-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #217157 üzenetére
Mindkettő ecónak született alapvetően, de igen, a small block még ecóbb.
És csak az európai piacon volt kapható, Japánban meg ezzel ellentétben a mi big blockunk volt az alap.Az 1-2 megegyezik, de a 3-4-5 rövidebb a big blockosnál, és bár a végáttétel icipicivel hosszabb, mint a small-ban, de így is ~1,5 mp-cel hamarabb futja meg a nullaszázat.
Az egykettes 130-nál csak 3600-at forog, míg az egynégy kereken 4000-et, de végsebességre ugyanannyit tudnak, egyformán elfogynak 170-nél, győz a légellenállás. Fogyira a kisebb 0,5-1 literrel kevesebbet produkál.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hobizoli #217155 üzenetére
Az hogy a Jazz-t nem akarom eladni, számomra tökéletes városi kisautó (mondjuk a Punto-t is szerettem csak szegény szitává rohadt) és olcsón fenntartható. Esetleg a Subaru-t lecserélném vmi nagyobb hasmagasságúra a telek miatt de azt meg nehéz lenne eladni, mert nem egy keresett modell.
Vagy adjam el a telket és akkor kihúztam a méregfogat?[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz hobizoli #217162 üzenetére
Tipoban is még ez az 1368 ccm F.I.R.E. motor volt jó rövid 6-os váltóval, erősebbnek érződött, de csak 100- ig utána már gyengusz volt. Gondolom az euro6d megölte,
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #217640 üzenetére
Bár nem teljesen fekete, de én már beletörődtem ebbe.
-
őstag
válasz hobizoli #217697 üzenetére
az Audi az övé, cserélné valakivel a Seat-ra
#217694 Bondix igen, értem a dilemmát.
az egyik oldalon ott van a külső és belső nyomás, hogy egy Audi, egy "presztizs autó"* csak ne cseréljük már el egy holmi Seat-ra. ezt érzed a szíveddel, ezt nyomatja gondolom körülötted mindenki, haverok, család, stb. (*még akkor is, ha igazából egy 400 ezres autónak nincs presztizs értéke valójában csak annyi, hogy azt gondolják róla, van annyi pénzed, hogy fenntarts egy ilyen autót)
aztán ott a racionális éned, ami kiszámolta, hogy igazából megérné a csere, mert anyagilag könnyebb fenntartani egy Seat Ibizát mint egy saját szavaiddal élve is benzintemetőnek tartott Audit...én tanácsot nem adnék, de elmondom mit csinálnék, ha én lennék ebben a helyzetben: én pragmatikus ember vagyok, és az eszemre hallgatnék, DE nem mennék bele egy cserébe. nem tudom, hogy az Audi mennyi ideig használható még a jelen helyzetben, hiszen írtad, hogy van motor hibája, de ha még mozog, akkor inkább meghirdetném mondjuk 300-ért és amint megvan a KP bemennék az első telepre és körömszakadtáig alkudoznék valami épkézláb autóra. így nem lennék bele szorulva egy választásba (Seat) hanem lakhelytől és elérhető időtől függően akár 10-20 autóból is tudnék választani
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ben42
újonc
válasz hobizoli #218168 üzenetére
Köszi! Jól látom, hogy ebből 1.6 és 1.8 benzin motoros verzió van? Dízelt nem nézek, azt tanácsolták, hogy nekünk nem szabad, mert tönkretennénk a sok rövid használattal.
Ezekből nincs sima 5 személyes? A 7-et picit túlzásnak érezném hármunkra. Illetve gondolom az automata váltót is érdemes kerülni, igaz? -
Paxker315
addikt
válasz hobizoli #218314 üzenetére
Mivel nem értek hozzá, de élénk a fantáziám, így pár kérdés:
A Toyo hibridrendszere - HSD- kapcsán oly'smi rémlik, hogy az eletromotor olyan megfontolásból került bele, hogy az alapvetően "döglött" és nyomatékszegény Miller-Atkinson ciklusú szívómotornak adjon egy kis segítséget alacsony fordulaton, kisebb tempónál, állórajtból*. Ha már "döglött" vagy nem túl dinamikus karakterisztika: szívódízellel milyen sztori lenne? A turbo sem véletlen került rá a gázolajosokra. Csak ilyesmi felállást megnéznék - HSD& dízelmotorral - röhej fogyasztás? (tudom, V60).
Másik "hogy adná ki" kérdés, a Mazda nagyon jó hatékonyságú Skyactiv szívómotorjai szintén a toyota-féle hibridrendszerben. Szerintem a tesómnak azzal is sikerülne kétszámjegyű fogyi-értékeket produkálnia, egy Mazda2/Yaris méretű bódéval (mondjuk a Mazda2 hibrid végül is egy átcímkézés..) oh jaj.
*btw ezért imádom azt a HSD kritikát, hogy "nem is EV" meg "alig tud menni tisztán eletromosan". Persze, mert eleve nem volt cél, másra lett "kitenyésztve"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Mike81
senior tag
válasz hobizoli #218320 üzenetére
Igaz Ford de ugyan az a technika.... Ha lepadlozod akkor nyílván úgy indul a benzin motor is hogy le kell adnia a nagyobb teljesítményt. De ha normál gyorsítással indulsz akkor nem fog üveghangon vonyítani a motor. Igaz a miénkben 2.5 blokk van de ahhoz majd 2 tonna súly párosul de normál közlekedésnél abszolut nem vonyít a motor, akkor sem ha normálisan gyorsítok. Kb mindíg 1500 és 2500 között van a fordulat. Ha előzők akkor megindul szépen és dinamikusan lehet közlekedni vele. Akkor természetesen elő jön a motor "vonyító" hangja de nem úgy hasznalod hoszabb távon és nem annyira zavaró szerintem. Meg azért pl a Mondeo hybridjéhez képest kulturáltabb a hangja a Galaxy S-Max Kuga triónak.
Amúgy meg nem biztos de mintha valami előmelegítő lenne ezekben a motorokban pont a hidegjárat miatt de ebben nem vagyok biztos, de mintha ezt olvastam volna valahol. Én azt figyeltem meg hogy amíg a víz hőfok nem megy ki a kék jelzésből addig akár milyen finoman közlekedek nem lövi le a benzines motort. Nyílvan ez is azért van hogy többet legyen üzemmeleg állapotban a motor.[ Szerkesztve ]
-
Oslug
újonc
válasz hobizoli #218323 üzenetére
Ez elég hihetetlen. Ha az autó egész nap állt akkor az 1. indulásnál benzin motor beindul. A 35 fok messze nem a motor üzemi hőfoka. Kénytelen beindítani a motort, majd megfelelő fokos hűtővíznél leállítja a belsőégésűt és ki-be kapcsolgatja a terheléstől és egyébtől függően pl. a rendszer gyári beállításától.
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #218311 üzenetére
Igazad van az üzemanyagok árát illetően Németországban, de azt nem kalkuláltad bele, hogy az éves adó a dízelre 300€-nál kezdődik, nekem konkrétan 315€ volt az Accord dízelre, míg a mostani hibrid autómra 30€ éves adót fizetek. Így kicsit másabb a matek...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Paxker315
addikt
válasz hobizoli #218319 üzenetére
amúgy izé meg nem tudom, de: Jetta szervíz-intervalloknál légszűrőre 6! évet írnak. Vagy 60k MÉRFÖLD-et Az előző tulaj - céges autó volt, újként forgalomba helyezve, csak márkaszervizt látott - konkrétan 75k-s szerviznél cseréltette.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #218344 üzenetére
Nem is azt mondom, hogy 1:1, csak, hogy kicsit másabb a matek. Nekem volt LPG-s kocsim, de az volt kb egálban a mostani hibriddel. Akkoriban 90-95 cent volt a gáz, kb 10l/100km volt a fogyi. Most a hibrid eszik 5,7-et, jelenleg lement 1,80 alá a 95-ös, de az adóm is kevesebb kb 100€-val mint a gázosé volt...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
kenguru99
aktív tag
válasz hobizoli #218567 üzenetére
"nyugateuropaban is a "kitiltasok" jellemzoen csak egy 2-3 utcasaroknyi resze vonatkoznak, ami 0.2-0.4km2-s teruletet jelent"
Szerintem tájékozódj mielőtt írsz. -
zgospel
őstag
válasz hobizoli #218659 üzenetére
Azért ez így eléggé egyoldalú, mert a 30 ezres olajcserének van értelme, nézőpont kérdése az egész.
Ez a fickó gyakorlatilag 5 ezer km-ként cserél olajat, de nem tudni, hogy miként használja az autót, mennyi a hidegüzem, a hidegüzem hogyan zajlik, mennyire rúgja neki, mennyit városozik, országutazik, autópályázik stb stb, szóval ez az idézet nagyon részinformáció így.
Simán benne van a pakliban az is, hogy feleslegesen cserélgeti 5 ezrenként az olajat, mert az ő használata mellett nyugodtan mehetne a 10 ezer is, vagy nem tudom mi az előírt az adott kocsihoz. Feleslegesen terheli vele a pénztárcáját és a környezetet is. A futásteljesítményből durván 37 ezer km-t megy évente, szóval gyanítom hogy ideális üzemeltetés mellett, autópályán teszi ezt, ami amcsiban ráadásul lassabb tempót jelent, kb 110 km/h a sebességhatár.
Persze továbbra is csak találgatás, de ezek alapján a sok tempomat 110-es használat erősen gyanítható, vagyis a futás nagyrésze a legideálisabb körülmények között történik.Az olajcserék periódusát nem úgy kéne belőni, ahogy az autóbuzi (motorosok ugyanez) fórumon tartanak lassan az emberek, miszerint ha nem cserélsz hetente olajat akkor szétkúrod az autód, hanem a használat módjához igazítva. Ha jobban igénybe van véve az olaj, sok a hidegüzem, padlózva és tiltásig van forgatva állandóan, akkor jobban nyíródik az olaj, indokolt a gyakoribb csere. A hosszú ideig tartó, egyenletes üzemeltetésnél pedig kevésbé nyíródik, indokolatlan az előírtnál gyakoribb csere.
Nyilván amíg nem volt ennyi szenzor és számítógép az autókban, addig a user manualba egyszerűbb volt leírni 2 számot a csereperiódushoz, de az újabb autókban már dinamikus periódus van, amit az autóhasználat módja szerint számol a gép.A 30 ezres cserékre visszatérve: aki új autót vesz, és 4-6 évre tervez az autóval, annak gazdasági és kényelmi szempontból is teljesen racionális a 30 ezres olajcsere a 10 ezres helyett. Márkaszervizben simán 100 ezer Ft fölött van egy sima olajcsereszerviz díja- Ha évi 30 ezret megy az autóval, akkor évi 2 olajcserét és ezzel együtt legalább 200 ezer Ft-ot hagy a tulaj zsebében ha 10 ezer helyett 30 ezrenként viszi. Flottás autóknál ez pláne nem mindegy, ahol meg termel is az autó és évi 50-60 ezres futások vannak, ott meg fokozottan nem mindegy, hogy hány napot esik ki egy évben szerviz miatt a kocsi, illetve mennyit kell rá költeni a tervezett használati időtartam alatt.
Hogy utána aki használtan veszi annak ebből majd milyen problémái lesznek a későbbiekben az már a használtvásárló kockázata.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #218661 üzenetére
Persze, ezek mind felhasználói hibák, vagy felhasználói beleszarás, vagy talán ami méggyakoribb hogy eleve nem is tudnak róla, soha senki nem magyarázta el, kérte meg őket, stb.
Egyik példa sem cáfolat semmire abból amit írtam, mert ettől függetlenül a gariidőt kibírják így is.
Azért meg nem fognak 10 ezres periódust előírni, hogy használtan valaki jól járjon az autóval, ha az ő vásárlóiknak (főleg ugye flottás, lízinges kocsik) az az igénye, hogy minél kevesebbet kelljen szervizbe menni.Az említett kuplungjelenség tipikus kinyomócsapágy probléma, ha rendszeresen irreálisan sokat állnak a kuplungon, pl pirosnál, kereszteződésben akkor szétmegy a csapágy és ez történik. Nem feltétlen jelent komplett kuplung cserét, bár tény, hogy általában ha már hozzányúlnak akkor cserélik az egészet, kényelmesebb úgy.
Ez persze megint egy durva felhasználói hiba, de mivel az autóvezetéshez nem szükséges semmilyen műszaki ismeret, meg amúgysem magyarázta ezt el nekik senki, ezért mit is várunk?
Lehet anyázni az elektromos és az önvezető autókat, de a napi közlekedés letudásához az emberek túlnyomó többségének pont hogy az ilyen dodgemek a legideálisabbak. Gyakorlatilag nem tudják szétkúrni a technikát semmivel, mert pont úgy működik minden ahogy ők azt gondolják: "gázt nyomok gyorsul a kocsi, fékezek lassul, tekerem a kormányt kanyarodik."https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #218663 üzenetére
Az újautó vásárlás nagyja amennyire tudom itt Európában az céges. Ez látszik az árban, és a fiatal, 3-5 éves autók kínálatának egy jól látható részét teszik ki, akkor esnek ki a lízingből. Ezzel valószínű azért tisztában vannak akik ilyen korú kocsikat vesznek, lehet számolni a kockázattal.
Én ezt a fajta panaszkodást soha nem értettem, nem azért vesz és használ valaki egy autót, hogy a következő tulajnak minél jobb állapotban adhassa tovább. Akinek baja van a rosszul vezetett és lefingott használt autókkal az vegyen újat, ne az előző tulajt fikázza, hogy az mit csinált és mit nem csinált az autójával.
Ha nem tud, akkor pedig marad az állapotfelmérés és a keresgélés a használtpiacon.De nyilván, ha hosszú távra veszi magának az ember az autót az más, de amit az idézetben írt az továbbra is túlzó pazarlás.
Például apám előző autója, 2011 Kia Ceed 1.6 dízel, 150 ezerig flottás volt. 4 éves volt amikor megvette, az akkori kínálat második legolcsóbb ilyen autója volt a neten. Most van benne 500 ezer km, tavaly őszig budapesti taxiként volt használva, 15 ezrenként cserélt benne olajat, és a mai napig nincs olajfogyasztása, a motor bontatlan. A váltóolajban volt 300 körül olaj cserélve, de az is csak azért, mert egyszer odaverte az alját és elfolyt belőle. Konstrukció függő is, hogy mit mennyit bír. Ha 5 ezrenként cserélt volna olajat sem történt volna semmi, ugyanilyen állapotban lenne, csak elpazarolt volna feleslegesen egy rakat pénzt, a környezetterhelésről nem beszélve.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Neoteric
addikt
válasz hobizoli #218960 üzenetére
+1, ha rövidtávon kijöttök, akkor kb kidobott pénz & energia az átírás, ráadásul sokszor a választék is nagyobb itt a német-osztrák vonalon.
tKb. :
Általánosságban, ha sok a pálya, akkor egy kényelmes, de takarékos dízelt vennék. Ha Ausztriába jöttök, akkor egyébkènt sem érdemes nagy motorral venni autót, mert irreálisan drágább hozzá a biztosítás. Automata nice to have, de drágább és pályàn amúgy se váltogatsz sokat, nálam nem lenne top prioritás. Szerpentinekre (szerintem) élvezetesebb is a manuális.Hasonló szempontok alapjàn èn ~2.5 éve egy 9gen 1.6d Civic mellett döntöttem, hūségesen szolgál, ezidáig nem bántam meg.
PSN: ne0teric_sAN
-
426os
őstag
-
Vismajor01
addikt
válasz hobizoli #218966 üzenetére
1998 Citroen Xsara VTS
Gyertyák, üzemanyagszűrő, olajszűrő, olaj, alapjárati motor, hátsó lámpa jobb, bal, alsó trapézkar jobb, bal, trapézgömbfejek jobb, bal, kormánymű porvédő, kormánygömbfej, első féktárcsa, első betét, hátsó féktárcsa hátsó betét csere.
->83e ft, munkadíj nélkül, számla nélkül2008 Lexus RX400H
5 cellamodul csere- 5x26e és 1x55munkadíj azaz 185e ft, számlával2008 Prius 2
Hátsó lengéscsillapítók, jobb és bal, rugók jobb és bal és elől-hátul, első féktárcsák+fékbetétek, olajcsere mindenestül, munkadíjjal
211e ftEz mind az elmúlt hónapban, pesten.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #219035 üzenetére
Nálunk a WagonR lassan 20 éve megvan, és apum nem akar megválni tőle, pedig több szempontból is jobban járhatna.
Engem nem zavart az Ypsilonban, pedig azelőtt egy Renault Modust vezetve én is utáltam. Próbálok visszaemlékezni, és arra jutottam, hogy talán a Lanciában távolabb volt tőlem, elég volt csak szemmel jobbra pillantani, a Renult-ban meg úgy rémlik, el is kellett fordítanom a fejem kissé, hogy lássak bármit is.
-
vzsryl
nagyúr
válasz hobizoli #219351 üzenetére
Vegyes, természetesen a nagyja országút. Az benne a durva, hogy városban sem ugrik meg drasztikusan. De az első vasaló ugyanilyen körülmények között 6,5 liter.
Erre még rájön az is, hogy legalább annyira megbízható, mint a “régi” Swift, csak nem rohad. Ha költség hatékony kisautóra van szükség, akkor ez szerintem egy jó csomag.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
this is life
Ármester
válasz hobizoli #219357 üzenetére
Nagyon ott van ez a reklám
Kedvenc reklámom Ford ka devil.Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs