- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Mikrotik routerek
- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Vírusirtó topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
KMT
addikt
Kezdem sejteni az elméletét. Ugye az határozza meg a membrán utórezgését, hogy milyen impedanciával van lezárva. Ha rövidzár van, akkor mozog a legkevesebbet, ha nagyobb az impedancia, akkor többet. Tehát nem elég az erősítő kimenetiével számolni, hiszen nem ez van a hangszóróra kötve, hanem pl a lengőtekercs, illetve a kábelek is. Így aztán egy sokkal nagyobb értékkel osztod el a terhelő impedanciát, kisebb lesz a DF...
-
#56474624
törölt tag
Tehát akkor mennyi a szerepe a dampingfaktornak?
(#13117) zoltanz:
Mit hogy kell elképzelni?
Annyiban biztos vagyok, hogy ebbe a szobába ilyen akusztikai körülmények mellett ez bőven "sok" (nem a teljesítményre gondolok).(#13119) PuMbA:
Szóval a rendszerednél van sokkal jobban szóló összeállítás vagy már csak kicsi a különbség ahogy árban egyre feljebb haladunk?
Naná hogy van jobb, ez nem high end!
Hogy mekkora a különbség szubjektíve, az ugye függ attól is, hogy az illető zenehallgató ingerküszöbe mennyire magas.
De ennyiért ne akarj high end cuccokat... Vagy állj neki építeni![ Szerkesztve ]
-
eclipse006
őstag
Ami azt illeti az erősítőnek a cd bemeneti aljzata nem százas... Piszok nehezen megy rá a dugasz, és emiatt a külső gyűrű kicsit mozog. Az mindegy hogy milyen kábellal forrasztom az új aljzatot az áramkörhöz, vagy van valami ami bevált? Egyáltalán ilyen rövid távon számít valamit? Bocs ha hülyeséget kérdek.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
#92251648
törölt tag
A hangtechnikában dinamikából többféle ismeretes, leggyakrabban a makró- és mikrodinamikát szokták emlegetni a zenehallgatók. A muzsikán belül megszólaló hangszerek hangerejének egymáshoz viszonyított aránya, illetve egy hangszer játékában, hangzásában mutatkozó szintváltozások követése dinamikai kérdés. A gyenge rendszerek általában mindent egy szinten szólaltatnak meg, megszüntetik a nagyon fontos kis különbségeket, ezáltal unalmassá és "egyenhangzásúvá" teszik a muzsikát. A komoly lánc igen nagy tartományban képes ábrázolni az arányokat, dinamikai változásokat, ezért ott minden felvétel másként szólal meg, megmutatva valódi jellegzetességeit.
Az említett témában szoros kapcsolat van a hangerő és a dinamika között, mivel ha zajos környezetben hallgatsz zenét, a zajszint alatti részleteket nem hallod (elfedési jelenség). Kereskedelmi rádiót meg jellemzően nem egy csendes szobában fotelből szoktak hallgatni az emberkék. A történet folytatását olvashatod korábbi hozzászólásomban...
-
KMT
addikt
"A dinamika attól nem változik, hogy a hangerőt növeled. Ha kis hangerőn pl. 90dB átlagos hangnyomás esetén a dinamika 40dB, akkor ha feljebb tekered a kivezérlést, azaz az átlagos hagnyomás szintet emeled, (a zaj miatt ugye) a dinamika akkor is csak 40dB marad."
Nem teljesen igaz. Ha a felvételen több dinamika lenne, de a zaj elnyomja az "alját", akkor bizony a hangerő növelésével nő a dinamika.
(#16686) PuMbA:
"Egy jó rendszeren egy 4dB átlagdinamikás számot is meg lehet hallgatni pl. 8-szor egymás után mindenféle fáradás nélkül?"Nem.
"Az előbb linkelt Fleetwood Mac - The Chain-t tök jó hallgatni "
Amúgy nem tudom, mi olyan nagy szám azon a doboláson. Ennél még a Phil Collins - In The Air tonight-ban lévő dob is jobban odaszab.
-
#92251648
törölt tag
"Ha "mindent felhangosítanak" akkor nem változik semmi. Csak az erősítő teljesítmény-igény nő és a túlvezérléstől torzít minden mint az állat..."
Természetesen nem erről van szó. Gondolj egy hangos gitárra, ami alatt halk konga dolgozik. Zajos környezetben nem hallanád a kongát, ezért a keverésnél jobban megtolják, mint ahogy az élőben hallatszana. Hangszerarányok alatt én végig erről beszéltem, nem a hangfelvétel kivezérléséről, hiszen azt így is, úgy is felhúzzák 0 dB környékére.
"A dinamika attól nem változik, hogy a hangerőt növeled. Ha kis hangerőn pl. 90dB átlagos hangnyomás esetén a dinamika 40dB, akkor ha feljebb tekered a kivezérlést, azaz az átlagos hagnyomás szintet emeled, (a zaj miatt ugye) a dinamika akkor is csak 40dB marad. Nem lesz sem több sem kevesebb."
Nem egészen így van ez. Minden készüléknek van némi komprimáló hatása, a hangsugárzóknak még több, tehát azt a dinamikát soha nem fogod visszakapni, ami a felvételen elvileg rajta van. Továbbá a zenehallgatási közegnek (pl. lakószoba) van egy alapzaja (ami általában jóval magasabb, mint a felvétel alapzaja). Az annál kisebb energiával megszólaló hangokat nem fogod hallani, tehát csökken a dinamika. Ahogy emeled a hallgatási hangerőt, úgy nő az érzékelhető dinamika tartomány. 90 dB átlagos hangnyomás szintet már nem neveznék átlagosnak egy lakószobában, az már majdnem koncert feeling.
"A rádiók ugye nem ezt csinálják sajnos, mert ezt miért tennék, hiszen ez egyenértékű lenne a lejátszó oldalon a hangerőpoti feljebb tekerésével. Ugyanis ebben az esetben seperc alatt túlvezérlődne a stúdiótól az adón át a vevőig minden. A rádiók (is) a dinamika limitert alkalmazzák "
Elég nagy baj lenne, ha néhány dB szintemeléstől túlvezérlődne egy broadcast átjátszó lánc. Van dinamika kompresszor és van limiter. Olyan nincs, hogy dinamika limiter.
"Ma már szoftver csinálja online módban a rádióknál (is). Emiatt nem szólnak ma a ezek a módosított felvételek annyira sz@rul, mint régen az egyszerű limiteres/kompresszált anyagok."
Azok a szoftverek is kompresszorok, tehát nem értem a gondolatmeneted. A fejlődés inkább abból áll, hogy ma már több sávra bontják a spektrumot és külön komprimálják őket, ezzel csökkentve sok problémát. Ezt nevezzük multiband kompresszornak. Régebben nem voltak ilyenek, a teljes spektrumot együtt kezelték, aminek voltak bőven mellékhatásai.
-
AMDFan
addikt
"A túl nagy dinamika az miért baj????"
Azért mert a zene bizonyos részeit alig hallom, bezzeg amikor "belecsapnak a lecsóba" akkor meg túl hangos. Ez egyébként bizonyos komolyzenéknél zavart engem, bár a Klipscheken még nem hallgattam klasszikust, lehet, hogy ezekkel már sokkal élvezetesebb lenne.
-
#92251648
törölt tag
"Eddig dinamikáról beszéltél. Ha hangszerek arányairól tetted volna akkor nem szóltam volna semmit."
Végig jeleztem, hogy mikro- és makrodinamika a téma. A felvétel dinamikájában erősen benne értendő a hangszerek megszólalási aránya is."Már megint keveredés van a dologban. Egy felvétel alapzaját hogyan lehet összehasonlítani egy lehallgató közeg saját zajával???"
Nem összehasonlítjuk, hanem kénytelenek vagyunk figyelembe venni őket, mint a megszólaltatható dinamika egyik korlátját."De ha a környezeti zajküszöböt meghaladja a megszólaló legkisebb hangerejű hang, akkor a további hangerő növekedés nem hoz "érzékelhető dinamika tartomány" növekedést (fizikailag lehetetlen). Sőt egy bizonyos hangnyomás szint felett az emberi fül lesz az ami már kompresszorként fog működni. Azaz erősítő teljesítményben követel lényegesen többet a rendszer..."
Ez így korrekt, csak azt hiszem, igen kevesen hallgatnak olyan hangerőn zenét otthon, hogy ott ne legyen hatása a zajküszöbnek."Nem is ha analóg lenne a cucc. De nem az...."
Valóban ritka az analóg lánc, de a digitálisban is szoktak némi tartalékot hagyni pont a túlvezérlés elkerülése céljából. TV és rádió stúdiókban sem a 0 dB a cél, hanem általában -12 dB. A végső jelszintet csak a feladó ponton adják meg valamilyen processzor segítségével."Nincs vita, csupán szerintem ennél lényegesen összetettebb a dolog (pl. felvétel zajszint vs. lehallgató környezet zaja, hangszer arányok vs. felvétel dinamika tartomány stb.)"
[ Szerkesztve ]
-
Tristis
őstag
Hifi magazinban volt egy teszt a két hangfal összevetéséről, de a retrnom-on se az az általános vélemény, hogy a 400-as lenne jobb. Főként a potenciált látva a 280-ban. Ízlés dolga, de azért nem erőltetném a 400-ast, főként, hogy nem sok maradt belőle mára, ami nem véletlen ellentétben a 280-assal.
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Tristis
őstag
Javaslom tegyél látogatást nálam, hozhatsz HS400-ast is, szívesen látlak vendégül, megnézzük, meggyőzni fórumon úgy se fogjuk tudni egymást. Összeülések alkalmával meg hirtelen mindenki egy véleményen szokott lenni.
Mielőtt személyeskednénk, legalább egy tucat ember hallotta már a HS280 potenciálját és mindenki egyetért abban, hogy van neki olyan. (A gyárinak potenciálja van, az átalakítottnak meg iszonyat zenéje.)
Kifejezetten 4-5 ember pedig többre tartja a fehér hangszórós változatot ha már itt tartunk. Én nem tudom, még nem hallottam, most keresek ilyen hangszórót, mert esz a kíváncsiság.
Hallottam gyári HS280-at gyári Preludiummal B31, igen és valami alap HK erősítővel, talán 620-szal (Aiwa cd, sima rézkábel). Nyíltságában, zenei részletező képességében, középtartományában oda-vissza agyonveri a Videotont, amely hangfal cserébe dizsis hangot produkál sokkal több és sokkal jobb minőségű méllyel. A baj csak az, hogy a zene középen "történik". Nem is értem, hogy lehet a Prelubiumot olyan nagyra tartani, bár lehet hogy a kor elektronikájából ez jött ki, de ma már nincsenek egy súlycsoportban. Emlékszem, ahol hallgattam ott is ment a loudness, basszus, magas rátekerve... hát gyönyörű volt mondhatom.
[ Szerkesztve ]
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
bajnokpityu
félisten
ilyenem nekem is volt. egy itteni fórumtársunk használja.mindketten ribbonossal használtuk,amik nagyon érzékenyek a magas harsságára.ezek nagyon nyugodt kábelek.
most DIY kábelt készitek,ami jobb nála,de ezek anyagárát nem szabad összevetni kipróbálható tyúkbéllel,mert a mák,kisérletezés ára nincs benne.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bajnokpityu
félisten
kb azonos alapanyagból készülnek az "olcsó" kábelek.sinus live is gyárt olcsó fonottat,ki lehet próbálni milyen lágyitást csinál a fonás. mai napig használok belőle egy 2x3métereset, mert néha jól jön a fonás hatása.
BBécinél hallottam a TC8at,jó kábel,és pont annyival zeneibb,amennyivel használtan(ugye exponenciálisan nő minőséggel az ára) többe kerül egy bártfaynál.ami kábelt épitek, már most kb olyan,mint a 8tc,és még szinte semmi trükk nincs benne.
Te milyen erősitőt építettél? no,nem mintha értenék a csövesekhez.[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
Speeedfire
nagyúr
Köszi a válaszokat.
Egyelőre maradnak a kis 15W-os dobozok, szerintem kicsit vissza fojtom, mert most 4ohm-os dobozokkal 2*36W-ot fog tudni, saccperkábé (a dobozok meg csak 2*15W).
Aztán ha lesz felesleges 20-25K-m, akkor veszek 2 szép polcsugárzót, de lehet addigra esetleg rábeszélem magam az állókra....Más: Miért jó az állvány? Mitől jó egy állvány, illetve milyen "paraméterek" miatt hasznos?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
#71562240
törölt tag
Az, hogy a dolog bonyolult, azt én is leírtam, tehát a válaszod ezen része indokolatlan. Az ideális teljesítményarányról amit írtál, régi közfelfogás, úgy marad nálad. Sok erősítő elszállt már emiatt, csak te nem tudsz róla. Adott esetben én is azt mondtam, hogy megveheti a 10W-os erősítőjéhez az 50W terhelhetőségű hangdobozt, ha relatíve kis hangerőn hallgatja a rendszert, akkor nem lesz semmi baja (mondhatni, amikor még nem torzít hallhatóan). Többször utaltam rá, hogy a kérdés nem egyszerű.
Az az állításod, hogy én összekeverem a terhelhetőséget a hajthatósággal, az nettó hazugság. Nem tévedés, ugyanis az irományomban semmi sem utalt arra, hogy összekeverném, tehát ez hazugság.
A maximális hangerő pedig a maximális hangerő, onnan tudom, hogy hol van a maximális hangerő, hogy a hangerőszabályzó a maximumon áll.
Én is barom ínyenc vagyok, adott esetben nekem is van 10W-os csöves erősítőm a 100W-os terhelhetőségű hangdobozhoz. A kérdés bonyolult, én azonban egy konkrét problémára-kérdésre vonatkozólag leírtam, hogy mire kell figyelnie a kérdezőnek. A mondandóm egy részével nem értesz egyet, ez rendben van, a válaszod többi része azonban nem vonatkozik arra, amit írtam, ez inkorrekt. -
KMT
addikt
Azzal semmi gond, hogy nagyobb a dobozod terhelhetősége. De most őszintén, 10-15 W egy átlagos érzékenységű dobozzal mire elég? 100 dB a csúcs környéknén. Ugyan már... Kell a tartalék.
(#21629) kammerer
"A maximális hangerő pedig a maximális hangerő, onnan tudom, hogy hol van a maximális hangerő, hogy a hangerőszabályzó a maximumon áll."Úristen. :/
-
#71562240
törölt tag
Ha nem lennék végtelenül nyugodt, sztoikus ember, bosszantana, hogy olyanokat tulajdonítasz nekem, amiket én nem írtam, és olyanokat tulajdonítasz magadnak, amiket én írtam. A magatartásodon csak szociálpszichologizálni tudnék, de az nem idevaló. (ld. kognitív disszonancia, relativizálás...)
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Beszélgetéstől, vitától én nem menekülök. A veled való kommunikációtól igen, mert az más. Amint azt a KMT felé irányuló friss hozzászólásod is mutatja, az is teljesen indifferens volt. Lehet, hogy ennek tudatában vagy, lehet, hogy nem, - szociálpszichológiailag esetleg érdekes a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
mint írtam is annó, vettem egy HS 400-ast ... ez most melóhelyen van... de annyira jól szól, vennék még egyet ...
amit akkor vettem az original volt.
ez most modifikált
azt szeretném megkérdezni, hogy mi a véleményed erről a módosítottrólpiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
bkercso
nagyúr
Sok CD-játékos 2Vpp jelet ad, az enyém is. A DVD-játékosom is, meg a hangkártyák is. Hogy is van ez? De lehet, hogy nem egységes.
"vékonka drótok mennek bennük, nagy az ellenállás, és elvész az elektron": bocs, de ez fájt
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Lompos48
nagyúr
Én csak arra kaptam fel a fejem, hogy 10W-os erősítővel kinyírni egy 100W-os hangfalat.
hangdoboz/hangszóró == komplex terhelés.
Ez tény. Ugyanakkor az is, hogy egy 4Ω-os hangszóró az egész hangsávban, amit visszaad vagy rákapcsolnak sehol nem megy 2Ω alá.
Ezért ragaszkodom az említett 100W-os abszurd kijelentéshez.
Még 2 apró megjegyzés:
1. Egy erősítő végtranzisztorai mindig annyi teljesítményt adnak le, amennyire kivezérlik őket. Egy 10W-os erősítőben végkivezérlésnél kb. egyformán fog viselkedni egy BD139 pár vagy az amit fotón linkeltem. Ha netalán valamelyik változatban a tranzisztor hfe paramétere túl nagy lenne, akkor az elviszi a kimenő jelet a torzítás felé. Ennek a maximuma a majdnem négyszögjen. Ennyi. Ez a legtöbb.
2. Ugyanígy, bármekkora puffert teszel a tápba, az istennek nem fogja túllépni a táp nominális feszültségét, mert már az előző pont miatt se lesz, ami több áramot kérjen. Ezt mondja Ohm is. Ha meg sok a pufferben a töltés, ott ücsörögjön benne. Azt nem vitatom, hogy az egyenirányított feszültség hullámosságának/brumm csökkentéséhez igenis fontos.Lompos48, a másik akadékoskodó
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
Utolsó nekifutással megpróbálok mégegyszer elmagyarázni egy pár dolgot.
1. Sajnos nem ugyanúgy fog viselkedni a két tranyó. A hfe nagysága a fokozat kimeneti és bemeneti impedanciáját befolyásolja. Mást aligha (mondjuk mást is, de az itt, most egyelőre nem került szóba).
A hfe egy hibrid paramétere egy bipoláris tranzisztornak. Magyar neve: áramerősítési tényező. Ha hFE-ról beszélünk, az a statikus áramerősítési tényező, értéke IC/IB adott IC és VCE értékeknél. Ha hfe, az a dinamikus áramerősítési tényező, egy differenciális paraméter, definíciója dIc/dIb adott IC és VCE értékeknél, tulképpen egy differenciálhányados, azaz adott pontban az érintő a karakterisztikához. Én azt mondtam, hogy ha a 2 tranzisztor ezen paramétere azonos, akkor a BD139 és a gigantikus SKT ugyanúgy fog viselkedni egy erősítőben. Egyetlen megkötés lehet(ne): ha véletlenül valamelyiknek az fT tranzíciós frekvenciája alacsony érték miatt módosítaná a működést, de nem erről van szó és az említett esetekben nem is lehet.
A bemeneti és kimeneti impedanciákat a h11e és h22e hibrid paraméterek befolyásolják, vagy igen, a hfe (azonos a h21e elnevezéssel) együttesen a tranzisztor körüli alkatrészekkel. Ha alkatrészek azonosak, hfe érték azonos, képletek azonosak... Nem folytatom.2. A komplex terhelés egyik jellemzője a frekifüggés. Ugyebár ez meg azt jelenti, hogy hol inkább áramot igényel, hol pedig feszkót, ugyanakkor az R(t)=U(t)/I(t) nem változik, azaz a Z (impedancia) változatlan!!!.
Ha megnézed egy hangszóró ekvivalens áramköri rajzát, jelleggörbéit, azokon látszik, hogy frekvenciafüggőek. Nagyon sok erről a dokumentáció a neten, rákereshetsz. Kiderül belőle, hogy nem minden frekvenciánál ugyanaz az érték. Az egyetlen helyen konstans: a
hangszóró cimkéjén.A pufikondik nagysága mar csak azért sem mindegy, mert ne felejtsük el, hogy honnan is tápláljuk az erősítőt: 50Hz-es hálózatról ilyen-olyan trafón keresztül (általában). Egyenirányítva ez 100Hz (kétutas esetén). Ha e fölött akarunk nagy teljesítmény kivenni, akkor bezony kell a pufi, mert különben összeesik a táp és határolódik a kimenődelej.
A maximális feszültségérték, amit egy egyutas vagy kétutas egyenirányító kondenzátorral szűrve adni tud a bemenő váltófeszültség csúcsértéke (vagy effektív érték x 1.41) mínusz egyszer vagy kétszer az egyenirányítók nyitófeszültségének (VF) értéke. Ez érvényes bármilyen frekvenciára. És tehetsz oda millió Farad értékben pufferkondenzátort, annál nagyobb nem lesz. Esetleg a diódákat nyírod ki.
Szélsőséges esetben ez akár a torzítatlan kimenő teljesítményt a felére, harmadára is lecsökkentheti.
Nem tudom mi neked a szélsőséges eset. A kimenő teljesítmény annyit csökkenthet, amennyit a tápfeszültség esése okozhat Ohm törvénye alapján kiszámolva a hangszóró adott impedanciáján. Mivel a tápfeszültség nem tud növekedni, a teljesítmény sem fog.
pl. Z=4Ohm U(t1)=4V, I(t1)=1A vagy U(t2)=8V, I(t2)=0.5A. Ha ezt egy diagrammon ábrázolnánk, akkor az látszana, hogy 2db frekvencián 4Ohm az impedancia. De sajnos nem egyes frekiket hallgatunk....
Igen, ezt emlegettem, ezt hívják Ohm törvényének és diagrammon ábrázolva.... egy egyenes.
Részemről a téma lezárva.
-
tdd587
őstag
10 év hosszú idő, ennyi idő alatt minden általam követett márka lecserélte a belsőt mindenben. A nagyvasakra meg már nem kell izgulni, van más megoldás is, mint oldalanként 40 kg hűtőborda. Más előnyök, más hátrányok persze. A csöves megoldásra is a mai napig sokan esküsznek, pedig az is a kompromisszumokról szól.
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
#10726912
törölt tag
De jó lenne, ha körbe mehetnék Köztetek és meghallgathatnám mindenki rendszerét....olyan dolgokról, márkákról beszéltek, amik feléről, három negyedéről nem is hallottam, csak kapkodom a fejem...pedig sejtem, hogy nagy részük kiváló minőség a maga nemében...
Azóta keresgélek ilyen területen, amióta hallottam az egyik ismerősöm erősítőjét (Roxan caspian) egy zsolt audio standart 2-vel, dzseszt tett fel (nem tudom, milyen lejátszó és kábelek, elő erősítő nincs) és...hát szóval azóta tudom, hogy amiket eddig hallgattam kommersz hangfalakat és erősítőket, a fasorban sincsenek Gondolom vannak ettől a rendszertől jobbak...meg ott vannak a csöves erősítők is....ez is csak az aláírásom igazságát igazolja -
-
#71562240
törölt tag
A csöveknek a tranzisztorokéhoz hasonló mennyiségű sorozatgyártása esetén egy jó minőségű EL34 (ami nem sokkal bonyolultabb szerkezet, mint egy 100 wattos villanyégő) belekerülne kb. 2-300 Ft-ba, egy jó minőségű 6L6GC 3-400 Ft-ba, egy jó minőségű kimenőtrafó vagy táptrafó 2-3-4000 Ft-ba... Kell még doboz, potméter, csatlakozók, bemenetválasztó és néhány egyéb alkatrész... Simán meg is lenne harmincezerből egy jó audiofil csöves, akár az általad tervezett 18-20 wattos is, aminél persze vannak egyszerűbb kapcsolások is, kisebb teljesítménnyel (de esetleg zeneibb hanggal).
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
-
#03969024
törölt tag
De kár, hogy ebből kimaradtam! Érdekes, hogy csupán elvekről beszélgettek. Konkrétan mit mihez hasonlítunk? Tegyük fel, hogy nem építgetek, hanem veszek használtan egy csöves ARC-t, kis szerencsével 1000-1200 $-ért új csövekkel, persze ez csak végfok. Milyen tranzisztoros lesz partyban vele? Mondjuk ugyancsak a nagyágyúk, ML, Krell, hasonlóak, amelyek tán még többe is kerülnek. A csövesek meg ugye eleve hátránnyal indulnak az árat tekintve, már csak a kimenőtrafók miatt is, amelyek a legkomolyabb tétel a büdzsében. Az pedig, hogy időnként cserélni kell a csöveket? Egy Ferrarinak is sokkal több a szervízköltsége, mint egy Mercinek...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Futás, futópályák
- BestBuy topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Revolut
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Gran Turismo
- Nők, nőügyek (18+)
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs