – áll a szervezőbizottság közleményében. A hatalmas túlterhelésnek az lett a következménye, hogy az első két órában mindössze 9000 jegyet tudtak értékesíteni, ezek után kénytelenek voltak figyelmeztetni a felhasználókat, hogy mérsékeljék magukat – s azóta is a többszöri próbálkozásra, türelmes várakozásra kérik a sportrajongókat.

A bizottság informatikusai egy sajtótájékoztatón elmondták, hogy bár elvileg a rendszert óránkénti egymillió látogatóra s percenkénti 150 ezer jegyeladásra tervezték, a kezdeti rohammal képtelenek voltak megbirkózni. Egy sürgősségi újrakonfigurálás után a szervezők mára ígérték, hogy egy teherbíróbb rendszert indítanak el.

Azóta történt

Előzmények