-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hobizoli #215182 üzenetére
Nem tudom, mennyire van rá garancia, stb, de a cég helyében egy kenéstechnikai céggel valami bypass olajszűrőhöz hasonló külső rendszert építenék rá, és akkor elég szűrőt cserélgetni, meg laborba mintákat küldeni. Akkor már csak az ülepedést kell figyelni, hogy az olaj jól lebegésben tartsa a szennyeződéseket. Uff
Mondjuk ha így is bírja a gép (kvázi végtelen élettartam), lehet nem éri meg belenyúlni, csak nagy számú jövőbeli tervezett olajcsere esetén.[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #215389 üzenetére
Pont olyan Touranbol, mint a fent linkelt lattam olyat, amiben 4 evesen volt 640ezer km… igaz tobbedik turboval, valtoval, de a 640k km amortizacioja benne volt mindenben. Ezek nemet taxikivitelek (vajszinu, vastag fekete bor/mubor karpit, sokszor taxiora elokeszites), ilyet csak taxisok vesznek…
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #215391 üzenetére
Ezt az egesz mennyit megy el dolgot te hoztad be a buliba.
A fenti ket autonal a nyilvanvaloan baromira visszatekert kilometerora volt a derultseg forrasa, en arra a temara fuzve irtam azt, hogy az ilyen kivitelu autokban biztosan oriasi futas van.
En koltottem az Alfamra is eleget, a nemetekre is, a japanra csak azert nem, mert azt inkabb eladtam nyomott aron, bevallottan szarkent. -
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #215492 üzenetére
Nem volt. ~150 ezernél került hozzám pár éve, és most 180 ezer van benne. Valaki mondta, hogy elvben 80 ezrenként cserélni kellene, de hát egyik szerelő sem mondta ezt nekem, pedig rendszeresen kellett hordjam hozzájuk a különféle bajok miatt.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #215495 üzenetére
Nézd, sosem hallottam korábban erről, hogy 80 ezrenként cserélni kellene. Előtte láncos volt, arra azt mondták, hogy örök élet. Azért gondolom, hogy valamelyik szerelő említhette volna, mert pontosan nekik kellene tudniuk, hogy csere érett, és legalább rákérdezhettek volna, hogy volt-e, mert szükséges. És szerintem én még mindig azok közé tartozok, akiknek van valami sejtésük arról (ezek szerint nem sok), hogy mire is kell odafigyelni egy autónál, mert a sofőrök többsége, és a korombeliek még alapvető dolgokat sem tudnak. De talán nem is kell mindenről tudni, hiszen ezért vannak szakembereink.
Sőt, erről is csak itt a topikban olvastam először, hogy vásárlás után nem csak olajat cserélünk, hanem vezérlést és összes folyadékot. Korábban ilyet senkitől sem hallottam.
És vicces mód, épp a lerobbanásomkor mesélte nekem egy kedves úriember, hogy Mazdát vegyek, mert az a legjobb, higgyem el neki, mert neki is az van már 4 éve, de még olajat sem kellett rajta cserélni."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #215501 üzenetére
Na, most beírtam a Google-be és azt dobta ki, hogy vezérléscsere 100e km-ként vagy 5 évente szükséges. Eddig csak a motorolajról hallottam, hogy bizonyos év után muszáj cserélni, vagyis, hogy 2 évente vagy 10e km-enként szükséges. De nekem egy régi e46 bmw-m volt, meg a családban is sok a régi autó, lehet ezért nem tudatosult ez a vezérléscsere. Ismerősi körben is csak olyankor hallottam vezérléscseréről, amikor már jele volt, vagy előállt a hiba. Most így neten rákeresgélve szinte mindenre azt írják, hogy néhány év, vagy néhány ezer km után cserés. Én viszonylag szegény környezetből jövök, felénk azt és akkor cserélik ki, amikor már baja van, lehet ezért nem tudok ezekről.
Jogsit azért már egy jó 10 éve csináltam, de semmi ilyen jellegű oktatás nem rémlik, csak annyi, hogy néha rugdossam meg indulás előtt a kereket és teszteljem az irányjelzőket.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #215549 üzenetére
Nekem a Daycót nem ajánlották.
Contitech lett 34-ért (42 mínusz kedvezmény), így nem sokkal drágább.Amúgy ja, a mostani láncok többsége messze nem olyan már, mint régen, de a japánoknál azért találni még többsorost a mai napig, pl. Suzuki 1.2 Dualjet (szívó) vagy 1.4 Boosterjet (turbó).
[ Szerkesztve ]
-
negyedes
addikt
válasz hobizoli #215826 üzenetére
Nagyvaradon volt aki tartalykocsival jott tankolni amikor kitort a "panik" hogy 3-4 euro lesz egy liter benzin es orakat alltak sorba.
Egy karpatokon tuli varosba pedig muanyag zacskokba tankoltak.[ Szerkesztve ]
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #216170 üzenetére
Tapasztalatom szerint semmivel nem zajosabb 80-tól fölfelé, mint mondjuk a családi flotta másik tagja, a Jazz. Elég jó a MiTo légellenállási együtthatója, 0.29 (vagy a Jazzé annyira rossz, 0.36 ).
Abarth Grande Puntót nehezebb találni, kevesebb van eladó. Meg egyéni ízlés kérdése, de szerintem a megjelenésük is kicsit boyraceres, én jobban szeretem az Alfa valamivel elegánsabb sportosságát.
Az én MiTóm egyébként kedden lett két tized híján 180 pacis.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216215 üzenetére
Ez nem ennyire evidens. Úgy, mint a motorolajnál, függ a használattól is. Bőven jó, ha pályán mész 60k-t és utána cseréled a váltó olajat, de ha városban mész sokat és rámpákon is közlekedsz, netán vontatsz is, akkor hamarabb, akár 40k környékén is érdemes lehet cserélni.
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216220 üzenetére
Azért a mai olajok minősége és az autók felhasználási módja nagyban megváltozott.
Régen évente mentek az emberek 8-10ezer kmert az autójukkal 5w40 egyszerű olajjal, cserélték, amikor tudták. Emlékszem faterom olajszűrőt csak minden második olajcserénél cserélt a renault 11-ben.
Ma már tök más a világ, évente 30-40k-t is simán belecsavarnak az emberek, ez iszonyú körenyezetszennyezés ezért az olajgyártók, autógyártók reagáltak. Viszik a szervízbe az emberek, amikor írja a komputer és csókolom és valamennyire jól is van ez így. Milyen konkrét tények, vizsgálatok vannak, amik az ellenkezőjét bizonyítják és az autógyártók még nem látták?
Az 1.5tsimbe Shell Helix 0w20 olaj megy, ami még zöld színű is.
Ezen az olaj témán csak a régi motorosok lovagalnak még, a mai generáció már másképp gondolkodik. Elfogadják, hogy fejlődik a világ.
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216224 üzenetére
Biztos, hogy tök ugyanaz a motor, ugyanazzal az olajjal, ugyanazzal az éghajlattal, ugyanazzal a felhasználói szokásokkal, ugynazzal a könyezeti szabványokkal, ugyanazzal a súllyal, ugyanazzal az üzemanyag minőséggel....stb.
Miért gondoljuk folyton, hogy sokkal okosabbak vagyunk, mint az autógyártók, akik több ezernyi mérnöki órán keresztük hozzák ezeket a döntéseket.
De mondom ez olyan már, mint a bakelit<->cd vitája oldschool.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216229 üzenetére
Igen, többnyire marketing, illetve verseny a kibocsájtás, fogyasztás...stb aspektusokban. De ne felejtsük el, hogy safety eszköz az autó és egy egy nagyobb hiba hatalmas arcvesztés lenne az autógyárnak. Azt, hogy 30k az olajcsereperdiódus, kb 10 éve meghozták, akkor elemezték, jóváhagyták. Ma már azon agyalnak kb, hogy olajcsere mentes motort fejlesszenek ki....hinni kell nekik!
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz hobizoli #216215 üzenetére
Igen, x. számú tulajdonosként fogod élvezni és javítattni az előző tulajdonosok karbannemtartásait, a legfiatalabb Golf V is 13 éves, a legidősebb 20 éves; szóval akármi is lehet.
VAG topikban, mint kiderült a kortárs B6 Passat gyakori problémája a manuális váltó megkotlás.
(#216217) molnarpeter:
Köszi a kiegészítést. -
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216248 üzenetére
1. Dinamikus olajcsere intervallum van már kb 10éve. Ha sok az indítás, rövidtáv, akkor közeledik a 20k-hoz. Ha sokat pályázol egyenletes tempóval, akkor el lehet érni a 30kt.
2. Továbbra sem hiszem, hogy a 30k olajcsere, ha gyári olajjal, gyári szűrővel szakszervízben történik nagyban rontana az motoron, ettől függetlenül természetesen jobb a hamarabbi olajcsere (mint ahogy levegőszűrő, benzinszűrő stb), valahol 15k és 20k között, ha engedi az idő és pénztárca.
3. A szervízeknek pont az lenne az érdekük, hogy minél többször cseréljenek olajat, plusz bevételre tennének szert, de ők mégis 2év/30k kérnek.
4. Inkább cserélem 25-30kként az olajat, de gyári olajjal, szűrővel, mint 10k-ként egy nem belevaló pl 5w40 olcsó olajjal és olcsó szűrővel.
5. El kell fogadni, hogy a mai olajok összetétele, minősége simán kibír 30k-t csere nélkül. -
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #216406 üzenetére
Mondjuk az Alfa TCT is egy vilagbajnok konstrukcio… ja nem
szarazkuplungos duplakuplungosok a nagy minta alapjan max 250ezret birnak tipustol, hasznalattol, szerencsetol fuggoen. Es barmekkora szar is, ugy nez ki a VAG szarazkuplungosa meg a jobban sikerultek kozott van… Arrol nem hallok hireket, hogy garin belul is sorra kotlanak, mig mondjuk a Hyundai-Kia DCT-je eleg jo ebben. Legutobb egy 40ezer km-esen szethullottat hallottam…
szvsz ujauto vasarlok pont telibeszarjak, hogy Ruppotlan Janos, a buszke taltos 3.tulaja mekkorat fog oboazni vele, markatol fuggetlenul.
Ettol nyilvan nem lesz vilagbajnok konstrukcio, csak kontextusba kell helyezni. A regebbi tsi-k is milyen problemasak*, aztan az ujakrol mar erdekes modon nem hallani remtorteneteket - ez nem menti fel oket az alol, hogy miert nem sikerult elsore megcsinalni jora.* mihez kepest ugye, szvsz 100ezrenkent egy koksztalanitas meg egy javitott lanckeszlet nem a vilag vege, azon kivul nincs nagy bajuk a kicsiknek (1.2, 1.4)
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #216491 üzenetére
Köszönöm, hogy leírtad összefoglalóan ezt. LPG-vel már nagyrészt tisztában vagyok, azért is szeretnék olyat.
CNG-t nem szeretnék, csak most a keresett Zafirák közt sok az olyan, és ezért nem tudom, hogy milyen hátrányom származna belőle, ha lenne, de nem használnám.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szebe
őstag
válasz hobizoli #216529 üzenetére
Itthon mindenki egy seggel megy 1000km-t a tdi passattal. Hogy aztán 5 perc tankolás után megint 1000km-t menjen (a valós futás meg havi szinten sincs 1k).
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #216568 üzenetére
De neked legalább műszakid volt, itt az sincs.
Mondjuk egy taxit a régi rendszámával valószínűleg senki sem állítana meg, de a kamerák beolvashatják a rendszámot és lebukok, ha hajtom. Sajna bent van pesten."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
válasz hobizoli #217029 üzenetére
Akkor úgy mondom, hogy nekem közlekedni az 1,6 szívó 120 ló elég és nem lenne nagy előrelépés az 1,4t 120 ló egy nehezebb kasztniban
Alacsony fordulatról biztos jobban megy, de igazából nincs többre szükségem közúton.
Amúgy a parkolómba mindig van/volt 1,4t fiat tipo/alfa romeo elmentve, de a hyundait nem vitték el, így mindegy is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Paxker315
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- HP notebook topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG LCD és LED TV-k
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen