- Asustor NAS
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- DIGI kábel TV
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz Samott #123460 üzenetére
Ez nem megfejtendő kérdés volt, hanem utasítás (:- És természetesen van ajánlott hely, ahova rögtön vinni is lehetne mindent...
Kezdett jól kijönni az ember ezzel a NISZ/KIFÜmindenféle vonallal, erre megkavarják. Na majd holnapra jön újabb meglepetés az tuti. Vagy még ma délelőtt
-
npera
újonc
válasz Samott #123512 üzenetére
Nincs, én könnyű és mozgékony cuccokban utazom leginkább. A leginkább izgalmasak a 120 gramm alatti "szúnyogok". Alig van hangjuk (kis gázon legalábbis), nagy gázra pedig teljesen digitálisan mozognak, kábé mint egy lézerpointer és egy harapós falevél kombinációja. Az alacsony tömeg és borzalmasan mérges kis motorkák teljesen valószínűtlen dinamikát adnak.
A másik véglet az 5"-os cuccom, ami 5,5"-os vázon 5,21"-os propokat jelent. A motorokat egy több hónapos előtanulmány alapján választottam ki. A Wasp Major motorok a legendás repülőgépmotortól kapták a nevüket és gyakorlatilag az elérhető legmagasabb teljesítményt hozzák ki az adott térfogatból (stator átmérő és hossz arányát tekintve ez adja a legtöbb kakaót túlmelegedés nélkül).
Ez a gép valami borzalmas hangot karcol a levegőgől (visítva és zúgva tépi és szaggatja a levegőt maga körül), közben pedig olyan gyorsulásokat vág le a kábé fél kilós tömegével, hogy lúdbőrözök tőle. Amikor lendületből ballisztikusan "dobja" az ember és a saját turbulenciájában zuhan, majd gázra kirúgja magát a zuhanásból és digitálisan vált irányt és magasságot az valami csodálatos.
A másik kedvencem a viszonylag finom kanyarodás, ami nagy gázzal kombinálva szűk fordulókban lúdbőröztető hangot csihol ki a motorokból és propellerkből. Itt látsz illusztrációt.
Egy nagy probléma van csak. A motorok olyan áramot húznak, hogy az akksi kábé behorpad kábé 1 perc repülés után, ha húzom a gázt. Ha rövidebb impulzusokat húzok csak nagy gázt, akkor kitart 2-3 percet is egy olyan pakk, ami 150A körül tud áramot tolni.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #123573 üzenetére
Jaja, ráadásul ez szinte az egész világon így műxik. És látod, fenti csaj simán csak hazudik, hogy percre pontosan megósolják a filmesek kedvéért. Fenét. Ilyen a világon nincs. Előtte 1 perccel mondjuk igen, meg persze Marokkóban könnyebb megjósolni, hogy nem fog esni és itt a Kárpár-medence klímája is elég érdekesen szokott alakulni, összességében ja.
Utána meg jönnek a kiigazítások, hogy ez nem megtorlás, nem azért van, hanem éppen már esedékes volt az átalakítás.
-
fatpingvin
őstag
válasz Samott #123573 üzenetére
elkezdtem írni de láttam hogy te már pontosan leírtad. csak ismételni tudnám.
követeltek egy lehetetlent az OMSZ-től aztán lefejezték mert nem tudta teljesíteni.A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #123587 üzenetére
Lángfestés...
Annyit tudok hozzátenni, hogy a rézgálictól zöld lesz. A káliumpermanganát meg oxigénre (is) bomlik égéskor, az meg ugye táplálja.
Innen indult a szilveszteri petárdagyártásunk haverral, amikor még érdekelt a téma.
Magnéziumot lehetett szerezni a "Tanért" boltban a Keletinél, szerintem ma már nincs meg. Salétromot haverék téglafaláról, szenet ismitől - ezzel fűtöttek, ként a vegyszerboltból vettünk. Volt még némi vasreszelék -szikra, meg mittoménmi, amit találtunk.Akkor jó volt
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #123607 üzenetére
Fene tudja. Persze részemről ok lenne ha egy bella ciao éneklés után felgyújtanák a fél várat meg Hatvanpusztát, és pár stadiont a szeretet jegyében, de irreális is, meg jó alapot adna egy lejáratókampánynak. Meg ezek békés vállalható szimpatikus arcok, nem a B közép, amit anno a puccskísérlethez rendelt ki tüntetni a főkomornyik.
A másik véglet az biztosabb és járhatóbb. Meg hasonló alapon megy, sok éve még szervezőként csináltam a Critical Mass-t. Párszáz fős tekerésből lett ezres nagyságrend, aztán a következőt megtoltuk rendes hatósággal együttműködős zöld rendezői pólós útlezárós területfoglalós módon. Aznap este Buppa a Corvin mögötti pincekocsmában mikor a rendőrségi számlálást megkapta, extázisban üvöltötte, hogy húszezer ember volt. Konkrétan Ludditák koncert közepén freestyleban hadarta el a számot a színpadra rohanva mikrofonba, élmény volt. És a következő évben 80k.
Azóta a bringás politikai tényező, bringaúthálózat, legalább alibiintézkedések, 100k közeli önszerveződő tömeg az már politikai tényező.
És most 80k-s számokat emlegettek a tömegbecslők kint, és nem évek alatt gyűlt fel. Nem lesz ebből rendszerváltás, de érdekképviselet-precedens még lehet. -
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #123547 üzenetére
Tényleg volt akiben felvetődött, hogy a kormány nem bassza át/húzza le?
Deédi...(én csak poénból írtam, nyílván max. 6 fortintért fognak átvenni bármennyit)
Ellenben még nem jött ki a rendelet, hogy mikortól nem lehet regisztrálni a feltermelésre. Hirtelen kiderült, hogy Lőrincnek is van egy (vagy több) napelemes cége?
-
Phülöp
addikt
válasz Samott #123622 üzenetére
Nálatok sokkal kiegyenlítettebb a termelés, mint itt, és ezt irigylem is.
Nálunk nyáron lesz igazán sűrű, amikor szinte le se megy a nap.
Most egyelőre fix áron vesszük, és piaci áron adjuk a delejt, erre alig van napsütés...A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #123714 üzenetére
Új háznál gondolom azért még bőven van nedvesség a falakban.
Nálunk viszont 2021 tavaszán megvolt az esztrich+vakolás, volt ideje 2022 augusztusig kiszáradni (burkolás volt 2022 március-június, glettelés is június körül)#123716A. Crowley - én kikapcsoltam hőszivattyún a fűtés funkciót 2 hete, mert zavart hogy mindig beindul a puffert melegíteni.
#123709ezittketto - amíg nincs sok ilyen addig no para, aztán ha túl sok lesz akkor majd el kell gondolkodni ezen a kérdésen.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #123714 üzenetére
Ez változó, építési körülményektől is függ. Nekünk az aljzatbeton leöntésétől a cserép felkerüléséig nem volt eső. Cserében a cserép már fent volt, de a fafödém és a szigetelés még nem, mikor jött a július, augusztus. Szóval ott a belső vakolat is pikk-pakk kiszáradt!
-
npera
újonc
válasz Samott #123891 üzenetére
Igazából nem irigylem a csórikáimat. A Toyota arra épített eddig, hogy minimális fejlesztésekkel minél olcsóbban és minél kisebb variánsflórával tudják a már bevált technológiát árusítani, lehetőleg globális méretben.
Na, ez az ami a modern elektromos kocsiknál nem megy.
Most már nem elég a Holdra leszálló űrkomp számítási kapacitását hozó atombuta vezérlők elpattintása, az összes modern cucc valami "szuperszámítógépre" épül, ahol a különféle vezérlők virtuális gépek a core computerben. A szoftver fejlesztése teljesen más alapokon nyugszik, gyakorlatilag paradigmaváltás minden tekintetben.
Hiába adtak el sokmillió "magasfeszültségű" hibridet, amikor a kábé 200V-os rendszerek gyakorlatilag semmiben sem közösek a modern 800 (vagy magasabb) voltos cuccokkal. Egy másik világ mindenben.
Szóval szerintem inkább nagyobb hátrányban vannak, nem előnyben, mert be vannak gyöpösödve a saját határaik közé és a japán "fejlesztési" filózifia is egy gigantikus akadály.
Az első BEV (aminek olyan neve van, mint egy faxkészüléknek) erre jó példa. Megálmodtak valami formát ami kábé úgy néz ki, mintha a 90-es években ki akarták volna találni, hogy 2023-ban milyen autókat szeretnek majd az emberek, aztán nem jött be...
Mondjuk idővel összeszedik magukat, mert kábé a világ minden pénze rendelkezésükre áll. De valami elképzelhetetlen pénzt kell majd beleölniük, mire ez összejön.
-
fatpingvin
őstag
válasz Samott #123904 üzenetére
baszki mintha egy emberi kezet néznék... a gépkar mozdulataiban ugyanúgy megvannak azok az apró bizonytalanságok mint amikor valaki a saját kezével dolgozik valami ilyesmit, de az irányítás emellett annyira profi mintha csak a saját karját mozgatná.
le a kalappal. az meg külön aranyos volt ahogy azzal a többmázsás gépkarral szépen lerakta a földbe szúrt lapátot, illetve kipakolta a bójákat.
[ Szerkesztve ]
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Sipi-
tag
-
Sipi-
tag
-
veterán
válasz Samott #124135 üzenetére
na ez a másik, azzal, hogy egy sorozatrésznek nem kell 22 vagy 47 percesnek lennie, a netflix csomó szabadságot adott az alkotóknak, de az alkotók néha már visszaélnek ezzel. a squid game-nek volt 32 meg 63 perces része is...
meg ne legyenek már másfél órás sorozatrészek, kicsit olyan ez, amikor az online újságok az írott cikk helyett videót csinálnak, amivel már 100%-ban igénylik a figyelmemet (kép, hang egyszerre).istálló? gazemberség? hupákolás?
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #124185 üzenetére
Hát egyébként már ideje volt száműzni... Én már nagyon örülnék neki ha csakis elektromos autók járnának. Ez az átmeneti buzulás rossz csak. Régen jó volt, amikor olcsó volt az üzemanyag és egyszerűbb benzinfaló verdák voltak, utána jött egy szétbonyolított, szervízre és tervezett széthullása épített vacakok ideje és a jövő, a szép csendes, tiszta elektromos autóké. Én komolyan várom. Vagy hidrogén, vagy bármi más.
-
npera
újonc
válasz Samott #124185 üzenetére
Már teljesen különálló jogi személy 2021 óta az ICE-részleg, először PES (Powertrain Engineering Sweden) néven futottak, aztán valamikor átkeresztelték Aurobay névre. Eddig volt 33% részesedése a Volvónak benne, de ezt most eladják és év végéig lezajlik a tranzakció.
Ha jól értem, akkor ők az első OEM, aki ezt a váltást meglépi (ICE-ról BEV 100%-ban). Persze itt is van skandináv csavar, mert 2030-ig azért még árusítanak minimum 48V-os cuccokat, a nagyja meg 400V-os PHEV. Ebből veszik a KV-t is, mert ott van a volumen.
Hétvégén voltam egy "nagyobb" körön. XC40 P8 (PS2 AWD hajtáslánc a 40-es kis SUV alatt). Kábé 105 km egy irányban, Göteborgból elgurultam Nossebro falu után az erdőbe. Volt grillezős találkozó két exkollégával. Az egyik már nyugger, a másik meg dízel guru még mindig az Aurobay alatt.
98% SoC-al indultam, mire visszaértem és leraktam a kocsit a cégnél lett belőle 17%. Volt kis bevásárlás és asszonyt vittem jógára, összesen 246 km jött ki belőle. Autópályán 110 tempomat, mellőztem a telitalpas gyorsításokat, de azért dinamikusan gyorsítottam és aztán tartottam a tempót. Erdei kanyargós utakon meg lendületből haladtam.
Attól tartok, hogy ez a fogyasztás (24,5 kWh / 100 km) majdnem kiad 2 db Ioniq 6-ost, szóval jó lenne, ha lassan elengednék ezeket a függőleges falakat mintázó SUV dizájnokat és elkezdenének a dizájn részlegen is gondolkodni az áramvonalas formákon (állítólag ezen gondolkodnak most, double facepalm).....
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #124192 üzenetére
+hőszivattyú
Az igényt beadtam, ha igazak az ígéretek, akkor mehet majd minden mint eddig.
De ha nem lenne szaldó, az se világ vége. Nappal kell elfogyasztani amit termelünk és kész.
Én itthon dolgozok, tudok nappal tölteni és kb minden egyéb nagy fogyasztót tudok nappalra időzíteni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Samott #124267 üzenetére
Itt eléggé szoftos még az extrém is, szóval marginálisan jobbra tolt maszlag az egész. És be van betonozva mindenhova a sok zöld-vörös aktivista, szóval túl sok változásra nem számítok. Ráadásul Göteborg városa pont most megy a jobb-közép vezetőségből vissza a szoci-zöld-vörös masszába. Jó móka lesz ez.....
Az SD gyakorlatilag szépen csendben üldögél csak, a Moderátok nevű "konzervatív" párt a vezető faktor most, a melléjük csapódott törmelékkel (kereszténydemokraták, liberálisok). Teljesen agyhalott maszlag ez is jelenleg....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Samott #124326 üzenetére
Ah!
Én ritkán használok többet kettőnél, akkor egymás mellé húzom őket. Melóban van 2 db kijelző, plusz lapos. Azon tipikusan nincs semmi, mert túl pici, de a kontent elosztva a 2 db normális kijelzőn bőven elég.
Ha tabos nézetben használnám, akkor gondolom CTRL-Tab léptet közöttük, ugye?
-
Jahno
őstag
válasz Samott #124327 üzenetére
Hááát, egyéb árváltozás szervezése bőven hetekkel előtte megy. Eleve hétfő/kedd/vasárnaptól vagy mikor hogy vannak a fix akciók, addig a webnek és szóróanyagoknak is el kell készülni, meg csomó nyomtatott anyagot kirakni az eladó térbe.
Nyomdában az analóg szórólap x darabszámos nyomásainak időpontjait már 1 évvel előre lekötik. Oldalszámot és minőséget tudnak, azt nyilván nem, hogy novemberben tojás lesz-e vagy kiskrumpli, de a húsvétkarácsonygrillszezonnyárvégikiárusítás már akkor is tervezhető. Most már AldiLidliben is van nonfood, ott részlegenként hány oldalt kapnak és mekkorát. Aldi ezt 2 kezdte el központosítani Budaörsre, onnan szeretnék irányítani a fél univerzumot.
Ugyanezt lekövetni appokban, kuponkártyás akciókkal, személyre szabott hírlevelekkel, online/webes felületre egyszerre élesíteni és letölthető pdf-et is összekalapálni. Nem mindig lehet csak úgy hirtelen felindulásból ukmukkfuck nekimenni. Jönnek rá az olyan extrák, aminél 1-2 kaja vagy félkész cucc Aldinál külön konyhában készül saját helyen, megnézik, jóváhagyják, fotózzák majd abból készül némi marketinges anyag, Lidl meg a fagyasztott cuccokat is külső helyszínre viszi.
Egyéb napi árazás persze biztos akad amit 1-2 órával előtte hirtelen megtudnak, de már csak ezért sem egyszerű. InterSparban pld. egyszer számold meg, hogy van a függőleges piros alapon fehér feliratos "akció" tábla és ugyanez nagyobban, sárga alapon piros felirattal vízszintesen tájolva. Mellé az időszakosak, ilyen "minőség a regnumtól" satöbbi a folyosók felett, hűtős sorok végén az "ajánlatunk" tábla, aminél már fehér alapon fekete betűkkel van az írás, oszlopon a megállító (elfelejtettem a nevét milyen tábla), aztán a szezonos ajánlatok. Nem is közért, hanem reklámfelület :-D A kis sárgát meg kb. ezres darabokban szórják ki, de mindegyiknek meg van az ideje és lényege, van ami eléggé állandó vagy vándorol az üzem két vége közt, van ami hosszabb távon használatos.
Felét max. megkérdezem most miképpen megy, de a sárgapiros anyagok helyben készültek, hetekkel előre meg van a beosztás, hogy mikor fogják kirakni esti műszakban pár óra alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asustor NAS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xbox Series X|S
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs