-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
jogosnak jogos, csak sajnos nem reális...
igazából a nagy kérdés a Caymannál, hogy mekkora backendje lesz. ha marad a 256-bites busz / 32 ROP, akkor abból sok mindent nem lehet kihozni (hacsak nem kerül a ROP-okba valami teljesen váratlan újítás, pl. a 4 helyett 8 z-pixel kapacitás). ennyi backend mellett hiába lenne akár dupla az ALU-kapacitás, iszonyú nagy extra teljesítmény nem lenne belőle.
ha viszont lesz 384-bit / 48 ROP, akkor ott azért van potenciál - úgy megfelelő ALU/TEX növelés mellett elérhető a HD5870 + 50% - ami viszont még mindig < 5970.shteer: az attól függ, mit értesz arányos alatt
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz I.T.E.M #2272 üzenetére
csak az a fenenagy kérdés, hogy a Barts-ok hirtelen csudálatos szárnyalása minek köszönhető. meg az, hogy az 5970-et az oldalak újramérték-e a 10.10-es Catalysttel. én már csak ilyen kétkedő lélek vagyok
Abu: jah, a fogyasztás az izgalmas lesz. meg az is, hogy mekkora lesz a kártya - vajon sikerül felülmúlni az 5970-et?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tome.jr #2286 üzenetére
reális becslést azért nem tud senki adni (aki beszélhet, legalábbis ), mert nagy talány, hogy hogy fog a kártya backendje kinézni. de itt van két kb. becslés:
- ha marad a 256-bites busz a 32 ROP-pal, akkor 5870 + 20-30%
- ha 384-bit + 48 ROP lesz, akkor van értelme az ALU-kat is hasonló arányban növelni, úgy 5870 + 40-60%Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, a Cypress-nek az eleje is meg a vége is kevés volt a 1600 ALU meg a 80 TEX mellé. most úgy tűnik, a Caymanban is kettéveszik a setupot, mint a Fermiben, úgyhogy az pipa, a ROP-oknál meg lehetnek trükkök annak ellenére, hogy marad 32 - ROP fronton ugyanis nem a sima color fillrate az igazi limitáló erő, hanem a z-only fillrate vagy az AA sampling rate, amin nem kizárt, hogy javítanak.
az ALU-szekció is érdekes, mert ha igaz az 1920, akkor az 2x15 SIMD tömböt jelent, és akkor akár a korábban látott 120 textúrázó is igaz lehet, ami viszont rém brutális.igaza van Abu-nak, érdekes lesz ez a chip!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
sorry, de túl sok a lyuk hozzá. szép, hogy már majdnem biztos a 4-széles VLIW egységekből összeálló 1920 ALU, de lövésem nincs, hogy az AMD a méretre vagy a teljesítményre optimalizál itt - lehet arra menni, hogy a 4-széles unitok kb. azt hozzák, amit az 5-szélesek, csak kisebb méretben, vagy lehet pl. az interpolációs teljesítménynek adni egy löketet, vagy valami teljesen mást is, amire most éppen ötletem sincs.
a 120 textúrázó is adottnak tűnik a 2x15 SIMD mellett, de nehezen akaródzik elhinni, hogy ennyi lesz benne - persze, a 60 meg kissé kevés lenne, még a szabadalmaztatott cache eljárással együtt is.
és továbbra is rejtély a backend. nagyon a 32 ROP / 256-bit / magas órajelű gDDR5 irányába mutatnak a pletykák, de hacsak a ROP-ok nem kapnak valami komoly funkcionális pluszt, akkor szart nem fog érni a kártya, mert már az 5870-nek is ez volt az egyik gyenge pontja. ha meg kapnak, akkor arról eddig egy szót sem lehetett olvasni.
a 384-bit + 48 ROP jóval hatékonyabbnak tűnne, de az chipméretben is fájna. 512-bit az tuti nem lesz.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Oliverda #2484 üzenetére
a memória sebességét tudják kompenzálni gyorsabb chipekkel, de több ROP attól nem lesz benne.
@2487: érdekesek ezek, de a TMU-s a legjobb esetben is félre van fordítva - az biztos, hogy nem 24 TMU lesz a chipben. ill. az is gyanús, hogy kiszedik a TMU-kat az ALU SIMD-ekből - miért?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Oliverda #2493 üzenetére
aha, ez mondjuk jogos. ide tűnik kapcsolódni az a textúrázós szabadalom is, amit Abu linkelt be pár hete / hónapja
viszont akkor az a nagy kérdés, hogy a 6 modul szétvágása hol fog kezdődni - lesz-e saját setupjuk, raszterizálójuk?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz MPowerPH #2556 üzenetére
mit értesz az alatt, hogy jobb? teoretikusan gyorsabb lesz, persze, de az új architektúrával érkező chipek nem arról híresek, hogy elsőre minden frankón, maximális játékélménnyel megy rajtuk...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Oliverda #2559 üzenetére
igen, driver-problémára gondolok - olyanra, mint amikor a Call of Duty 4 bekapcsolt AA mellett nagyjából játszhatatlan volt a 3850/3870 kártyákon (és a 8.5 vagy melyik hozott +80% fps-t - wundertreiber! ). vagy a megmagyarázhatatlanul alacsony min. fps-ekre, amik itt-ott még most is felbukkannak. nem mondom, hogy biztos lesz ilyen, de sokkal esélyesebb, mint a HD6800-asok vagy a GTX580 esetében - ha valaki úgy spórolja össze a pénzt VGA-ra, akkor nem biztos, hogy egy ilyenbe jó dolog beleugrani rögtön megjelenés után.
BMW001: az AMD a 2900XT óta nem jött elő olyan GPU-val, ami komoly változást felépítésbeli változást hozott volna a megelőző generációhoz képest. most úgy tűnik, hogy számos "R600 alapelvet" felrúgnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz DemonDani #2574 üzenetére
nem csoda, hogy nem értesz egyet, mert hülyeséget írtam nem a kiskereken múlik a dolog, (általában) nem ők teszik zsebre a nagy pénzt, hanem a nagykerek. ők meg nem versenyeznek - és akkor a #2573-ban felvetett kérdés is választ nyer...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
úgy látom, megy a harc
ha a #2619-ben linkelt slide nem fake, akkor ez az 6970 nem lesz valami acélos - még ha növelik a hatékonyságot, és a SIMD teljesítmény egységenként hasonló marad, akkor is vékony lesz a backend...
A 300 watt is problémát okoz, de a ház szellőzésének jó tervezésével megoldható, hogy ne okozzon a felhasználónak égési sérüléseket, ha meg fogja a ház oldalát.
ez nekem is tetszett - meg kellene kérdeni Laudát, hogy hányszor égette össze magát a 480SLI-vel
#2633 Leírtad már párszor, hogy a fejlesztőkkel van gond az AMD-nél,
Hát, érdemes elolvasni a Beyond3D Fermi cikkét, abból indirekt módon kiderül, hogy az AMD-nél brutálisan nagy gáz van a fejlesztők környékén...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az OEM sztorit én nem fűzöm tovább, van igazság abban, amit írsz, de nagyon sarkított.
fejlesztők: engem a végeredmény érdekel - szinte minden újonnan kijövő játék jobban megy az azonos kategóriás nVidia kártyán, mint az AMD-n - annak ellenére, hogy a Cypress (és nyilván a többi Evergreen és NI chip is) sokkal jobban hozza az elvárható szintetikus teljesíményt, mint bármelyik Fermi. most akkor vagy a fejlesztői támogatással van gond, vagy a driver lényegesen rosszabb - melyik legyen?
rocket: értem - semmi sem az, aminek látszik
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
olvasd el még 1x, amit írtam nem írtam, hogy bármi rosszul menne, meg a szolgáltatásokról sem írtam semmit - annyit írtam, hogy az nVidia kártyákon gyorsabbak a game-ek (ha nem is sokkal), annak ellenére, hogy az AMD GPU-k hozzák, ami a papíron van, az nVidiák meg kevésbé...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
értem, hogy miért nem akarod érteni nyilván relevánsan vagy az ár, vagy a tranzisztorszám alapján tudsz összehasonlítani.
#2647: ez így ebben a formában urban legend. de lehet, hogy 1-2 példa valóban létezik - a Batmannél ugye feature körül ment a dolog, az nem pont ugyanez.
#2653: tehát akkor ezeket tudjuk a Caymanról (egy chip), ha minden jól megy:
- Szétvágott setup, 2 Tri/clock
- Tipp: 32 pixel / clock raszterizálás (tehát sztem nem lesz több, mint a Cypressben)
- 1920 ALU (2x15 SIMD, mindben 16db 4-széles szuperskalár egység)
- 96 TMU (ez is tipp, de ez a szám több helyen szerepelt, ill. reálisnak tűnik, hogy az ALU SIMD-ek osztoznak a TMU-kon, és akkor ez a szám össze bír jönni)
- 32 ROP (ezekről nagy a hallgatás, de egyelőre úgy tűnik, hogy sem az AA sampling rate, sem az AA melletti fillrate, sem a z-only fillrate nem fog nőni, úgyhogy kissé sovány lesz ez a részleg)
- 256-bites memóriabusz
- órajelek: nagy homály.viszont a slide szerint a 6990 órajelei: 775/1200.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát ez itt a nagy kérdés. a Cayman nem tűnik egy ultratakarékos GPU-nak, úgyhogy nem kizárt, hogy normál terhelés alatt megeszik 150W-ot egy GPU. Összehasonlításképpen: egy 5870 durván 130-140W-ot eszik, egy GTX480 210-220W környékén.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
akkor ne kacsints, viszont anélkül, hogy feltételeznénk, hogy a ROP-os slide igaz, mit jelentene gyakorlatban a dupla sebességű 16-bites processzálási sebesség? jól érzem, hogy az az FP16-os színek esetén lenne egy ilyen változásnak jelentősége (ha lenne ilyen változás), és az FP10-eseknél nem?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
elég alaposan körbejártam ezt a "GF104-et limitálja a memóriavezérlő" témát egy tesztben, a GTX460-akat marhára nem limitálja, és mivel a teljes chipben +8 TEX és +0 ROP lenne, alig hiszem, hogy annyitól bedőlne. persze 850MHz-es órajellel már kicsit rosszabb lenne a helyzet, ott már nagyjából annyira lenne "rossz", mint az 5870
ROP-ok: kíváncsi leszek, mennyi gyakorlati hatása lesz. meg hogy a x2 a blendingre is igaz-e
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem egészen - azt írtam, hogy szerintem a full GF104-et sem fogná vissza. a teljesítmény fullHD felett inkább a raszterizálás miatt eshet sokat - míg a GF100-nál 32 pixel / clock jut a 48 ROP-ra, itt már csak 16 pix jut a 32 ROP-ra.
ja, az 1GB már sokszor kevés az Eyefinity-hez.
DemonDani: igen, az nekem is feltűnt az architektúra ábrákon, hogy 4 TEX / SIMD, és semmi kavarc. ha ez tényleg így lesz, és lesz benne 120 TEX...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Atom_Anti #2771 üzenetére
az a gyanúm, hogy a 3dfx-nél dolgozhattak páran a vége felé, akik hasonló realitásérzékkel rendelkeztek
de amúgy én szívesen elhiszem a 4-5 hónapot (ami az ilyen balf*sz cégeknek, mint az AMD vagy az nVidia, 3-5 év), csak tegyél mögé valami terv-szerűséget...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Atom_Anti #2773 üzenetére
ez melyik marketingkönyvnek hányadik oldala?
nagyon jól hangzik ez a szöveg, de próbálj meg egy olyan pályán spontán lenni, ahol pl. a gyártástesztelési folyamatok hónapokat vesznek igénybe.
4-5 hónap alatt olyanra van lehetőség, amit az AMD csinált a HD5830-ca,l vagy most az nVidia a GTX460 SE-vel. az első már "sikertermék", a másik pedig heteken belül azzá fog válni...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Robi BALBOA #2812 üzenetére
mikrolag létezik. küldjek fraps file-t, ami igazolja?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Robi BALBOA #2814 üzenetére
kutya nem állít ilyet szerintem. olyanokat szoktam látni, hogy "elegem van a Radeonos issue-kból, nVidiára váltottam". ami egyrészt túlzott általánosítás, másrészt viszont ha valaki egy olyanba belefut vmi kedvenc játékkal, amit nálam a Just Cause 2 minden Radeon kártyán művel, akkor meg tudom érteni, hogy elkedvetlenedik kissé. lehet, hogy konfig-függő, de nVidia kártyán sosem láttam/mértem ilyet - és Keldor mester is jobban tenné, ha vmi konkrétummal jönne elő
részemről itt van, egy fraps frametime lista. érdemes megvizsgálni az 1-7, 21-28 és 41-49 frame-eket, hogyan alakulnak a frame-hosszok. nézni k**** idegesítő...
Frame, Time (ms)
1, 0.000
2, 102.050
3, 111.073
4, 119.154
5, 127.909
6, 136.849
7, 154.410
8, 180.647
9, 206.789
10, 234.371
11, 259.220
12, 286.044
13, 312.340
14, 339.103
15, 365.541
16, 392.635
17, 415.935
18, 425.299
19, 452.121
20, 480.164
21, 507.775
22, 536.063
23, 638.435
24, 647.956
25, 658.292
26, 668.648
27, 678.852
28, 706.332
29, 734.794
30, 763.392
31, 791.848
32, 821.866
33, 848.690
34, 876.997
35, 905.468
36, 933.938
37, 962.269
38, 992.015
39, 1020.115
40, 1048.696
41, 1076.903
42, 1106.133
43, 1223.214
44, 1236.472
45, 1250.510
46, 1260.805
47, 1270.970
48, 1283.110
49, 1312.585
50, 1342.016[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Gyerekek pár dolgot azért tisztázzunk olyan hogy lag egy VGA-nál igazából nincs.
Akkor legyél kedves megmagyarázni, amit a bemásolt fraps file-ban látunk minden 20. frame-nél. Az szerinted micsoda?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
no akkor zárásként. én nem vagyok sem nVidia, sem AMD párti, csak azért írtam a pár hsz-t lentebb, mert emberek iszonyú hülyeségeket állítottak, és gondoltam korrigálok. de úgy tűnik, felesleges - ahhoz képest, hogy itt megy a legenda, hogy az nVidiások milyen elvakult fanboy-ok, én a piros oldalon sokkal több elvakultságot látok, egyszerűen nem vagytok hajlandóak elfogadni a tényeket, vagy kényelmesen újakat találtok ki. tök jó, hogy valaki kijelenti, hogy a VGA-kon nincs lag, aztán hozzáteszi, hogy igazából nem is ért hozzá. wtf? vagy hogy a minden 20. frame-ben jelentkező rendering lag nem az AMD hibája - ki a bánatos francé lenne, talán az Intel CPU-m tehet róla? ráadásul egy olyan játékban, ami sebesség terén jobb a Radeonokon, mint a GeForce-okon...
na jó, befejeztem. asszem ezt a topic-ot is hanyagolom egy időre...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz - = Zk = - #4037 üzenetére
a kártya erejétől függ, kell-e a 256-bites memóriavezérlő. az 5770 pl. egész szépen elvan a 128-bitessel is - ugyan limitálja a sávszélesség, de nem olyan vészes a dolog. AMD-éknél nem jellemző a 192-bit, úgyhogy a következő lépés a 256 - ha az 5770-nél sokkal erősebb kártya kell, akkor oda bizony arra lesz szükség.
az 512-bitnek amúgy a komplex nyákon kívül van még egy óriási baja - a szélesebb memóriabusz a chip kerületét növeli, ami olyan területnövekedéssel is jár, ami nem feltétlen hasznos. hogy érthetőbb legyen - anno az RV770-be állítólag azért préseltek bele 10 ALU+TEX blokkot, mert a 256-bites memóriavezérlő miatt sehogy nem tudtak volna sokkal a 250mm2-es méret alá menni, és a 8 blokkal még ott fityegtek a kihasználatlan helyek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem mintha egy fikarcnyit is adnék ezekre a spekulációkra, de miért gond, ha nem osztható 4-gyel? 4 setup motor lesz?
a gDDR5-ben mennyi tartalék lehet? a 6970-es fogyasztását már 1375MHz-es órajelen is elég szépen megnövelte...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én nagyon logikátlannak látom ezt a felépítést a high-end chipnél. tök jó, hogy rájöttek, hogy a caymanban a 32 ROP nagyon kevés, de ha a 33%-kal magasabb ALU/TEX kapacitás mellé duplaannyi ROP-ot tesznek, az pont a ló túlsó oldala. ide kellene egy 384-bites memóriabusz 48 ROP-pal, akkor backend kapacitás is lenne elég, meg tudna is miből táplálkozni anélkül, hogy az égbe kellene húzni a memória-órajelet. meglássuk
arról pedig sziget vagy nem sziget ellenére sincs kétségem, hogy fake - de legalább van valami, amin spekulálni lehet (thanks csatahajós!)
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ebben mekkora elszólás van:
"but this is unconfirmed information that we may very well be fake"Abu: műszakilag nem értek annyira a chipgyártáshoz, hogy a 256-bit / 384-bit kérdést mérnöki fronton challengelni tudjam, de ha én lennék ezeknek a srácoknak a főnöke, akkor nagyon gyanús lenne, hogy valami nem korrekt a 256-bites döntések körül. a Cayman kapcsán anno azt írtam, hogy nem tudom elképzelni, hogy a backend 256-bit / 32 ROP legyen, mert teljesen megfojtaná a chipet - ehhez képest 256 / 32 lett, és mit ad Isten, teljesen megfojtotta a chipet. most megint bele akarnak szaladni ugyanabba a pofonba, esetleg a másik irányból? zseniális lenne...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát sorry, de ez nem volt valami meggyőző ha a +32 ROP-ot csak így lazán bele lehetne hajítani a chipbe, akkor miért nem tették bele a Caymanbe? szegény GTX580 csak pislogott volna, hol van előtte a konkurencia, és még úgy is kisebb lett volna az AMD megoldása.
szóval persze, spórolunk a 256-bites busszal, de ha tényleg 64 ROP lesz az új architektúrában, akkor annak a negyede tuti felesleges lesz, és az is költség.a példa a megatextúrázásról pedig jó is, meg nem is. azt kitűnően bebizonyítottad vele, hogy a nem fix pipeline-os motorokhoz (népszerűbb nevükön szoftver rendererekhez) problémás ez a diszkrét GPU-s megoldás, mert egy rakás mesterséges korlátot támaszt - de jelen pillanatban nem sok olyan effekt van, ami annyira meghágja a raszterizációs pipeline-t, mint a megatexture. ehhez pedig kissé luxus HW-t fejleszteni, különösen, ha tekintetbe vesszük, hogy az id-nek mekkora sikere volt az utóbbi években a kommerciális motorok piacán.
persze ne érts félre, már jó ideje kívánom a raszterizációs cső halálát, csak éppen abban nem hiszek, hogy ezt így lépésről lépésre lehet csinálni. valakinek kellene lépni egy nagyot, aztán már mehetne is a lavina...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
oh yes. és vajon mennyiért lehetett volna eladni egy 25%-kal gyorsabb kajmánt? mondjuk 600 USD-ért?
a powertune-nal meg az a szerencséjük, hogy ezeket a kártyákat főleg rekorddöntögetésre használják a tulajdonosaik, mert ez az órajelrángatós megoldás egyes játékokban valami borzalom.a texture streaminghez egy jó prediktív algoritmus kell, és akkor mindjárt throughput terhelés lesz belőle. legalábbis az esetek 90%-ában, de ezt jelen pillanatban elfogadja a piac. ha ez hirtelen változna, az mondjuk ciki
a többivel egyetértek, csak az a gond, hogy nem látom a nagy képnek azt a részét, ahol diszkrét eszközt illesztes a rendszerbe - hogyan adsz neki megfelelő natív access-t a rendszermemóriához?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
tudod, az a gond az "AMD-től azt hallottam" dolgokkal, hogy ők is úgy hazudnak, ahogy éppen kedvük van. ha még emlékszel, a 4770-ről az utolsó pillanatig az ment, hogy 8 ROP lesz benne, mert további 4 alig jelentene extra teljesítményt - erre aztán 16-tal érkezett. nem kételkedem az AMD-s mérnökök szakértelmében, de épp elég nagyvállalatot láttam akcióban már ahhoz, hogy tudjam, mennyire képesek háttérbe szorulni a mérnöki szempontok.
a gyenge dispatch azért furcsa, mert a 6970 nagyon jól teljesít a Heavenben még normál tesszelációs beállítás mellett is, ott pedig kell az ilyen irányú kapacitás. viszont azt kiválóan sikerült kimérnem, hogy a szerencsétlen chip az esetek nagy részében a ROP-ok miatt megy falnak - és btw. 1 setup művelethez nem feltétlen 1 pixelművelet tartozik. szerintem még alá is becsültem azzal, hogy a duplaannyi ROP 25%-os sebességnövekedést hozna - csak azért voltam vele óvatos, mert azt nem tudom, hogy a memória-sávszélesség hol kezdene durván elfogyni.
persze, abból a chipből csak úgy lenne 6990, ahogy a GF100-ból GTX590 - csak kérdés, hogy lenne-e rá bármi szükség.a fusion összefoglaló nagyon érdekes - köszi!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem ez a közvetlen memória-elérés borzalmasan túl van hype-olva, egyelőre gyakorlati előnye meglehetősen kevés van. a tesszelációról is ez ment 2 éve - megváltotta a világot?
Carmack egyáltalán nem tévedhetetlen - olvass el néhány komolyabb műszaki értékelést pl. 2004-2005-ből a Tech4 motorról. Ouch!
a korábbi kérdéssel kapcsolatban (-> szomorú) pedig annyit, hogy ez a legózós desktop PC-modell már csaknem 20 éves, már épp ideje, hogy jöjjön helyette más lassan már ott tartunk, hogy a displayen és a beviteli eszközökön kívül minden elfér egy telefon méretű gépezetben - ezzel szemben áll a többszáz wattos torony, nagyságrendekkel nagyobb teljesítménnyel, és alig értékelhetően magasabb játékélménnyel (az esetek 80-90%-ában). látszik a minta, nem?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez igaz volt a quake 3a-ig bezárólag. a komoly mellényúlásoktól nem mentes tech4-re éppen lehet mondani, hogy ott volt a legjobbak között, de miután nem sok akkora költségvetésű engine készült akkoriban, ez nem volt igazán nehéz. az ue2004 és a cryengine pedig szimplán kenterbe verte. mondom ezt úgy, hogy nekem tetszett a doom3 vizualitása.
én amúgy várom a rage-et, és a motorra is nagyon kíváncsi vagyok - de ha valami nagy királyság lesz belőle, akkor az sokkal inkább lesz egy váratlan újabb nagy dobás, mint egy zseni töretlen szárnyalása.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Misi 007 #4433 üzenetére
nem cumiztatnak meg ők senkit, saját magukon kívül. szerintem éjjel-nappal dolgoznak azon, hogy a fejlődés jelen üteme tartható legyen - miután a piac optimista előrejelzéseket vár tőlük, ők ilyeneket adnak (lehet rajta vitatkozni, hogy mennyire teszik jól), és az optimista előrejelzéseknek az a tulajdonsága, hogy ritkán válnak valóra.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- Spórolós topik
- Xbox Series X|S
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen processzort vegyek?
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nők, nőügyek (18+)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen