Új hozzászólás Aktív témák
-
B-L-A-C-K
titán
De előre se te se én se senki nem tudja megmondani milyen szabályzás lesz ha lesz is. Most mondhatom hogy vegyen ilyet vagy olyat, mi van akkor ha típus engedély is kell hozzá mint németbe? Tudod előre lesz e vagy nem? Ha valaki fél a szabályzás miatt, ne vegyen rollert, aki meg nem vegyen és használja. Ha lesz is szabályzás ki tudja mikor, és ki tudja milyen, szóval aki erre konkrét választ tud adni az csak egy jós lehet.
-
#07746304
törölt tag
Egyébként érdekes dolog ez. Az én robogómra elvileg nem kell 240W-os Polymobil... 55-60 Kg az önsúlya... na most megy 35-tel. Bukósisak van rajtam, ha valaki elém ugrik (akkor ugye 60 kiló 35-tel jön plusz az én majdnem 100 kilóm, és akkor még lehet 20-30 kiló csomag is), főleg egy gyerek, az úgy kell darabokban keresni (meg lehet én is esek). Jogilag nem kell rá jogsi, és ha nem én vagyok a hibás, nem is nekem kell első sorban aggódni, és a halálos kimenetű baleset is könnyen összejöhet. Persze ezt biciklivel kevésbé lehet összehozni, mert azzal kiköpöd a tüdődet 35-tel tekerve, plusz a canga van vagy 10-15 kiló max, és nincs csomagnak sem igen hely...
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Valóban a kerékpár lenne a megfelelő besorolás hiszen 2 kereke van. Csak nem értem miért nem gyártják ennek megfelelően a rollereket, úgy hogy szabályosak legyenek. Gondolok főleg a két egymástól éltérő fékre, a lámpák is lehetnének szabványosan felrakhatók előre hátra stb. Az elektromosnál nem is beszélve, ott meg pláne alap lenne egy kerékpár szabálynak való megfelelés...
Üdv: Fishor
-
-
#07746304
törölt tag
Azt én sem olvastam, csak megnéztem. Viszont én ott nem mertem volna menni rollerrel.
Nekem közben elment a hibás ECU-m a kikiáltási árnál is többért.
Hamarosan itt lesz az utolsó alkatrészem is a Kugoomhoz, így már csak pár nap és használhatom ismételten szeretett rollerem.
[ Szerkesztve ]
-
#07746304
törölt tag
A gyártónak nem érdeke Chopper rollernél robogónak minősíttetni, kérvényt benyújtani, mert akkor jogsi kell rá, kötelező meg stb... és akkor sokan nem veszik meg. Más kérdés, hogy 2000W-nál nehezen dumálja ki magát az ember a hivatalos közeg előtt, hogy miért hajtja jogsi nélkül 60 kilós rollerke, megy 40-50-tel a kerékpárúton, elég lép valaki elrepül mint a győzelmi zászló... nem, nem a rolleres.
-
DigitXT
félisten
Az normális, ha terhelésre esik be a fesz. Az viszont, hogy a töltőről levéve
drasztikusan történik, az (elvileg) nem. Korábban azt hittem (a Li-Ion töltési
graf alapján), hogy ez lesz a normális, de a gyakorlat végül nem igazolta.Ahogy az se normális sajnos, hogy menet közben 32V-ról másodperceken
belül lepörög 29V alá (még 25-öt láttam!!!), és ugye "vége" van. Viszont, ha
várok eleget, láss csodát, megint 35V körül ébred, és van is benne erő... A
következő összeszakadásig. Ami mondjuk pár másodperc is lehet terhelve.
Ja és még valami: mivel nem normál kikapcsolás volt, nem mentette a futott
kilométert, pedig már 640-nek kéne benne lennie, tegnapival együtt 647-nek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem olyan nincs, hogy nem lehet cserélni, max. nem házilag, és/vagy
nem kapható a piacon hozzá belevaló akkupakk. Ilyet el tudok képzelni...
Építeni viszont bármit lehet: megfelelő felszereltséggel már otthon is. Biztos
vagyok benne, hogy a kormányban ugyanolyan (kutyaközönséges) 18650-es
cellákból álló akku van, mintha a taposóban lenne, csak más elrendezésben.
Elvileg a miénk is Samsung cellákból áll, lásd pl. IntelliSense: "akkubelezés"Szerk: egy ilyen kormányoszlopban a 10S3P elrendezés jól elfér hengeresen.
(Nagyon vékony elrendezésben kb. 65 centi hosszan, szélesebben meg akár
20 centin is, bár akkor elég kövér lesz a végeredmény, de valamit valamiért...)Szerk2: fene tudja, hogy tényleg Samsung-e, mindenesetre zöld, lásd innen...
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
M365-ösök is jók már, volt 3-4 generációja már. V1, V2, V3 (lehet volt V0 is passz), nekem M365-ból V2 volt, már az is teljesen okés, megerősített kormányszerkezet, V3-ba annyi hogy a tárcsaféken lévő tárcsa kicsit jobb. Persze kis módosításokat érdemes elvégezni ezeken is, de ezek filléres cuccok:
- Kormány szélesítés (3D-s nyomtatott toldó 500-1000Ft egy ilyen).
- Sárvédő merevítő (ha nincs a hátsó sárvédő rezgése kikezdi a hátsó lámpa kábelét, és zárlathoz vezethet)
- Szigetelése jó, egyedül a kijelző rész a gyenge pontja, de oda is lehet venni ilyen kijelző védő kupakot, így védve van az esőtől.
- Kormány összezáró szerkezethez be kell rakni egy kis direkt erre kapható gumit, vagy fóliát, mert kicsit nyöszörög menet közben, de ha ezt megcsinálod, semmi hangja nem lesz.Illetve alapból 25-tel megy, de szoftveresen ~29-ig feltolható biztosságosan.
Pro meg kicsit jobb, kicsit jobban megy, nagyobb a hatótáv, meg pár apróság...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha hosszabb távon kell mondjuk biciklisávban haladni, nem baj, ha megy 30-at!
Mondjuk az enyém nem megy sehova, mert lerohadt, és mostanában amúgyse
ment annyit, de az elején még igen: egy gyári M365-öt végsebességben előzött.
(Gyorsulásban persze nem, mert nehezebb voltam vagy 20 kilóval a kollégánál.) -
syler123
veterán
Kíváncsi leszek, a videók nem adják át az érzést, hogy milyen egy ilyen rollerrel 25-el menni. Lehet hogy nekem is elég lesz, akkor nem kínzom tuning firmware-el.
Én mondjuk vidéki vagyok, kis városban dolgozom, nem sok rolleres van (1-2őt láttam). Itt szerintem kicsit idiótának fognak nézni, vagy fene tudja. Egy gyereket hamarabb elfogadnak rolleren, hát én 29 vagyok...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egyszer motorral sikerült úgy esni, hogy nem estem el: konkrétan a hátulról
érkező nagybátyám fékhiba miatt lendületből ment el "mellettem", kiütötte a
kezemből a motor kormányát, a motor kiesett alólam, én meg talpra érkezve
néztem, hogy WTF. És ez egy rendes enduro volt, nagy mázli, hogy ennyivel
megúsztam, lehetett volna csúnya vége. Robogónál jellemzőbb még az ilyen
kiesik alólad a motor, az is ott fel tud borulni úgy, hogy téged nem dönt fel. -
syler123
veterán
Kíváncsi leszek, már alig várom :) Elvileg kedden jön, de max szerda. Szerintem nekem is be fog jönni a rollerezés. Bringával azért kisebb a valószínűsége annak hogy elesek a nagy kerekek miatt, de majd vigyázok. Nekem munkahelyre jobb a roller, már csak azért is mert be tudom vinni.
Mondjuk nem a legjobban időzítettem a vásárlást, mostmár eléggé hideg lesz. -
DigitXT
félisten
A bedugott fülű, "selát-sehall" biciklisták valóban életveszélyesek. Főleg persze
magukra, tehát mondhatjuk, hogy majd szelektálódnak, de ne az én autómon...
(Motoromon, rolleremen, vagy csak úgy szimplán rajtam keresztültekerve....)Egyszer mentem rollerrel úgy, hogy zenét hallgattam, hát elég para volt: fasság!
Egy csomó infót kizársz a közlekedés eseményeiből a hallásod "elvesztésével".
Egyetlen mentségem volt, hogy valójában navigálni akartam, csak kipróbáltam a
zenét. Motoron szoktam néha hallgatni, de nem agybadugó, kizár mindent mód,
ahogy a bringások szokták. Agybadugós fülessel mintha süket lennél, tényleg...Ma láttam egy gördeszkás csajszit. Menet közben SMS-ezett, vagy mi, és naná
hogy be volt dugva a füle: majdnem el is baszta egy kanyarodó autó, hát ez ilyen.
Persze, lehet mindig másra bízni az életed. Ám ha elkerülhetted volna magad is?
Valahogy jobban bízom magamban, mint "mindenki másban", noha van úgy, hogy
az én baromságom javítja más és ezt köszönöm neki: igyekszem kerülni az ilyet.Ettől még az "úriembert" fejbebaszhatja a lovasrendőr gumibottal a bicikliúton - is!
-
DigitXT
félisten
Igazából teljesen tökmindegy (kéne legyen!), mi gyorsította fel adott tempóra.
Nem sokkal nehezebbek az elektromosok se: nem is az fogja a kárt csinálni,
hogy 10 kilós vasdarab érkezik, hanem rajta a 100 kilós manusz, aki felöklel.Ment előttem "jó húsban lévő" hölgyemény lábbal hajtóssal. 15 km/h-t biztos
ment, pedig nem volt atletikus alkat... Tiltsák be az ő járdán közlekedését is!Az a baj az egésszel, hogy az "ésszel használatot" is ellehetetleníti, ha vmit
vmi kretén feltételrendszer szerint kategorikusan tiltanak: megint hivatkoznék
a biciklis példámra, akik mehetnek 40 km/h-val egész nyugodtan. "Títsákbe!"Ui: vannak olyan járdaszakaszok, ahol égen földön nincs ember. Miért is kéne
akkor 10 km/h-val szöttyögni? Bicikliút nincs, az úton életveszély = jó a járda.
Olyasmi kéne, hogy forgalmas, gyalogosokkal teli szakaszon: ne száguldozz.Sőt (horribile dictu) azt kéne tökönverni, aki veszélyeztet, esetleg balesetezik,
de ezeket az ilyen gumiszabályok, meg a 300W vagy 25 km/h nem oldja meg.
Már csak azért sem, mert egy 1000W-ossal is lehet lassan menni, csókolom!Szerk: gördeszkás kissrácot mondtam már, hogy 20 km/h fölött tolta?
Noch dazu tiltsák be! De azokat az egész járdát elfoglalókat is tiltsák be LOL!
Vaaaagy... csináljanak külön "galerivel andalgó" sávot nekik, az lenne az igazi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Arról az apróságról nem beszélve, hogy bringával még ihat is a delikvens...
Szerk: nem tudom, hogy rollerrel mi lenne a helyzet*, de szerintem hamarabb
pofára esne, mint jutna valahova, azért nehezebb egyenesen állni egy ilyenen.*: ha még nem jármű, akkor elvileg nem lehet ittas vezetésről sem beszélni...
[ Szerkesztve ]
-
#07746304
törölt tag
Igen. A másik meg az, hogy a riportban elhangzik, hogy külön rolleres sáv, de az kivitelezhetetlen. Megjegyzem ahol van kerékpárút, ott felesleges is. Miért nem lehet megelégedni annyival, hogy ahol van kerékpárút, ott bukósisak, protektor, és kötelező a kerékpárúton haladni vele? Ahol meg nincs, ott 10 km/h maximum, amilyen állapotban vannak a magyar járdák, még az a sebesség is necces...
-
B-L-A-C-K
titán
-
#07746304
törölt tag
Pontosan, a kedvencem, hogy maga a gyártó is felül le tudná szigetelni, ha már magát a rollert megtette, bagatell dolog, de majd veszek rá utólagos védelmet. Csak még mindig nem tudom, hogy ES2-e vagy ez, esetleg tavasszal új gent. Nekem a tömör gumi szimpatikusabb, egy szívás forrás kiküszöbölve.
-
NandorHUN
addikt
Igen, szerintem nagyobb rollereknek rendes városokban nagyon nincs is létjogosultsága:
cipelni nem fogsz egy 30 kilós rollert, boltba bemenni nem tudsz vele, útón kétséges, hogy engedik e hogy menj (már autósok). Akkor már több értelme van egy motornak, azt ha lerakod se viszik el - 30 kilós rollerrel szemben.Pálcika roller főleg ha erős akkor jó, fel tudod kapni, boltba bevinni kicsit nagy, de még elmegy. 3-ra se nagy munka feltornázni egy 10 kilós rollert.
Én ma mentem egy nagyobb kört GT-vel. Belvárosból indultam is kimentem Ázsia Centerbe (Ez kb. 12 km oda, 12 km vissza). De sok helyen nem mertem rendes autóuton menni az eső miatt az úton. Ha megcsúszok vége a dalnak. Meg autósok se túl toleránsak itthon, ami vicces, mert roller kb. ugyanolyan mint ha biciklivel menne az ember.
Eddigi tapasztalatom alapján, én ennél nagyobb rollert nem vennék: magammal cipelni már ez a 11 kg is van hogy kényelmetlen. A nagyobb roller meg semmi +-t nem jelentene, amit ki tudok használni.
Nagy rollernek egyedül faluhelyen látom értelmét, mert ott átmegy a földúton is, és ha 1 szintes kisbolt előtt lerakja az illető se viszik el és emeletre se kell cipelni. De akkor meg miért nem vesz valaki motort?
Roller legnagyobb előnye szvsz a mobilitás, ezekkel a 30 kg-os példányokkal meg pont ez az ami elvész.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
DigitXT
félisten
Láttál amúgy BÁRMIT, ami kellően átgondolt lett volna manapság "odafent"?
Itt az a divat, hogy ma kitaláljuk, holnap megszavazzuk. És tegnapra is érvényes!A hatályos kresz nem vág egybe Pintér válaszával.
Nyilván, ahogy a rendőri intézkedés sem a Lime járdán használata miatt.
Sajnos az apróságok nem szokták őket zavarni. Kíváncsi leszek, mi sül ki belőle.ON: kis Kugoo még ezzel a harmatos vezérlővel is veri a Lime-ot tempóban. Nem
ilyen 50-60-ra kell gondolni, csak nem ütközik falba 22.5-nél, hanem megy ~25-ig.
(Gyanítom, a Lime is tudna többet, csak spórol az akkuval. Hirtelen veszi vissza.)Persze nem is életbiztosítás járdán* 25 km/h környékén közlekedni azt aláírom...
Főleg nem a Kugoo-val, aminek a fékezési képességei...Hogy ne sértsem meg?Szerk: feltűnt bárkinek, hogy a Pro és a sima S1 motor között eltérés lehet, hogy
a Hall szenzorok vezetékei nem ugyanolyan sorrendben vannak? Mondjuk körben
szimmetrikus, szóval elvileg nem gond: működik is ugye mindkét motor ugyanúgy.
Azon gondolkodom, hogy mi lehet még az oka, hogy a Pro valamivel jobban fékez:
ezzel se lehet jaszkarizni, mert a féktáv rossz esetben az út túloldalán ér véget.*: viszont az úton az autók közt meg baromi kevés, oda jobb lenne legalább 30-40.
Amit persze dupla motorral se fog tudni, ahhoz pl. újra kéne tekercselni ezeket.
A linkért köszönet Dr.Zoo fórumtársnak: angol felirattal kb. érthető is, mit csinál(t):
ugyanazzal a 36V-os akkupakkal, 18A-es vezérlővel ~700 rpm-ből ~2100-at...[ Szerkesztve ]
-
NandorHUN
addikt
Legnevetségesebb az egészben, hogy leküldenek az útra és kötelező a biztosítás is, hiszen tudják, hogy ha kötelező úton menni az rengeteg balesetet fog szülni.
De persze ha autó mögötted türelmetlen lesz, leszorít vagy elüt akkor is a rolleres lesz a hibás
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
pchris
tag
Szerintem az egyedi azonosíthatóság hiányát simán át lehet hidalni. Pl fel kell ragasztani valahova egy roncsolás nélkül nem eltávolítható matricát, ami igazolja a befizetett díjat. Mondjuk a biztosító meg joggal kérhetne minden szerződőtől típusengedélyt, hogy egyáltalán tudja mivel áll szemben, mire kellene kalkulálni (nagyobb tömegű, gyorsabb roller, nagyobb kockázat, vagy pl normális fék hiánya = nem is köt rá biztosítást...) Egyébként, ahogy a kerékpárosoknál is létezik biztosítás pár ezer forintért évente, bár szerintem ezrelékben sem mérhető azok száma akiknek van, minden járműre érdemes lenne bevezetni, mert az ördög nem alszik, és mindenki hibázhat. Aztán meg majd visznek amit érnek, ha baj van...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
Ugye tudod, hogy ez a leghülyébb érv a világon?!?! Persze, én is túléltem a gyerekkoromat, a polski hátsó ülésen, öv nélkül. Sokan meg nem. Én mindig bekötöm magam kocsiban és a bukó is mindig rajtam, ha kerékpárra vagy rollerre szállok. És a gyerekeimtől is megkövetelem. Kötöttség? Életet menthet! E mellett ki nem szarja le, hogy szarul áll alatta a hajad??
My name is Bond, James... Dean.
-
#07746304
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen