Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #3678 üzenetére

    Tömegközlekedésen vagyok és nincs nálam a fülesem, az auto feliratra meg nem hagyatkoznék, de azt eddig is lehetett tudni (vagy minimum sejteni a pre-production példányok alapján), hogy az R5 melegedése teljesen normális mértékű ha az ember nem a legextrémebb terhelésű videó módokat használja.

    Csak aztán jönnek a tesztelősdit játszó Youtube influencerek, nyilván rögtön ráeresztik a legdurvább módokat mert kíváncsiak rájuk (teljesen természetes, nem is hibáztatom őket ezért) amik gyorsan elviszik a gépet a túlmelegedésig és aztán már csak a habitusukra van bízva, miként öntik ezt vélemény formába. Én már a pár nappal ezelőtti R5/R6 melegedős hisztinél is elmondtam, hogy várnék pár hetet, amíg kijönnek az első hosszútávú tesztek, mikor valaki már megcsinált velük pár esküvőt vagy utazást (vagy valami ezzel egyenértékű, járványkompatibilis tevékenységet) és le tudja írni a tapasztalatait (amiben többféle videó mód, felbontás, fps keveredik snittről-snittre).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Canon is Delaying EOS R5 Shipments Due to Overheating Concerns: Report

    Nem tudom mi most a helyzet a magyar importőrnél, de nagyon úgy tűnik, hogy a Canon csak a töredékét szállította le az ígért R5 mennyiségnek a kereskedői hálózatokba és visszatartja a készleteket. Ezzel párhuzamosan már olyan infók szivárognak, hogy vissza fogják hívni az R5-öt a melegedés miatt és az új megjelenési dátum idén novemberre csúszhat. A készlet visszatartásnak pont az lehet az oka, hogy minél kevesebb példányt kelljen visszavenni a polcokról vagy vásárlóktól.

    Ha ez igaz, akkor a károgóknak lesz igaza és tényleg olyan mértékű a melegedés, amit nem akar a Canon bevállalni. Viszont ha tényleg ez a helyzet és valóban visszahívják, szerintem az a legtökösebb lépés lenne és nagyot nőne a szememben a gyártó hozzáállása a problémához. Több értelme van egy halasztott megjelenésnek.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #3685 üzenetére

    Nem tudom, hogy az R5 tesztpilóták kaptak-e instrukciókat arról, hogy miként próbálkozzanak a túlhevítéssel, lehet a videósok élből úgy kezdték, hogy csak annyi ideig rögzítettek belülre, hogy össze tudják mérni az internal codec-et a külső rögzítős anyaggal. Az eddig megjelent tesztek szerint is elég vegyes a kép, volt ahol éppen az R5 jött ki jobban, mint a passzív hűtéssel ellátott A7S III.

    Most úgy képzelem el a Canon főhadiszállást, mint a NASA központját, mikor a Földről kellett kitalálni, hogyan menthető meg a már kilőtt Apollo 13. :D

    ----

    (#3686) MrChris: Ööö igen, tegnap. Nincs 24 órája a piacon az R5 és a hír is arról szól, hogy azért tartja vissza a készleteket a Canon, hogy ha visszahívás lesz belőle, akkor minél kevesebb felhasználót érintsen.

    ----

    (#3687) lugosi: Nem gondolom, hogy a kritikusok és a kárörvendően károgók közé érdemes egyenlőségjelet tenni. A kritikusok még egyelőre várnak a hosszútávú tesztekre és nem károgják tele a fél internetet. Külön vicces, ahogy néhány Sony user meg tud nyilatkozni a témában, hiszen a Sony nem csak el sem ismerte a problémát anno, de több generáción keresztül kijavítani sem tudta.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #3699 üzenetére

    Mert most mindenki ki tudja adni magából a tetszőlegesen kipécézett márkával szembeni ellenszenvét. Az a lényeg, hogy az csinálja rosszabbul (mindenképpen) amelyiken a márkajelzést nem szeretjük, amelyiket meg szeretjük az még felmentést is kap a fizika szabályai alól.

    A Canon R5 a tesztek szerint beltérben és tűzőnapon is közel ugyanazt a felvételi időt tudja a túlmelegedésig produkálni. Ez egy zárt(abb) rendszer, nem csak kifelé távozik nehezebben a termelt hő, de befelé is jobban ellenáll a külső körülményeknek.

    A Sony A7S III beltérben túlmelegíthetetlen, tűző napon viszont kicsivel az R5 előtt kapcsol le (de nagyságrendileg hasonló időt fut, viszont biztos vagyok benne, hogy létezik az az éghajlat, ahol még rosszabbul teljesítene). Mivel van rajta passzív hőelvezetés, ez nem csak kifelé tudja vezetni a hőt, de befelé is. A tűző nap pont annyira fel tud forrósítani egy burkolatot, ami már át tudja lökni a tűréshatáron. Cserébe egy ventillátorral sokkal hatékonyabban hűthető. Basszus, épített itt bárki saját kezével PC-t valaha?

    A profi kamerákat nem véletlen szokás árnyékolni és aktív hűtéssel is ellátni (utóbbit a Panasonic S1H is alkalmazza). Az emberek valamilyen csodavárással tekintenek ezekre az új gépekre és elvárnák, hogy a fizikát meghazudtolva vagy akár teljesen életszerűtlen teszteléseknek kitéve is pisszenés nélkül működjenek. Voltam már repülőnapon amikor árnyékban is 39°C volt és ráfűztem egy baseball sapkát a vállpántra, amikor a gép a vállamon lógott, addig is árnyékolta, felemelve a gépet pedig rögtön odébb csúszott és nem zavart a használatban, de ez működik bármilyen kendővel, sállal is. Pedig akkor nem is videóztam, csak fotóztam, de inkább a gépben lévő akkut féltettem, mert ahogy az extrém hideg, úgy az extrém meleg sem tesz jót neki.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mirman #3701 üzenetére

    Hát meg ugye a gépeket gyakran bevonják ezzel a rücskös bőrre hasonlító, csúszásgátló műanyag réteggel, ami pont úgy fehéredik ki az UV behatásra, mint a pázsiton felejtett kalciumban gazdag kutyaszar. Én is tapasztalati úton jöttem erre rá. :) Sőt a Canon egy időben notóriusan szar ragasztót használt ezekhez és ha sokat volt napon a gép, akkor pillanatok alatt levált. Volt is rá visszahívás azt hiszem még a 60D idejében (amivel én aránylag sokat videóztam, volt a cégnél 4 darab belőlük és mindegyik undorítóan nézett ki).

    Szóval videós túlmelegedés ide vagy oda, akinek a tűző napon van dolga, ettől függetlenül is védje a gépét letakarással ha fontos neki az élettartam.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #3706 üzenetére

    Van ilyen autó és pont a rövidtávú gyorsulások királya a street legal mezőnyben: Tesla. Nyomsz neki ötször padlót és kész, vége, felmelegedett a rendszer és azt mondja menjél szépen pihenni. Versenypályán sem igazán boldogul, Nordschleifén is akkor tudott végre menni egy teljes karikát nyélen, mikorra megoldották a hűtést egy csutkára kibelezett belterű példányon. Szupersportkocsikat idéző lóerők és nyomaték, amit igazából nem tudsz úgy letenni az aszfaltra, mint egy valódi szupersportkocsival. Ezzel szemben a Porsche Taycan direkt úgy lett tervezve, hogy bírja ezt a fajta gyötrést. Mondjuk sokkal többe is kerül.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #3725 üzenetére

    Az a baj, hogy nem tudod különválasztani a személyes igényrendszeredet másokétól vagy az objektív tényektől. Én is leírtam már, hogy az A7S III nekem azért nem való, mert én is a rendes hibrid fotó-videó megoldások híve vagyok (akár annak árán is, hogy egy kicsit alacsonyabban tetőzik a használható érzékenység felső határa), de nem tartom véletlennek, hogy a videósok körében (és nem csak az egybites influencereknél) komoly kritikai siker eddig. Érdekel, hogy ebből mi csorog majd le az A7 IV szintjére.

    Hogy a Sony ült-e a babérjain és csak a Canon felébredésére lépett, szerintem halál lényegtelen egy kamera technikai megítélésénél. Minden gyártó így működik, piaci nyomás alatt teper, előnyt szerezve pedig leül a sámlira. Lehet erről is beszélni, csak ne a vason csattanjon az ostor, mert akkor a topikot a vallási fundamentalizmus szintjére züllesztjük. Ráadásul ha most a Canont hősként kiáltod ki mert odapörkölt a babérjain csücsülő Sonynak, akkor a memóriád is szelektív, mert 10 évig a két nagy DSLR gyártó semmi érdemit nem csinált a MILC piacon, ellenben a Sony még ha nem is a legelső MILC gyártó volt, de úgy vették a hátukra az egész kategóriát és vitték be a mainstream-be, mint senki más.

    A Panasonic S1H pedig tényleg sokkal több annál, minthogy milyen videó módokat tud, mekkora képmezős kiolvasással vagy milyen az AF. Az S1H aktív hűtése vagy az LCD-re, EVF-be kipakolható funkciók (false colors, monitoring LUT, stb) sokaknak igen attraktívak és hasznosak is ha nem akarsz magaddal vinni egy külső monitort. Tényleg kéne már oda egy PDAF, mert ahogy a videózáshoz viszonyulnak, nekem az összes gyártó közül ők a legszimpatikusabbak ezt az egy dolgot leszámítva. Várom mit tud majd az S1H II, remélem megjön az eszük.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Tudom kánikula van, meg biztosan valami fronthatás is, de egymás gyepálását a vélt vagy valós sérelmeken kéretik ezennel szögre akasztani!

    A témához érdemben nem tartozó, érvnek nem tekinthető, minősítő megjegyzéseknek nincs helye itt.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mr.Csizmás #3752 üzenetére

    A trollkodáson túl: Nyilván ezek az objektívek nem állatfotóra vannak kitalálva, hacsak nem az állatkerti kifutó mellé.

    Egy 400mm f/6.3 végű Micro 4/3 objektívnél miért nem megy a nyafogás, hogy nem lehet vele kolibrit fotózni vagy vonuló szarvasokat a pirkadat félhomályában, ahogy Kovsol felvetette?

    Egyszerűen az emberek ugyanazt várnák el ettől a két objektívtől, mint a professzionális teleobjektívektől, csak hát ugye a szakadéknyi különbség árban, méretben, tömegben valahogy mindig kifelejtődik. Ettől függetlenül én a Pana-Leica 100-400mm-t egy sokkal jobb koncepciónak gondolom már csak az aránylag nagy zoom tartomány miatt is, amivel sokkal jobban passzol oda ahova való: A Forma 1 lelátóra, repülőnapra, jármű spotterkedésre, stb. Csak nem értem miért akarnak sokan olyan dolgokat bevasalni ezeken az üvegeken, amire tök egyértelműen nem valók.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Hi!King #3756 üzenetére

    Én is kifejtettem már többször (ahogy most is), hogy egy zoom nagytelének több értelme van a műfajba belépő felhasználók számára. Nyilván egy 800mm f/11 elég nagy kompromisszum fényerő tekintetében, de a jó hír, hogy ezt a kompromisszumot nem kell megkötni, csak akkor az egész sokkal (nagyon-nagyon sokkal) drágább lesz és még mellékesen jelentősen nagyobb és nehezebb is.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Hi!King #3759 üzenetére

    "akkor nem látom mikor vinnéd magaddal a harmadikat"

    Azért nem látod, mert meg sem venné a 800mm f/11-et ez a példa kedvéért elképzelt fotós. Nem annak készül akinek már van egy fényerős pro nagyteléje vagy egy kitekert végén ugyanezt tudó nagytele zoomja. Ez nem kosaras kártya vagy pokémon, hogy mindent be kelljen gyűjteni, azért mert valaki nagytelézik rendszeresen vagy rendszertelenül, nem kell megvennie a rendszerre elérhető összes nagytelét.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #3766 üzenetére

    Nem csak Dan Watson futott bele A7S III túlmelegedésbe, de Hugh Brownstone is. Mindkettejüknél a gép közvetlen napsugárzásnak volt kitéve. A passzív hűtés nem csak kifelé, de befelé is tudja vezetni a hőt és a gép burkolata nagyon könnyen elér közvetlen napsütésnek kitéve komoly hőmérsékleteket.

    Hugh kiemeli, hogy az A7S III pillanatok alatt le tud hűlni ha abbahagyod a kínzását. Az R5 meg úgy őrzi a meleget, mint egy zárt kemence.

    Én nem tudom mitől olyan hihetetlen ez. A tűző napon az olimpián miért szokták az eszközöket huzatokkal és egyéb dolgokkal letakarni? Miért tesznek a televíziós kameraállások fölé sátrakat Afrika közepén, ahol a következő félévben nem várnak egy csepp esőt sem? Miért szokták még az aktív hűtéssel rendelkező mozis kamerákon is hővisszaverő huzatokkal és árnyékoló lapokkal védeni a nem hűtött részeket?

    Úgy megy a Sony mosdatása, hogy egyébként még szükség sincs rá, mivel Floridában a tűző napon videózni szünet nélkül fél órán át nem egy rossz, hanem éppen elismerésre méltó teljesítmény egy aktív hűtéssel nem rendelkező géptől (hogy egy influencer ezt miként adja elő, az más kérdés). Több mint valószínű, hogy normálisan használva, szakaszosan felvéve, pihenés közben leárnyékolva a gépet egyszer sem fog leállni és elég valószínű, hogy a többi tesztelő ezért nem futott bele túlmelegedésbe. Ha pedig folyamatos rögzítésre van igény még a déli napsütésben is, az a minimum, hogy az ember gondoskodik az árnyékról.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #3774 üzenetére

    Pont hozni akartam a linket én is. Gerald tesztjeit mindig élvezet nézni és egyébként a Canon marketingesei leginkább neki köszönjék meg, ha nem lesznek lapátra rakva, mert helyettük is elmagyarázta, hogy kiknek szól az R6 és R5 valójában. Ráadásul ránézek ezekre a vázakra és felidézi bennem mennyire imádtam mindig a Canon DSLR-ek ergonómiáját (mármint xxD-től felfelé).

    A hűtés megoldatlansága egy olyan tervezési hiányosság, ami alaposan rájuk fog égni (szó szerint, muhaha), de a Sony is csak akkor tanult ebből, mikor az illetékes munkatársak édesanyjai végkimerülésig csuklottak. A túlmelegedős módoknak konkrétan az égvilágon semmi értelme, hogy egyáltalán belekerültek ezekbe a vázakba, mert még csak hűteni sem lehet őket, teljesen hatástalan minden külső befolyásolás és csak generáltak az egésszel egy PR katasztrófát. Hiába rohadt jó vázak a túlmelegedős videó módokat leszámítva, az emberek többségének csak az lesz meg, hogy túlmelegszik és mehetsz a sarokba pihenni nagyon hosszú időre.

    Btw most már nagyon kíváncsi leszek a Nikon Z6s és Z7s-re is, ha van még némi szürkeállomány náluk, akkor látva ezt a cirkuszt a Sony és Canon tábor között, nevető harmadik félként lecsapnak az asztalra valamit, amiben megapixel is van, frankó videó is van és nem melegszik túl. A Sony A7 IV szerintem idén már nem fog befutni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #3846 üzenetére

    Megnéztem még pár review-t és mindenhol sugárban hánynak ettől az AF rendszertől. Pedig nem rossz cucc, ez már tényleg MFT felől nézve is értelmezhető vázméret, korrektnek tűnő ergonómiával, fotóhoz nagyon nincs mit hozzátenni, videóban is egész jó lett de nagyon el kéne már engedni a CDAF-et. Pedig amúgy azt dicsérték, hogy témafelismerésben (arc, állat, stb) talán az egyik legjobb a piacon, csak kenje a hajára mindenki, ha ráfókuszálni nem tud, meg ledobja magáról.

    Nem értem a Panasonicot.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #3851 üzenetére

    Én a pletykált új belépő Sony FF vázra leszek kíváncsi a felpattanó EVF-el (bár egy hagyományosabb A6xxx megoldás nekem jobban tetszene, kevesebb a hibalehetőség és nem kell puttyogtatni ki-be attól függően mit akarok). Ott legalább egyértelmű lesz, hogy az EVF arra való, hogy láss benne valamit ha nagyon tűz a nap és nem arra, hogy gyönyörködj. Nekem amúgy a Pana G80-ban lévő EVF-el sincs semmi bajom, célnak teljesen megteszi, na de az nem is volt soha 2 ezer dolcsi.

    (#3848) vond: Én leginkább azt nem értem a Panasonicban, hogy egy rendes AF rendszer nélkül mégis mire számított? Gerald is elmondta, hogy a Pana a tesztkészülékeket ajándékba odaadta a videósoknak már egy hónapja, most járt le az embargó és gyanítom a Sony és a Canon marketing taktikáját akarta utánozni, hogy mire kint van az éles bejelentés, már ezerrel ellepje a Youtube-ot a tengernyi teszt. Ez amúgy nem rossz stratégia, mert most mindenki az S5-ről beszél ezekben a körökben, de tátott szájjal mentek a fa.... fás erdőbe, mert mindenki lehúzta nem csak a vázat, de az egész rendszert, hogy szar az AF. Pedig még Potato Jet is elmondta, hogy a videó puszta minőségén ő nagyon meglepődött, korábban nem használt soha Pana vázat, de neki nagyon tetszik a képe, húzhatósága, dinamikája (jól bírja az ETTR-t), de semmiképpen nem ajánlaná olyanoknak, akiknek fontos az AF. És ebben az árkategóriában fontos lesz, mert egy sokkal drágább cinema grade cuccban ha nincs patent AF még nem számít, mert egy produkciós kamerán úgyis manuális focus pull az alap, de 2000 dolcsiért az ember nem csak elvárja, hogy megbízható (de legalább kiszámítható) legyen az AF, de még választási lehetősége is van, ma már gyakorlatilag bármilyen más gyártónál.

    Ha ez a PR pofon nem tereli a Panasonicot a PDAF bevezetése felé, akkor semmi és reménytelenek.

    Hozzáteszem, hogy nekem sosem az volt a bajom a Panasonic DFD-vel, hogy nem elég pontos vagy egyes szituációkat nem tud megoldani, hanem a kiszámíthatatlanság, amikor egyszerűen nem érted, hogy mit-miért csinál. Volt már CDAF-es Fujifilm vázam és pontosan tudtam mindig, hogy mit nem tud és mit tud megoldani és akkor eleve ennek megfelelően használtam. De a Panasonic kiszámíthatatlan, van amikor egy szituációt már 99 alkalommal jól megoldott, de a századikra csinál valami teljesen érthetetlent.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #3864 üzenetére

    Ennél még az első generációs hibrid PDAF-CDAF rendszerek is jobbak voltak pár éve, ha másban nem is, de legalább abban, hogy nem csináltak akkora bődületes hülyeségeket mint egy Panasonic váz.

    Az én véleményem, hogy a Panasonic is át fog térni ilyen hibrid AF rendszerre, már csak az a fő kérdés, hogy mikor és visszahozza-e azokat, akik a szarakodást látva rendszert váltottak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #3875 üzenetére

    Mondjuk akinek nehézség kinyögni egy ~2100 dolcsis váz árát, az inkább eleve ne is gondolkozzon ebben a szintben, mert aztán objektívre végképp nem marad egy fillér sem, úgy meg nem sokat ér.

    Nálunk az ilyesmi hobbi célra eléggé rétegtermék, de amilyen piacokra szánva van ténylegesen, ott egy hobbistának már könnyebben belefér. Ha tényleg csak 1 kártyahely lesz rajta, akkor meg a célcsoport eleve ők lesznek.

    Meg őszintén, aki csak hobbiból fotóz, annak mire nem elég egy ~1000 dolláros haladó/középkategóriás crop váz? Lehet foggal-körömmel ragaszkodni a full frame-be, csak akkor el kell fogadni ennek az anyagi vonzatát is, ami nem áll meg a váznál.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #3879 üzenetére

    Ezt már én is kifejtettem korábban: [link]

    A legnépszerűbb profik által használt gépvázak megállnak 2000 dollár körül és addig hajtják amíg teljesen ki nem taposták a belüket. Még a misztifikált nyugaton sem cserélgetnek a profi szabadúszó fotósok kedvük szerint fényképezőgépet, csak ha már leszolgálta az idejét, ebben még sokszor 1-2 zárcsere is benne van és nem is feltétlenül veszik meg a magasabb polcról a gépet csak azért, mert egy marketinges Mancika szerint azt szánják igazi "pro grade" munkára.

    Minden ki nem használt extra funkcióra kifizetett felár a profitot csökkenti és a drágább gépet drágább biztosítani is (két vázzal meg eleve duplán igaz ez), nagyobb az amortizáció, nem beszélve arról, hogyan tudják sokan likviditási pácba keverni magukat mikor kiürítik a kasszát egy beszerzésért, konkrétan ismerek is olyat, aki 3 milliót rakott bele felszerelésbe idén januárban, nullára apasztva a vállalkozása tartalékait, aztán pár héttel később megjött a járvány.

    Meg nyilván sok profi van, aki hajlandó arra, hogy a saját szórakoztatása kedvéért bevállal egy olyan gépet, amire a vállalkozás szempontjából nincs szüksége, de ezt akkor érdemes óvatosan kezelni, elfogadva azt, hogy a vállalkozás pénze és a saját zsebpénze itt összekeveredik.

    (#3877) b.vr: Lehet idén már nem, de jövő év elején szerintem érik az A7 IV érkezése és akkor az A7 III kerül oda, ahol az A7 II van most, ez pedig az 1400 dolláros MSRP ár. Akkor már nálam is benézhet a hármaska, mert igazából majdnem mindent tud, amire szükségem van és árban is emészthető lesz. De igazából nincs rá égető szükségem, de ha el kell mennem szabadúszónak (azért a válság alatt nem szívesen), akkor már most is egy jó vétel, akkor még inkább az lesz. De nem kesergek azon, hogy mé' kerül ennyibe most, szerencsés vagyok, hogy nem kell most a munkámhoz saját gép és bármire költök éppen, azt csak önmagam szórakoztatására teszem (de ha választani kell, hogy új váz vagy egy nyaralás, akkor inkább utóbbi). Valahogy nem élem ezt az állandó kényszert a vásárolgatásra, mint ami sokakban megvan. Szerencsére az új vasak így vagy úgy, de a kezem közé szoktak kerülni kipróbálásra (nem egy boltban).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #3882 üzenetére

    Ez régen is így volt, mikor megjelent a Canon 6D, akkor is persze finnyáskodott a sok kommentelő, hogy butított 5D, meg játékszer hobbistáknak, de igazából letarolta a profi piacot, mert akiket a többség "profi fotós" imázzsal képzel el, az valójában a fotós szakmának csak egy szűkebb rétege, az USA-ban is szarért-hugyért kattintgat a többség babafotókat, meg helyi divatmárkáknak pár Instagram posztra valót, esetleg a webshopba papírháttér előtt egy amatőr modellen lekattintja a tavaszi kollekciót.

    Azok a gépek amiket említesz, viszont kétség kívül annyi előnnyel rendelkeznek, hogy piaci hátrányból indulva egy 6D-hez képest messze többet nyújtanak és nem is kell miattuk eladni egy fél vesét. Az A7 III nem véletlenül lett bestseller gép a maga szegmensében. Mint anno a 6D, csak ez már nem érződik olyan erősen limitáltnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #3884 üzenetére

    "de egyébként mind a profik, mind a hobbista szélesebb fotósközösség (és azért utóbbiak adják az eladások gerincét) nagyonis érzékeny a fotós cuccok árazására"

    Ebben csak részigazság van, a hobbisták nagyon sok drága cuccot vásárolnak, mert nekik nem az számít, hogy hatékonyan legyen elköltve rá a pénz, hanem jól akarják érezni magukat. Nem emlékszem már, hogy itt vagy a Fujifilm topikban, de valaki linkelte, hogy a GFX rendszerbe több amatőr invesztál bele, mint profi. Annyian vesznek sportmotort vagy Mazda MX-5-öt hétvégi hobbihoz a szerencsésebb országokban, de vannak akik ennek az árát fotós cuccra költik inkább. A hobbira szánt pénzben nincs racionalitás, autóbubusoktól is gyakran hallani, hogy "hát igen, kell szervizelni a kicsikét, de nem baj amíg az erre szánt keretben benne vagyunk". Nyilván aki évente 100, 200, 300 ezer forintokat tud eltenni a fotózásra, mint hobbira, az nem fog Sony A9-et venni. Akinek meg van 2-3 milliója egy használt MX-5-re, meg a rendszeres szervizekre, hogy hétvégente guruljon vele, annak Sony A9-re is lenne ha éppen az lenne a prioritás nála és nem az autókázás. Ez már csak jövedelmi viszonyok kérdése, de szerintem a gyártók marketing osztályán nem véletlenül nyomják a drága cuccokra ezt a "pro grade" imázst, hiszen ezzel nem a tényleg profikat kell győzködni, hanem azokat az amatőröket, akik erre tudnak költeni hobbiból.

    Valahol egy Hasselblad managerrel készült interjúban is olvastam, hogy az ő gépeiket ha fotós vásárolja magának, az általában amatőr, mert a profik ritkán vásárolják meg, inkább bérlik vagy eleve egy vállalkozás (pl: műterem) tulajdonában van és többen is használják.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #3889 üzenetére

    Nem mondtam, hogy nem nézik meg, de a gyártók (kivéve az Olympust, muhaha) nagyon is tudják, mennyiért lehet valamit beárazni, hogy keressenek is rajta, de meg is vegyék elegen.

    Azért azt is látni kell, hogy az EOS RP-hez hasonló herélt kakasok férhetnek csak bele az 1000 euróba ha a Full Frame szenzor is kell (de az sem ennyin nyitott). Ahhoz meg ráadásul nem is nagyon van megfizethető objektív sor. A Nikon Z5 ilyen szempontból biztosan racionálisabb, mert ott vannak (amúgy tök jó) f/1.8-as fixek teljesen emészthető árban. Cserébe ott meg nem fért bele a normális videózás.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zsiga_667 #3902 üzenetére

    Fotópiaci dolgokról szoktunk itt beszélgetni ebbe beleférhet a fizetőképes kereslet a fotópiac vonatkozásában, de kezdünk ingoványos talajra lépni. A medián átlagbér Magyarországon, még az un. konjunktúra idején sem érte el a nettó 200 ezret, ebből senki nem fog 1-2 milliót fotófelszerelésre költeni (de a negyedére is nehezen). A lehet jobban keresni meg csúsztatás, Ghánában is lehet úgy keresni, de ahol jóval magasabb a GDP (vásárlóerő paritáson is), ott teljesen más lehetőségek vannak egy hobbira költeni szélesebb tömegeknek. Ez még húsbavágóbb ha vállalkozó fotós vagy, hiszen az alacsonyabb szolgáltatási árak mellett sokkal nehezebben térül meg egy felszerelés ára, mint a német, svéd vagy angol kollégák esetében.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zsiga_667 #3918 üzenetére

    Nem sértésként mondom, de azt látom, hogy az eddigi érvelésed leginkább a te szubjektív tapasztalataidon alapulnak és nem a tényszerűségeken. A budapestiek majdnem 70%-nak autója sincs, nemhogy több milliósban furikázna, így az nehezen értelmezhető, hogy ha nem költene autóra, lehetne FF fotós felszerelése. Az ilyen "mindenki előtt ott a lehetőség, hogy többet keressen" érvelés pedig annyira mélyen neoliberális (kérem esetleges sértődés és flamewar helyett a kifejezés gazdaságpolitikai definíciójához ragaszkodni), hogy nagyon sok faktor felett egyszerűen elsiklik, hogy miért nem működik egy társadalomban a mobilitás, miért sújt aránytalanul nagyobb mértékben alsóbb jövedelmi sávban élőket az egykulcsos SZJA és a világrekorder Áfa, miért okoz lakhatási válságot, hogy egy kormány a tulajdonszerzést ösztönzi (azt is alávetve a népesedéspolitikai céloknak az öngondoskodási ösztönzők megszüntetésével párhuzamosan) egy kiterjedt bérlakásrendszer létrehozása helyett és így tovább. Ezek mind levezethetők oda, hogy miért tud belekerülni valaki vásárlói kosarába egy FF fotós felszerelés és miért nem tud a másikéba, de ennek nagy része már inkább a Politika topikba tartozik, ahonnan pont azért iratkoztam ki, mert a személyes élményeken alapuló anekdotikus érveléssel nem tudok nem akarok mit kezdeni.

    Én a legnagyobb tisztelettel kérem a vitában mindenkitől, hogy kerüljük egymás sértegetését és az anekdotikus érvelést. Mint tegnap is mondtam, ebben a topikban gyakran beszélünk fotópiaci folyamatokról és ebbe úgy gondolom beleférhet a vásárlóerő összehasonlítása is, de akkor maradjunk a személyes élményekkel érvelés helyett a tényszerűségeknél.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #3928 üzenetére

    Jajj, mit kap majd ez a váz mindenkitől... :D

    Aki szereti a vintidzst:
    "Ezek a nyomorultak csak utánozzák a Fujit meg az Olympust!"

    Aki nem szereti a vintidzst:
    "Eddig ők voltak akik tök jól ellenálltak ennek a b*ziskodó divatnak, erre beálltak a sorba, fúj!"

    Egyébként a stílusa tetszik, de már ide látszik, hogy megnyomorították a kezelőszerveket és nem akarják érteni, hogy aki a vintage vázakat szereti, az nem azt jelenti, hogy egy hülye divatmajom, aki manuálban fotózni sem tud, jó lesz neki valami fapad is drágán. Mutatóujjnál sehol egy tekerő vagy programozható gomb, mint mondjuk az A7 III-on, amivel nyitó árban kb pariban lesz. Jó persze a hátulját még nem láttuk, de nekem ez így eléggé, hogy is mondjam... Mintha nem akarta volna megérteni, hogy a Fujit nem csak azért szeretik sokan (köztük én is), mert vintage, hanem mert ennek ellenére tele van gombokkal meg tekerőkkel, hogy azért lehessen is normálisan használni modern gépként is.

    Szerk: Közben lett kép a hátoldalról is.... hááááááát. Ez megerősített abban, hogy ezt a vázat b*ziskodó divatmajmoknak tervezték. Nem mondom, hogy ne tudnék együtt élni vele, mert kis túlzással igazából az Exp.Comp. tárcsa meg mellé egy záridő + rekesz tárcsa és az elsütőgomb minden ami kell a fotózáshoz, de azért na... 2100 USD, ha Canon EOS RP vagy Nikon Z5 árban jönne még jobban el tudnám nézni neki.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #3937 üzenetére

    Hát ugye most mindenki azt mondja, hogy "vlogger kamera" (ma már minden az aminek szembefordítható kijelzője van), de ennek így nem sok értelmét látom. Ez egy nagyon drága fapados gép és ha megjön az A7 IV, gyaníthatóan már azon is szembefordítható kijelzővel, ez a váz végképp elveszíti minden létjogosultságát.

    Szerintem egy vloggernek marhára nincs szüksége többre, mint amit a jelenlegi APS-C felhozatal tud, azokon is már szembefordítható a kijelző (még ha kretén módon is).

    Én csak nem értem a KONCEPCIÓT (ha már ez a szlogen), kiherélik a vázat azért, hogy ne veszélyeztesse házon belül a mit is? Melyiket is veszélyeztetné? Egyedül az A7 III-at veszélyeztetné, ami kicsit még olcsóbb is, több a kezelőszerv és a kártyahely.

    Abban reménykedem, hogy az 2100 dolcsis árról kiderül majd, hogy kacsa volt, hogy szivárogtatót vadásszanak és igazából sokkal-sokkal olcsóbb lesz, mert csak úgy lehet értelmezni ezt a KONCEPCIÓT.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #3943 üzenetére

    Szerintem még akkor is drága, folyton akciózzák valamivel az A7 III-at arra a szintre.

    Én a magam részéről olyan 1300, de nagyon maximum 1400 dollárnál többet nem igen adnék érte. Ha ez a váz crop lenne, akkor ő lenne a "már nem teljesen belépő, de nem is igazi középkategória" (pl: Panasonic GX9).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #3945 üzenetére

    "máris ott tartunk hogy _új_ árnak is 1300-1400 dolcsit tartanál reálisnak egy ilyen vázért, és mielőtt elment volna a topic egy teljesen fals irányba pont ez volt az állításom, hogy egy korrekt FF váz ne a 2000 dollárhoz legyen közel hanem az 1000hez"

    Fordítsuk meg: Korrekt árnak tartanám a 2100 dollárt, ha nem lenne kezelőszervekben egy teljesen fapad belépő szintre lebutítva és nem csak 1 kártyahely lenne benne.

    Amit eddig nagy vonalakban tudni lehet róla (pletyka/szivárogtatás szintjén), hogy a szenzor, AF rendszer, videós képességek mind az A7 III-ból jönnek majd (kivéve az AF algoritmust, ami az A7S III-ból, gondolom többféle állatot ismer majd fel), egyébként minden más téren egy butított A7 III lesz. Nyilván ott lesz a szembefordítható LCD, ami az A7S III-ból jön, amit amúgy mindenki szid, hogy egy olcsó, elavult példány, nem látom indokoltnak a drágító hatást.

    Na ezért nem érezném korrektnek a pletykákban szereplő 2100 dolláros árat, egy A7 III hivatalosan 2000 dollár, de mindig van rá valami akció és 1600-1800 dollárért is zsákolható már.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #3948 üzenetére

    De amúgy mit tartunk annak a bizonyos "korrekt" FF váznak? Én elfogadom, hogy az 1300-1400 dolláros nyitóárban nem lehet olyan vázat adni, mint az A7 III, de az A7C az eddigi infók szerint nem is lesz olyan, hanem butább lesz (oké, több dologban azonos, de akkor is butább a teljes mérlegelésnél), így legalább drágább ne legyen nála.

    Meg az, hogy én mennyit adnék érte és mit tartok reális nyitóárnak, az két külön dolog (kb semmit nem veszek nyitóáron egyébként, nem sietek sehova). Ha a realitásokat nézzük és a kiszivárgott specifikációk igazak, akkor valahol a Nikon Z5 és az A7 III nyitóárai között felúton lenne a reális. Ami ugye biztosan több, mint 1300-1400 dodó.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #3953 üzenetére

    "Hát ezt elég egyértelműen leírtam: fókuszrendszerben, szenzorban, ibisben és videóban legyen A7III kategória."

    Az meglesz. Ha csak ez számít.

    "Hogy a kezelőszerveken ennyit visszavesznek, az részemről belefér."

    Meg szerintem sok más embernek is beleférne, de nem úgy, hogy kapnak egy butábban kezelhető, második kártyahelytől megfosztott A7 III-at, de az A7 III-nál drágábban. Ilyet a gyártók azért szoktak csinálni, hogy szegmentáljanak és olcsóbban is kiadhassák majdnem ugyanazt (mert mondjuk a gyártási volumen felpörgetésével csökkennek a fajlagos költségek és így is megéri).

    Az én értetlenségem leginkább annak szól, hogy nem értem mi emögött a koncepció, ha már ők is úgy harangozták be az eseményt, hogy egy új koncepciót mutatnak be.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #3957 üzenetére

    Ergonómiában és kártyahelyek számában nem tartom jobbnak. De a Z5-ből durván kiherélték a videót, aki kicsit is akar vele foglalkozni kerülje el messzire. Persze megfordítva a dolgot, akit csak a fotózás érdekel, annak meg egy nagyon jó ajánlat, frankó áron.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #3961 üzenetére

    Én még mindig nem értem, hogy miért nem akar elterjedni a Fujifilm X-T100-nél behozott LCD képernyő mechanika, a világ legzseniálisabb megoldása (Panasonic az egyetlen amely átvette, de az S5-ben már nem olyan van és a Fuji is felhagyott vele). Nekem nem úgy tűnik, hogy problémásabb lenne, mint bármi más, inkább csak a gyártás lehet három dollárral több, de ugye ha az Excel táblában az jön ki, hogy felhagyni vele magasabb év végi prémiumot jelent, akkor mehet a kukába.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Sony A7C már offisöl

    Mindenben olyan, ahogy már a pletykákból is kiderült, gyakorlatilag megcsinálták az A7 III-at kompaktabb vázban, száműztek egy csomó kezelőszervet, így a kezelése maga a megtestesült fapad lett, továbbá elvettek egy kártyahelyet is. Az EVF is gyengébb lett (nagyításban mindenképpen), de ez mondjuk a kompaktabb kialakítás miatt egy vállalható kompromisszum szerintem.

    Váz: 1800 USD
    Kitben: 2100 USD

    Szóval a váz önmagában olcsóbb lett 200 dollárral az A7 III-nál (amikor éppen nem akciós, de szinte folyton akciós valahol). Szerintem ez nem elég árkülönbség ahhoz képest, hogy mit heréltek ki belőle. Szerintem sok utcai fotós is tök szívesen benevezne rá, de így szinte csak akkor ajánlható a még mindig fejlettebb és azonos árban simán hazavihető A7 III helyett, ha valakinek olyan égetően komoly szüksége van a szembefordítható kijelzőre, hogy nem tud várni az A7 IV-re. Nagyon nyomják ezt a "vlogger kamera" marketing szöveget, de aki kitben venné, az hamar csalódni fog a 28-60mm objektívben, vloghoz nem elég széles az eleje.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #3979 üzenetére

    Ha a kezelőszerveket nem herélik ki és marad a dupla kártyahely, felőlem adhatták volna fillérre ugyanannyiért, mint az A7 III-at és akkor mindenki eldönti magának, hogy melyik a fontosabb:

    A.) Kompaktabb kialakítás, bénább EVF, oldalra kihajtható kijelző
    B.) Hagyományosabb kialakítás, jobb EVF, fel-le dönthető kijelző

    Ha vlogolnék, nekem inkább a Sony A6600 kéne (1200 dolcsiért újonnan lecsapható és marad pénz még objektívre is). Nem tudom ezen a területen mégis milyen extrát ad a Full Frame szenzor.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #3983 üzenetére

    Én csak a közvetlen testvérmodellhez viszonyítok, szerintem 200 dollár spórolásért túl sokat vettek el belőle. Ez a 200 dolcsi is csak papíron értendő, hiszen szerintem jó ideje nem vesz senki 2000 dollárért vadiúj A7 III-at.

    A tekerők száma amúgy rendben is lenne, csak nem értem a mutatóujjtól elköltöztetést. De a programozható funkció gombok szenvedték a legnagyobb csorbát, még az APS-C vázaikra is sikerült többet felrakni belőlük.

    Én nem azt mondom, hogy "fillérekért" adjanak profi vázat, de ez akkor is 1800 dollár, ez nem filléres gép.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #4006 üzenetére

    Alighanem az van, hogy amikor a Z6, S1 és az A7 III utódai befutnak, már eleve magasabb árban fognak indulni. Csak valahogy a sorrend nem stimmel, mert így most meg csak az jön le, hogy kijöttek az olcsósított modellek, amik annyival azért nem olcsóbbak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #4009 üzenetére

    Az A7 II még egy viszonylag kiforratlan váz volt, míg az A7 III meg egy olyan gép, amitől az egész szaksajtó és a közösség is letette a haját, hogy mennyi mindent belezsúfoltak 2000 dollárba. Szóval így innen nézve nyilván jelentős volt a változás, de ekkora ugrásokat nem lehet mindig elsütni ha a technológiai fejlettség ezt nem teszi lehetővé.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #4032 üzenetére

    A Panasonic eladásokban 2019-ben a Fujifilmmel volt egy szinten és éppen az Olympus az ami nem tudott felkerülni a Top 5 listára.

    [link]

    Ami igazán érdekes, hogy ezen a listán messze-messze a két legnagyobb vállalatcsoport a Sony és a Panasonic, nagyságrendileg azonos éves árbevétel mellett. Előbbi rendesen bevásárolta magát a második helyre (első lépés a Minolta felvásárlása volt, de a DSLR piacon sosem tudtak igazán felkapaszkodni és időben álltak bele a MILC-be, abba viszont nagyon keményen).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #4039 üzenetére

    Tudom, régen mindig az Olympus volt a népszerűbb MFT márka (még ha a vége felé csak kicsivel is), de az akkor volt, talán nem véletlen, hogy mostanra ők dobták be a törölközőt és nem a Panasonic. Meg ugye kérdés, hogy a teljes ILC piacot vagy csak a MILC-et nézzük a market share adatoknál.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #4055 üzenetére

    Z6 olcsóságáról csak annyit, hogy egyetlen kártyahely és abba is csak méregdrága XQD megy.

    Nikon Z6 - 550k Ft
    Sony A7 III - 580k Ft

    Néztem a német Media Markt árkat is (az általában jó viszonyítási alap a nyugat-európai piacra), az A7 III és a Z6 listaára azonos, de a Z6-ra most van akció, ott kijöhet olcsóbbra még akkor is ha betárazol mondjuk 2 db 64 GB-os XQD kártyát is, de azért hasonló kaliberű Sony akciók is szoktak lenni, akkor megint hasonló a leányzó fekvése mint a pillanatnyi hazai árak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz brumi1024 #4059 üzenetére

    Szerintem korrekt lett volna ha az XQD erőltetését úgy csinálják mint a tükrös vázakon, egy ilyen, meg egy UHS-II. Gyanítom aki ilyen vázat használ, nincs is szüksége többre egy jobbféle UHS-I kártyánál sem.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz brumi1024 #4064 üzenetére

    Nem is SD vs. XQD összehasonlítás volt, hanem a végösszeg mennyi lesz. De közben lemaradtam, hogy a Z6 kapott egy CFE frissítést, így mindjárt másabb a helyzet.

    Én sem vagyok orákulum. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #4078 üzenetére

    Én nem vagyok fotóboltos, szóval nem tudom hányan mennek vissza ezen reklamálni, de azért itt a fórumon és a fotózás hardveri részéhez alapvetően felületesen értő kollégák körében sem nagyon akad olyan, aki ne lenne tisztában a vázhoz ajánlott írási sebességekkel. Sőt sokszor inkább a túlbiztosítás a jellemző ha már valaki drága vázat vesz (tehát berak a kosárba valami nagyon gyorsat, az a biztos).

    Talán ebben a topikban is volt szó már róla, hogy vannak tesztoldalak, ahol a vázak írási sebességét is tesztelik és a legtöbb váz nem is tud olyan gyorsan írni, mint amire akár egy előírt szabványt alulról súroló kártya képes. Minden felár amit az ember ezen felüli sebességre költ el, lényegében már csak azon változtat, hogy számítógépre dugva milyen gyorsan mozgatja a fájlokat.

    Ezért jó a Sandisk Extreme Plus sorozat, nem ír eszeveszett sebességgel, megfelel a sima Extreme-nek, de olvasni gyorsan tud, mint az Extreme Pro, árban meg pont a kettő között van.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #4085 üzenetére

    Uhh... azért a többi videóban, más tesztelőknél nagyon-nagyon nem ezt láttuk. Nem akkor van baj a Pana AF-el, amikor éppen jó, hanem amikor csinál valami teljesen megmagyarázhatatlan dolgot és csak ez kezd egyre hangosabban zúgni az ember fülében.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #4089 üzenetére

    Fujifilm X-Pro 3 :)

    Van rajta LCD képernyő, de trükkösen befordítva a váz felé, persze ki lehet hajtani, de szerintem az egyik legtökösebb húzás volt így megoldani. Nekem nagyot nőtt a szememben a Fujifilm, hogy ezt be merte vállalni. Nyilván nem való mindenkinek (nekem sem főgépnek kéne, másodgéphez képest meg még drága egyelőre), de én teljesen bele vagyok zúgva.

    Mondjuk én amúgy sem vagyok olyan, aki azonnal visszanézi a fotókat és szerintem aki munkára keres igáslovat, eddig sem X-Pro vázat vett, hanem T-sorozatot.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #4093 üzenetére

    Ezt csak te tudhatod. Volt EVF nélküli gépem, de azért jó ha van rajta, azzal azért erős napsütésben be kellett kapcsolni a napfény módot, ami feltolja a fényerőt amennyire tudja, de az meg az üzemidőnek nem tett jót. Nem volt élhetetlen, de én már nem vennék ilyet, ez teljesen egyéni döntés kérdése.

    Btw én is szeretek "csípőből tüzelni", szóval azt mondanám nálam a komponálás során 70%/30% arányban oszlik meg az LCD/EVF között, melyiket használom éppen.

    --

    Merci: Az összes GH és G vázuk ilyen. Én is szoktam így.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #4098 üzenetére

    Nem csak a G80 alapján, ez van nekem itthon, de járt már felénk GH5, GH5s, S1, S1H is (csak én már nem abban a pozícióban dolgozom, hogy nekem kelljen használni őket, de igyekszem kikérdezni a srácokat). Meg amikor az S5 tesztvideókat néztem és mutogatták miket művel mikor éppen bénázik, az viszont sajnos nagyon olyan volt, mint az összes többi vázon, beleértve a G80-at is. A G80-nál újabb Pana vázakon amit látványosan sikerült feljavítani, azok az átmenetek, már be tudja tekerni egészen finoman is, főleg 50/60p módban sokkal kevesebb a hunt, de ez már a G9-nél is ilyen.

    Yuryev tesztjéből is az jön le nekem, hogy próbálták az S5-nek megtanítani, hogy imitálja a kézi focus pull-t, de ez addig jó, amíg gyors mintavételezésű módban van a váz, teljes szenzoros 4K-ban elalszik, lemarad, leesik és a fókusz átmenetekben is van egy pici zizi mikor egy minimálisan huntol. Tud jobb lenni a Sony-nál bizonyos körülmények között, meg rosszabb is, míg a Sony meg hoz egy nagyjából állandó minőséget.

    (#4100) tvamos: Lehet lemaradtam, de most konkrétan milyen vázon is dilemmázol? Annyira kezdenek kikopni az EVF nélküli vázak a piacról, hogy nem is tudom mik azok amik még futnak. De szerintem majd mindegyik gyártónak van a teljesen belépő szintnél csak kicsit drágább EVF-es gépe is (és jellemzően nem csak az EVF amivel többet tudnak).

Új hozzászólás Aktív témák