Túl bonyolult a mobilok beállítása

Az emberek nagy többsége – legalábbis az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban – azért nem használja a mobiltelefonja több szolgáltatását és azért nem vesz új készüléket, mert túl nehézkesnek tartja a használatba vételhez szükséges beállításokat. Amint a mobiltelefonokhoz kapcsolódó megoldásokban utazó Mformation megbízásából készített felmérésből kiderül: a konfiguráció komplexitása jelentős bevételektől fosztja meg a szolgáltatókat és a gyártókat.

A 4000 fő megkérdezésével elvégzett vizsgálat szerint az emberek 88 százaléka szívesen használna akár plusz kiadással járó szolgáltatásokat és alkalmazásokat is – ilyen például az e-mail, a böngészés, a chat vagy a képküldés –, ha azokat egyszerűbb lenne aktiválni és beállítani. Mivel azonban sok telefonban ezek a bekapcsolás után nem, csak hosszabb-rövidebb konfiguráció után érhetők el, 61 százalék le is mondott a használatukról.

„A megkérdezettek 85 százaléka tartja idegesítőnek, hogy jó néhány lépésen át kell verekednie magát egy szolgáltatás vagy alkalmazás aktiválásához. Ahhoz hasonlít ez, mint amikor nem adnak elemet egy elemes készülékhez. Gördülékenyebbé kell tenni ezt a folyamatot, és máris megszűnnek ezek a problémák” – magyarázta Matthew Bancroft, az Mformation alelnöke.

Hasonló okok miatt nem vesz az emberek egy része új, nagyobb tudású mobilt sem: a válaszadók 45 százaléka állította azt, hogy a bonyolult kezdeti beállítások miatt inkább marad a régi készülékénél. Az elvárásuk az lenne, hogy negyedóra alatt használatba tudják venni a telefont, de a valóságban a beállításokkal közel egy órát szöszmötölnek. A túlnyomó többség (96%) például hasznosnak tartana egy olyan szolgáltatást, amelyik automatikusan átmásolná a számokat, üzeneteket és más adatokat a régiről az új készülékre.

Azóta történt

Előzmények