- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Facebook és Messenger
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Microsoft Excel topic
- Autodesk - Revit
- Amazon
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integrale
veterán
válasz Rick4 #107419 üzenetére
Csak azt is értesd meg, hogy ugyan ilyen híd van a mi autóink alatt is, és nem rogyott. 6 fő + 400 liter csomag kb akkora súly mint 5 fő 500 liter csomag, közel 20 éves a Lancia.
Amit a rozsda leszokott enni erről a hídról, az a rugónak az ütközője, de hogy maga az a 0,5-ös acélcső meghajoljon sőt, előtte el is rohadjon, érdekes. Ahhoz, hogy az roggyanjon a kaszninak is kellene csavarodnia, mert a két szélén van alátámasztva, szerintem nincs akkora erőkar a felfogatástól a tengely végéig, hogy meggörbítse középen.
És ezt mind a két híd eljátszotta nálad?[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Rick4 #107444 üzenetére
Rugotores egyszer volt, meg az elozo Dedraban, de az ultetett volt, annyira osszeult, hogy tizen ev alatt elkopott es eltort, ehhez kellett egy szarabb minosegu utszakasz is, de valoszinuleg elobb utobb ugyis bekovetkezett volna.
De, hogy a Multiolaban mit bsztak el ennyire, jo kerdes. Azt gondolnam, hogy elobb hajlik a lengokar vagy a kerek tengelye, mint az a cso.
"Bad reklám is reklám too"
-
szőröscica
addikt
válasz Rick4 #107467 üzenetére
Igen, ha többféle teljesítményszinttel lehet kapni egy motort, akkor érdemes utánanézni, hogy az erősebb variánsban más-e a turbó, injektor, nagynyomású szivattyú, intercooler, kuplung, lendkerék, stb. Ha nincs eltérés, akkor vélhetően tényleg csak szoftveres a különbség.
A gondolatom jelen esetben nem erre vonatkozott, hanem a következő helyzetre: ha maradunk a BMW-s példánál, akkor nézzük meg az 50d motort. 381 lóerő, ez a 3 literes hathengereseknek a csúcsa a gyártónál. Bemész csipsz bélához, és biztosan ,,ráoptimalizál" még 30-40 lóerőt simán. Na most ha ekkora tartalék lenne benne, akkor nyilván a BMW is kijjebb tolná, hiszen ez egyértelműen state of the technika jelenleg, abszolút számháború az Audival, ha nyugodtan lehetne fokozni a teljesítményét, akkor biztos tolnának rá erősebb szoftvert a gyárban is. Kb. erre gondoltam a "normál" szériaautóknál is. Reszelik a végletekig a motorokat, hogy kinyerjenek még pár lóerőt belőle, és közben átmenjenek a környezetvédelmi normákon is. Csipsz józsi pedig rátol 20%-ot, benne van az még, optimalizáljuk ki felkiáltással. Mérsékelten tartom egészségesnek.
-
szőröscica
addikt
válasz Rick4 #107476 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, csak másképp... Az átlag csipszeshez betolod az autód, mókol rajta valamit, aztán kijössz 20%-al erősebb autóval, és arról szó sem esik, hogy bár valóban létezik ugyanannak a motornak egy erősebb variánsa, csak azon éppen más befecskendezők és turbók vannak. Márpedig az ilyen nem fog jót tenni az élettartamnak, hiába csak 110 lóból csináltak 130-at, ha a gyári 130-ason alapból nagyobb a turbó és injektorok.
Nem a blokk fog tönkremenni, de az injektorok, a turbó, a lendkerék élettartama mind csökkenni fog, mivel ezek nem arra a teljesítményre lettek tervezve.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Rick4 #107419 üzenetére
nekem egyik digonal sem jott eddig ki ez a elgorbul a hid cimu tortenet, meg ismerettsegi korben se
csapagycsere volt ketton is, hibaltan lett utana mindketto
vmit it basztataok el ha nem lett jo, mert kb rajtad kiveul meg mindenki masnak jo lett meg ettol, kb rutinmelo kicserelniegy olyat lattam, ami alulrol(!) meg volt utve kozepen es ott behorpadt
na azert annal kivancsi lennek azt oda hogy sikerult elkovetni, gondolom egy uzemanyagtank csere is azert befigyelt melle, ha vmi ott megutotte a hidat alulroltöbb drón kell ;P
-
-
szőröscica
addikt
válasz Rick4 #107661 üzenetére
Ó, szinte már vágyon egy jó kis autópályás dugóra, pl. olyasmire mint amik Franciaországban vannak nyaralószezonban (na jó, egyszer a szembesávban volt egy 40 (negyven) km-es dugó, azt azért nem araszoltam volna végig). Emlékszem, a franciák szarrástresszelték magukat, mi meg lehúztuk az ablakokat, elhúztuk a tetőablakot, felcsavartuk a pálinka sunrise-t, és élveztük a napsütést.
-
Kickass
őstag
válasz Rick4 #107727 üzenetére
Mondeo/Octavia sima egy lengőkaros, legegyszerűbb legolcsóbb.
Adagolófelújítás 40k? És az sok? Kb 4 pd elem elem is 50-60k minimum. Ugyanannyi esélye van bármelyiket cserélni mint a másikat. Évjárat alapján belefér a TDDI is.
Rohad az ajtó aljánál, és? Nem lehet megcsináltatni? Vagy nem lehet előre belekalkulálni pláne ha már megindult?
De ezért írtam oda az Octit.
Superb I futómű = Passat (b6ig) futómű (legalábbis lengőkarok tekintetében)
-
Kickass
őstag
válasz Rick4 #107751 üzenetére
Csodálkoztam is, legjobb tudomásom szerint VP44 van azon is.
~10 éves dízelben van rizikó egyébként akármilyet vesz. Pláne ha Passat méretben gondolkodik. Vagy ha tényleg egyszerű, könnyen szerelhető és olcsón fenntartható autót akar, akkor legalább egy kategóriával lentebb kell adni.Nálam pl. futómű szög egyszerű, motor láncos (200000k+ km is röhögve elmegy), így tulajdonképpen az adagolón (VP44) és a turbón kívül (az se leborulós fajta) más nem nagyon van ami különösebben költséges.
-
Kornel
veterán
válasz Rick4 #107751 üzenetére
Tény, hogy nem olcsó dolgok, ha hozzá kell nyúlni, de azért túlzásokba se kell esni.
Az enyémen a turbot fel kellett újítani, szereléssel együtt megállt 100k alatt, igaz nekem wg-es, tehát a kevésbé bonyolultabb van, de azért messze van a 200k-tól.
Illetve az adagolóra is híresztelnek 2-300k-t, ami persze lehet igaz lehet, ha mind mechanikusan, mind az elektronikáját javítani / cserélni kell, de általában 100-150k-ból megvan egy vp44 is manapság. -
nagyúr
válasz Rick4 #107965 üzenetére
Hülyeség, a büdös életben nem fizetik ki azt a pluszt amit ráköltesz. Majd jól le akarják alkudni, "há' nehogymán többet fizessek, én oclsóbban is megoldottam volna..." Majd jön egy normális fószer aztán elviszi. Az én autómon is voltak hibák, mégis elvitték elég hamar
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Rick4 #107972 üzenetére
Hd kepekre en is befizettem En mar rohadtul nem akartam a 270-ert felrakott swiftre 50-60 ezer Ft-ot kolteni, a hibak "publikusak" voltak, nem volt zsakbamacska az auto. Kuszob, olaj es gumiharang csere utan meg evekig ki fogja szolgalni a tulajt a volt autom
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Rick4 #108007 üzenetére
PT elírta. nyilván én vagyok a fasz és nem tudom milyen autóm volt...
volt tiptronicos passatom is, csak 1.8T szedán.
akkor csesztem el, amikor a golf gti-t adtam el, nem a passatot. golfra kellett volna egy dízel váltó, mert a gyári 6gang botrányos rövid volt (6. sebesség, 3000-es fordulat, 120km/h... 10liter), azon kívül hibátlan kis kocsi volt, szerettem nagyon.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Rick4 #108049 üzenetére
az ilyen kormolós gyökerektől idegbajt kapok. ha rúgod, mindegyik dízel füstöl valamennyire, de azért az nem normális, amikor a pirosnál állok mögötte és fuldoklom a mocskától, mert a tajkolt fosa ontja magából a kormot alapjáraton is. ne szédítsünk már senkit, hogy azért, mert így megy jól, egy nagy büdös lófaszt. ha 3000 felett gyorsítasz padlón, akkor kormoljon valamennyire, meg ha direkt füstölteted (turbó töltéshatárán padló) adjon jelzésértékű kormot, de azért az nonszensz, amikor tényleg nem látsz tőle. egész egyszerűen gyökérség. nem álszenteskedek, nem azt mondom, hogy nulla co meg nulla korom, van ennek is egy varázsa, de ne essünk át a ló túloldalára. a passatnak is volt füstje, ha akartam, de nem az a vágható tömör feketeség, pedig ott egy viszonylag nagyobb motor mozgatott 1,8 tonnát elég vehemensen. nem értem, hogy egy 1.9TDI-ből miért kell olyan füstöt előhozni, ami a 6,5literes cumminsokét is lepipálja...
dohogó off. -
Ck.
addikt
-
8th
addikt
válasz Rick4 #108071 üzenetére
"Ami amúgy minden különösebb gond nélkül megoldható"
Oké. Mondom, mutass egyet. Nem kell több elég egyetlen egy is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Rick4 #108080 üzenetére
Ausztráliában valóban nem jártam a pistéknél p.szabolcson nem egyszer nem kétszer.
Még mindig ott tartunk, hogy szerinted elektromos adagolósból simán ki lehet hozni 260+ lóerőt.
Csak itthon vagy két tucat embernek beletört a bicskája ebbe a projectbe de ha te mondod biztosan úgy van és mindenki fordítva ül a lovon."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Rick4 #108082 üzenetére
Te keverted ide a pdtdi-t rajtad kívül senki meg sem említette [link] és most is arról beszélsz... Facepalm :/
(#108083) hobizoli: a választ majd itt keresd (estefelé) [link]
(#108085) Qru: yes sir!
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Def26
félisten
válasz Rick4 #111397 üzenetére
Értem. Hát nem tudok rá mit mondani.
Céges autóm volt 2006 -os corolla. Beleraktam 100e km -t és a kopó cuccokon kívül nem volt baja.
sasa134: Megmondom őszintén Honda -t nem is kerestem még. Ránézek.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Def26
félisten
-
sasa134
addikt
válasz Rick4 #111402 üzenetére
És ezzel mit mondasz?
2010 körüli kocsit akar. Minden új kocsin óriásit buksz, számolgathatod, hogy épp havi 50-et vagy 70ez, sztem halál mindegy. A Jazz még mindig egy drága autó, ezt vételkor és eladáskor egyaránt érzi az ember pénztárcàja. Lehet, nem a hahu kínálatànak alsó szegmensét kéne figyelembe venni, másrészt meg semmi köze ahhoz, hogy vmi jó vagy sem ( esetünkben jó) . Jazzeket üzletszerűen hozzák be külföldről, jellemzően nem karitatív célokkal. Nézd meg a mobile.de-n a végig vezetett szervizkönyves max 50-60ezret futott, 3-4 éves Jazz-eket, 9500eurotol indulnak az 1.4-esek.[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
parandroid
nagyúr
válasz Rick4 #111399 üzenetére
Másfél év alatt beletett 80k+ km-t. Azért ha egy másfél (két) éves autóban ekkora futás van, az nem teszi elsőrangú ajánlattá. Mondjuk úgy, hogy teljesen egyértelműen cégautóra utal, az meg nem túl jó ajánlólevél. Basszus, ez minimum napi 150-160 km. Én az Astrába 8 év alatt tettem 110k-t, pedig a végén már bőven kapta a német utakat, ami megpörgette a futást.
Aki viszonylag új autót keres családi autónak, az nem véletlenül keresi a kisebb futású példányokat, magából indul ki, és ha úgy van vele, hogy az évi 12-15k-val neki 4-5 év alatt 50-70k fog belemenni, akkor azért csúnyán néz, ha már másfél év alatt benne van az autóban ennyi.
Kétmillióért meg páréves autót nemigen fogsz venni, vagy ad1) neked a páréves 5-10 évet is jelenthet, ad2) abban is benne van már a 150k+ km.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Rick4 #111421 üzenetére
"a tényen, hogy rengeteg pénzt lehet bukni az új autón ez érdemben amúgysem változtat."
Ennyi. Ez egyszerűen nem fekete-fehér kérdés, nyilván, ha ennyit használta az autót, akkor neki megérte, hogy egy olyan autóban ült a nap egy jelentős részében (150 km azért nem napi 2x15 perc), amiben jól érezte magát, ez mindenesetre nehezen forintosítható érték. Arról meg azért nem is beszélve, hogy ha ugyanezt az autót 150k km-rel vette volna meg, akkor a beletett 85k km alatt mennyivel lett volna nagyobb esélye valami ordas nagy szívásra anyagilag... Persze nyilván nem annyiba került volna még úgy sem, mint amennyiért újan vette, de megint ott van az élményfaktor, ami ugye pénzben nem kifejezhető.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Declare
őstag
válasz Rick4 #111527 üzenetére
Azert mondjuk az uj auto rizikot nem hasonlitanam a hasznalt auto rizikojaval . Ott azert van garancia es inkabb pech kell, hogy szivasson az auto, mig a hasznaltkocsinal semmilyen garanciad nincs es inkabb szerencse kell, hogy jot fogjal ki.
De persze siman kifoghatsz egy nyügös uj autot is es egy patika hasznaltat, csak az esélyek mások
-
-
Declare
őstag
válasz Rick4 #111547 üzenetére
Akkor en is idezek a sajatombol "De persze siman kifoghatsz egy nyügös uj autot is es egy patika hasznaltat, csak az esélyek mások "
Vagyis, az hogy egy uj autoval minden fele nyügöd lesz, annak az eselye x. Az hogy egy hasznaltautoval lesz mindenfele nyügöd, az meg mondjuk 8x....
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Rick4 #111540 üzenetére
Ha vissza lett tekerve az óra, azt hogyan lehet megállapítani? Az egyes márkaszervizek a saját adataikat gondolom feltöltik a központiba, de egy autódokik vagy ilyesmi az nem márkaszerviz. maximum náluk vannak adatok - gondolom én.
Az autó árulkodhat a visszatekerésről? tehát pl. oké, hogy visszateketik, de van benne egy törölhetetlen memória (amit csak sorszámozott alkatrésszel lehet cserélni), ami jelez bizonyos tevékenységeket, vagy CRC error vagy ilyesmi nincs?Tudom, hogy állapotot veszek, nem KM állást, de számomra akkor is fontos ez a DSG miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Rick4 #111721 üzenetére
Nem egy autókereskedő árulja, hanem egy XY cég, őket csak (mint egy magánszemélyt) sima 12 hó szavatosságra kötelezi a törvény, ami alatt a vevőnek kell bizonyítania, hogy az esetlegesen kialakult hiba ott volt.
Az autókereskedő cégeknél van csak, hogy 6 hó szavatosság, amikor az eladónak kell bizonyítani, hogy a hiba nem volt az autóban, hanem későbbi, majd 6 hóig a vevőnek kell ugyanezt bizonyítania.
Na ezt szeretném erre az XY cégre is kiterjeszteni és elsőre jól fogadták, kérték is a szerződést, hogy küldjem el, mire gondoltam.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen