Az Opera régóta nem tud kitűnni a rivális böngészők árnyékából, ezért most az e-kereskedelem segítségével próbál előnyhöz jutni.
Az Opera elindított egy cashback-szolgáltatást. Lényegében közvetlenül az asztali böngészőbe építettek be egy úgynevezett okosvásárlási módot, amelyet már tesztelnek is. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy pénzt igényeljenek vissza, miután a szolgáltatás partnereitől vásároltak (például Nike, Asos, eDreams).
A funkciót a Dify fizetési apphoz kötötték, aki az online fizetések és vásárlások során a digitális tárcát használja, az extra pénzt kérhet a vásárlásai után. A többi hasonló megoldáshoz hasonlóan itt egy Mastercard bankkártyát párosítanak a Google Pay szolgáltatással.
Az Opera a jövőben teljes értékű fintech szolgáltatássá alakítaná a Dify nevű ötletét, több tárcaopcióval, megtakarításkezeléssel, illetve foglalkozna hitelekkel, befektetésekkel.
Az új szolgáltatás egyelőre csak Spanyolországban működik, bétaként, de az Opera más európai országokban is elindítaná. Az Opera a szakértők szerint azt reméli, hogy az e-kereskedelembe való belépéssel és a közvetlen tranzakciókezeléssel megnövelheti a böngészőjéhez tartozó integrált vásárlási és fizetési szolgáltatások használóinak számát. Hasonló céllal vásárolta fel 2019-ben a PayPal a Honey-t.