-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gombinyó
őstag
válasz rbalint88 #216127 üzenetére
Ugrálni nem, de azért nyitott szemmel kell járni. Be szoktak találni nyitott pozíciókkal linkedin-en és ha van időm eldumálgatok velük. A céges kocsit, így, hogy magánhasználatra van havi nettó 200k-ra tartom legalább, mert hosszabb távokat megyek, ahogy meg drágul az üzemanyag egyre többre. Ezt nyilván bele kalkulálja az ember egy esetleges váltásba. A kis Jazzt eladtuk, mint backup autó, ezért is nézelődök, ha esetleg úgy hozná az élet legyen B terv.
Köszi a Picasso ajánlást, az is tök praktikus autónak tűnik és van belőle 2.0 hdi-vel.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #216411 üzenetére
Kia/Hyundai-nal a 1.6turbo motor is nyugos, szereti torni a gyurugatnal a dugattyut, vagy elfujja a szurolang a dugot
tipikus szegenykeverekes uzem jele
mondjuk pont erre lenne a koppszenzor...
amikor elfujja a dugot az meg injektorhiba
az ha ugy doglik be, hogy semmit nem fecskendez be, az meg a jobbik eset
ha nem a megfelelo mennyiseget, az a baj, mert a lean keverek az oxigendus kornyzetben kontrollalatlanul begyullad, es az 1300+ fokos szúróláng "elfujja" a dugattyut
de ezt akar ugy is, hogy a furat falara felfröccsen az aluminium, kb igy:
igen, az ott a gyűrű
(ez nem a Hyundai motor, de a lenyeg ezen is latszik)több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #216411 üzenetére
ez olyan mint a 156/147 2.0 Selespeed sztorija is
annak van egy kulon hidraulika olajtartalya, amiben kb soha senki nem cserelt olajat, ugyhogy 15 evesen is meg a gyari feltoltessel ment, amelyik addig se tojt be
aztan az az elsavasodott/eloxidalodott/elkoszolodott olaj megzabalta a tomiteseket az actuator szelepekben, meg azert egy evtized alatt el tudnak kopni egyebkent is, es ossze-vissza valtva/nem_valtva "mukodott"...
meg azert annyi idos korara egy actuator tomitescsere bele kellett volna mar ferjen pl kuplungcsere alkalmaval, amikor egybekent is lent van a valto (van is hozza egy felujitokeszlet egyebkent, ha tudod mik kellenek hozza konkretan, akkor fruttiert meg lehet venni egy hidraulikas boltban is), mert igazabol ez egy tok normal manualis valto, aminek a tetejen van ez a SS "robot"rangatva valtasra is az volt a megoldas, hogy 8-10k km-kent a gyari Examiner-l kalibraltatani kellett volna a kuplungot a fogaspont miatt, 1 perc alatt magatol megcsinalja, csak el kell inditani...de ezt a MultiECUscan is tudja
errol meg sok szerelo sem tudott, hanem az volt a duma egy vallranditas mellett, hogy ezek ilyenek...pedig nem
3-4 evente ledobtak volna azt a par liter olajat a SS modulbol es valtobol is, meg kalibralnak rajta egyet evente, akkor mi tortent volna? GTK?
utana meg ment a: szar ez a fos
jaaa, hat karban kellett volna tartani....[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
válasz rbalint88 #216477 üzenetére
Igen, a keresőmezőmbe került a B Zafira, 1.8 benzinmotorral. Állítólag ez a típus a jó belőle. Bár megoszlanak a vélemények, hogy mennyire ajánlott.
Élőben még nem néztem meg egyet sem, de fura, hogy hátul egyben van az üléssor. Ránézésre, mintha ez is kicsit nagynak tűnne a számomra. Picassotól legalábbis "ránézésre" nagyobb. CNG sajnos nem jó nekem.
Ez a Zafira téma egyelőre függőben volt hagyva eddig, mert nem tudtam, hogy most akkor jó-e vagy sem. Lehet ennek is utána kellene járni, az megint nem kevés idő lesz. Valakinek tapasztalat róla? Bár még azt sem tudom, hogy jobb/rosszabb-e, mint amiket eddig néztem.
Most rászűrtem a B Zafirára, 1.8 benzinnel, azokkal a paraméterekkel, amikkel más autókra is szűrni szoktam. Így 2-3M-ig dobálta be őket.Mindenesetre köszönöm, hogy bedobtad, lehet rájuk nézek akkor jobban. Ha valaki tud véleményt írni róla, megköszönöm.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #216519 üzenetére
egy e-Golf-l jar egy muki a ceghez hetente 1x tolti, hetvegi nagybevasarlaskor is azt hasznaljak
~12-13km-re lakik
ez pont erre van kitalalva, nem a horvatorszagi nyaralasra kell ezzel eljarni, aztan azon nyehegni, hogy nem jo, mert nem lehet tolteni
a helyen kell kezelni
a AWD-s Lamborghini Aventador sem jo szantani meg offroad-zni, hiaba osszkerekes az istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #216525 üzenetére
tipikusan arra van kitalalva, hogy a kornyeken furikazni, bevasarlas, suli- ovijarat, melohely stb
erre tokeletes
30Ft/km aron teriti a munkaltato a bejarast, akkor meg pozitivba is kijohet vele a juzer, mert kevesebb penzbe kerulo kWh-nyi aramot tolt bele, mint ambe az osszes mindenfele utja kerul vele
de: nem ez a teruleti kepvilesok autoja
csak madjarisztanban mindig vmi extrem elvont ellenpeldakkal kell elni ezek ellen
tipikusan a BEV furgonok ellen is jott a szokasos fos-tsunami, hogy baze, ezzel hogyan jarnank ki nemetorszagba a komuvesbrigaddal?
mintha lokalis aruteritesre ne lehetne hasznalni
meg Tesla kamionjainal rogton elokerult mindig az osszes Dublin-Sydney utvonalon jaro kamionos, hogy ez mekkora szar, mert o 10-12 orat vezet, es nem kell megallnia tankolni kozbentöbb drón kell ;P
-
adalbert1
veterán
válasz rbalint88 #216698 üzenetére
Amik ezekből benne vannak a perfect felszereltségi szintben (ez árban az ambition alatt van, viszont felszereltségben felette, az ambition most a legalapabb, ahogy nézem régebben volt active is):
ülésfűtés (az első üléseknél), smartlink (igaz androidnál csak vezetékes), tempomat (de alapból nem adaptív), tolatókamera.
Elektromosan behajtható külső tükör csak a style-tól van.
Ami tetszik viszont: hátsó sorban is van kartámasz, usb-c csati és légbefúvó.
Szóval igazából leginkább tényleg a manuális klíma és a hátsó tekerős ablak, ami kompromisszumnak tűnik.
Köszi, a t-crosst megnézem még. -
Paxker315
addikt
válasz rbalint88 #216767 üzenetére
vagy, ha úgyis a jettatol rövidebb, nem szélesebb de csendesebb bódét keresnék, ott a v40 is egyébként. Vagy infiniti q30, citroen DS4. esetleg Awdi A3 heccsbekk (e-tron). Csak reggel hirdetésfigyelő feldobta ezt, és, a nagy étvágyon kívül elsőre nem tűntek fel nagyobb gondok a típussal. A hatótáv esetleg, mert szeret inni.
NB: én vagyok az autóért. Ha e-tron lenne a seggem alatt, többet menne városban is, ha dízel, akkor meg kb 100km-től rövidebb útra be sem lenne röccintve, mert alkalmazkodni szoktam ahhoz, mi optimálisabb az autónak, amit használok.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
AssAssynn
őstag
válasz rbalint88 #216791 üzenetére
Muszáj élőben lemérni, mert az autó össz-szélességéből nem következik, hogy milyen belül. Vannak autók, amiknél kb. 5 centi vastag az egész ajtó, kárpittal, mindennel, és van, amelyiknél 10+cm, szóval vinni kell a mérőszalagot. Nyilván én sem mértem végig az összes létező típust, de általában a kombikban nem olyan széles az üléssor, ráadásul sokban az ajtó mellett megemelkedik az üléslap, szóval nem tudod ki sem csúsztatni az üléseket/személyeket a széléig.
Nem akarok szoktatni őket arra, hogy felnőtt ül mellettük, hanem egyszerűen a koruknál fogva igénylik. Ha most útközben felkel a kicsi és üvölteni kezd, max azt tudod, hogy megállsz és várakozol, amíg az asszony el nem csitítja, de ha ott ül mellette valaki, egyből megnyugszik és könnyebb kezelni. Ja, és ha jön a harmadik, mindjárt lesz neki is helye, nem kell egyből autót cserélni. Persze ott már valaki előlre kell hogy üljön, de majd, hogy ki lesz az, azt majd eldöntjük akkor.
Rövid útra nem para, úgy én is bedobom hátra, aztán megyünk, de hosszabb úton érdekes ez az egész. Emlékszem mi még anno 4-en ültünk hátul a Wartburgban, mindenféle kisülés/magasító nélkül.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szabonagyur
félisten
válasz rbalint88 #216980 üzenetére
Melyik keretet kimaxolva? A 1,5-ből ami a reálisnak tűnik, hogy költeni fog rá? Hiába írja, hogy lenne pénz ha amúgy meg nem akar annyit költeni 5 km-s futásra,
Meg van most is egy Corsaja, szóval ameddig megy simán jó az ilyenre.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
zgospel
őstag
válasz rbalint88 #216984 üzenetére
De még a villany se feltétlen kéne ha 2 külön autóról beszélünk. Az 1.2-es Fiat Punto szinte semmiből fenntartható és bírja ezt a fajta gyilkolást, keveset is fogyaszt, és nagyon hamar bemelegszik, 500 ezerért már jókat kapni. De a Corsa is bírja ezt, csak az 1 liter olajfogyasztás ami abnormális.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #217105 üzenetére
a kabrio autoknak sokkal vastagabbra van megcsinalva az alja is meg tobb egyeb merevites is kerul bele, azert is jellemzoen nehezebbek, tobb extra anyagot hasznalnak el erre, mint a normal auto teteje+szelvedok tomege egyutt
a normal autoknal ezt a nyekles-nyaklast a fem teto mereviti ki, egyfajta ives hidkent osszekotve az auto elejet es a hatuljat, ahol az oszlopok = a pillerek
ha levagod a normal auto tetejet, imbolyog az autotöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #217112 üzenetére
Csata chip alap. Nem hat csak poen a dolog. Persze egy csiga jo lenne...
Korai autos talikra ha emlekszel egy Matchbox mateicas 1.8t gti is volt az gurulobol sem razott le. Am nem nagy erdem tudom...
De az akkor kínálatból ma is ezt venném (1,8-as Ufó, 1,8-as Lancer, CT200h, 2.0i Qashqai). Jó a szerelőm próbált rábeszélni egy E90 328i-re de ez annyira nem én vagyok...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz rbalint88 #217294 üzenetére
régen a Kia-nál is volt, pár éve viszont kifejezetten felhívják a figyelmet rá, hogy nem szabad késni
még anno feleségemnek néztünk piros autókat mielőtt meglett a CX5, akkor volt egy piros T-GDI Sportage, mindkettőnknek tetszett, márkaszerviz árulta 3 éves használtként, gondoltam még van 4 év gari. kérdezem az értékesítőt, de csak úgy a biztonság kedvéért, hogy akkor erre ugy emég 4 év gyri garancia van? ja nem, az nincs, szorri, mert ugyan van pecsételve a könyv, de az elsővel megcsúsztak (15 helyett 17,500) és onnantól motorra és csatlakozó elemekre nincs garancia. mondom akkor mire van? hát, igazából futóműre, szoftverre, beltér elemeire, átrozsdásodásra meg ilyesmire, de motor-váltó nem, fék/gumi/akku az kopó-fogyó szóval arra sem*. aaha. ott is hagytuk a phaszba.
(* igen tudom, kopóra sehol nincs garancia)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #217745 üzenetére
Ami céges 1.4 dízelt használtam egy darabig én is, 200e km felett lett eladva, mostani Grande-hoz képest pl toronycsapágy nem fogyott úgy azt hiszem, rugók és lengéscsillapítók bírták, meg stabpálca sem volt olyan fogyó dolog. A 15" acél kerekekkel is gokart volt, azt bírtam benne, és mondjuk Focus ellenében egyszerű hátsó futómű... Nem egy rossz darab összességében, persze nem is hibátlan. Ahogy nézem, ami Bosch befecskendezős, az ledarálódó CP4, a Fiat örökös CP1, cserébe drágább a vezérlés. Fiatban nincs kettőstömegű, de szervó javítás kell előbb-utóbb. Nem lehet nyerni
-
őstag
válasz rbalint88 #217941 üzenetére
Testvérem sokáig csak bérelt autót (külföld) amit általában audi volt. Ahogy állnak bele a földbe az autó kölcsönzök karbantartásilag (ezt én is tapasztaltam) úgy döntött vesz egyet. Gondolta jó lesz neki is toyota mint nekem. Hát kipróbálta és ki is fordult a szalonból, éppen egy volvo a befutó (esetleg lexus). Szóval ja passat után azért fájna erősen egy corolla
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #217944 üzenetére
Manapság már minden zörög. 2005-2010 között volt az autógyártás a csúcson. Akkor még visszafogottabb volt a környezetvédelem, így jobb minőségű anyagokból lehetett építkezni, és a fejlesztésekre fordítható pénzeket sem kellett alternatív hajtásra költeni ilyen mennyiségben.
Talán a nagy igyekezett miatt még a koreaiak tudnak valamit, de kötve hiszem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #217956 üzenetére
Ott még nem jött össze rendesen a rozsdavédelem, használtak plüss kárpitot ( ), és úgy csavarodtak a bódék, hogy külön vette be a kanyart az autó eleje meg a hátulja. Pl.: a B6-os Passat fényévekkel merevebb a B5-nél, de a G5 is a G4-nél stb… Tudom, hogy a példáim megjelenése 2005 előtt volt 1-2 évvel, de mire a többiek is beérték, addigra már 2005 után voltunk.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #217964 üzenetére
Pont beszélgettünk róla itthon, hogy az SDI km költségét talán egy D6 tudná nagyjából - a nagyobb beugró költség nagyjából a színvonal ugrást fedi, de azért sokkal bonyolultabb is. Máskülönben meg szerintem fixen nagyobb egy mai autó fenntartása, mint régebben, lásd finomabb technológia (common rail) és plusz alkatrészek (dpf)...
-
Paxker315
addikt
válasz rbalint88 #218034 üzenetére
egyébként ez a tempózás miért jó? Ma nézegettem, hogy GPS szerinti 115-nél forog ~1900-at hatodikban a 2.0cr, 125 körül már 2200 körülit. Afelé meg nem szívesen forgatom tartósan. Nyilván egy újabb - hét sebességes váltóval - egyszerűbb a helyzet
Tényleg, mivel az A3 e-tron, Golf GTE is egy "átdolgozott" 6s olajos dsg-vel operál, vajon ezek mennyit foroghatnak ~125-130-as tempóná (magyarul: mennyire jó ez a 1.4 TSI& eletromotor pályán?)? Nyilván 1.4 TSI miatt mások a "határértékek", meg máshol a leggazdaságosabb az üzem, de engem meglepett pl, hogy a hetes olajos DSG-s Golf VII 2.0 cr 1850 körül forog 130-nál. Azért ez jelentős eltérés a hatos váltóhoz képest, ahol már inkább 2200 fölé tekint
edit: ha már Kuga. Az alatta levő "mini-suv" puma mennyire vállalható? A méretei alapján lett rokonszenves, rövid-nemtúlmagas-nemtúlszéles.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Pfiucska
aktív tag
válasz rbalint88 #218049 üzenetére
I30-ad milyen amugy ezekhez kepest belter es zajcsillapitas tekinteteben? Ezekben az uj, alacsonyabb kategorias suvokban nem ultem meg soha es valahogy ugy kepzelem el h szar veluk hosszabb tavon utazni 130-tol. Feltetelezem 90-es szakaszon nincs veluk gond.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen