-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz KubanitoS #11946 üzenetére
ah, megint egy ujonc...
ez a kerdes kb. havonta elokerul
a lenyeg: alvaro es shiNiN ketten osszesen produkalnak akkora sebesseget es fogyasztast mint mas motoros egyedul (ami az autopalyat illeti, ha jol emlekszem alvaro irta par honapja a 80-as autopalyatempojat, ami meggyozodese szerint teljesen jo es normalis)allas nem foglalok
-
doc
nagyúr
válasz shiNIN #11948 üzenetére
pedig egyszeru:
az autopalyan nyilvan egyenletes tempoban halad az ember
ha pont a 'fenykephatar' alatt mesz, akkor ez itthon 150 km/h
az en motorom itt 6500-at forog, a fogyasztasa ugy sacc 6L
egy 250-esnek a belet ki kell taposni hogy ennyivel menjen, ami hosszu tavon sem a motornak, sem a motorosnak, sem a fogyasztasnak nem jo -
doc
nagyúr
válasz alvaro #11952 üzenetére
azert remelem nem sertodsz meg nagyon, ha nem csinalunk ugy, mintha ti ketten jelentenetek a komplett motoros kozosseget
felmerult az autopalyatempo, elmondtuk amit kellett rola. hadd ne tegyuk mar hozza minden egyes hozzaszolashoz hogy 'kiveve alvaroek, mert ok...'
a kamionok pont baromira nem erdekelnek autopalyan, kb. mintha ott sem lennenek
milyen 'allando elozgetes'? autopalyan egyaltalan nem elozok. altalaban bemegyek a belso savba, es ott megyek vegig (kiveve ha valaki beerkezik mogem 200-zal, akkor egy savval kijjebb, aztan mikor elment, vissza), szoval nem hogy allandoan, hanem _egyaltalan_nem_ elozok
shiNiN:
persze hogy unalmas egyenletes tempoban menni. nem veletlen hogy a motoros tobbnyire akkor megy fel autopalyara, ha nagyon muszaj, akkor is csak addig, amig nem tud lejonni
ettol meg nem fogok csak azert rafekezgetni meg gyorsitani-lassitani (es ezzel potencialis eletveszelynek tenni ki magam) az autopalya kozepen, mert az egyenletes tempo unalmas beallok a legnagyobb 'legalis' tempora, es igyekszem minel elobb letudni az unalmas reszt, ennyi...de mondom, a thread nem a TI motorozasi szokasaitokrol szolt, hanem arrol, hogy egy kis motornak NEM jo az autopalya (de akkor a ti kedvetekert hozzateszem: 'felteve hogy valaki ugy kozlekedik az autopalyan, ahogy az ott kozlekedok 99.99%-a')
-
doc
nagyúr
válasz shiNIN #11963 üzenetére
nyilvan nem ures autopalyarol beszeltem, de szerintem az igencsak ritka jelenseg (legalabbis en eddig nagyon ritkan talalkoztam vele, azt is kulfoldon), inkabb az szokott lenni a gond hogy a ketsavos reszeken (pl. M7 Budapestrol kifele, vagy M1) nem lehet rendesen haladni
Mi kerüljük a féket, hisz azzal lendületet vesztünk
miert, a lassulassal nem? a lenduletmegmaradas lenyege pont az egyenletes sebesseg (fizika: I=mv, ahol az m, mint tomeg kb. allando (legfeljebb az elfogyasztott benzin miatt csokken hajszalnyit), amit valtoztatni tudsz az a v, vagyis a sebesseg)Azt írtam, hogy 160-at lazán bír egy nem lóerőre hegyezett 600-as is, csak amiatt nem kell 1200-as. 160 a DUPLJÁJA a saját tempónknak, mégis ezt dobálod rám folyton, hogy magunkról beszélek.
nem dobalok rad semmit, csak ezek szerint nem olvastad el amit kicsit visszabb irtam, nevezetesen:
egy 250-esnek a belet ki kell taposni hogy ennyivel menjen, ami hosszu tavon sem a motornak, sem a motorosnak, sem a fogyasztasnak nem jo
valaszul arra amit Te irtal: "miért jön mindenki az autópályával, nekem nem ott hiányozna az erő, ha hiányozna, az tuti. Inkább zavarna."vagyis Te azt allitod, hogy a kisebb ero autopalyan jobb (pontosabban Teged jobban zavarna) mint a sok
erre irtam, hogy a kicsi ero pont hogy rossz, mert folyamatosan nagyon nagy fordulatszamon/terhelesen tartja a motort. mig az eros motornal erre nincs szukseg, igy az sokkal kimeletesebb
persze hogy birja a 160-at a 600-as (sot, jol plexi moge bujva meg egy 250-essel is elerheto), de azt azert Neked is be kell latnod, hogy a 'birja' es a 'jo neki' az baromira nem ugyanaz - vagy maskepp megfogalmazva a mondjuk fel oran keresztuli 15000-es fordulatszam, es a fel oran keresztuli 5000-es fordulat teljesen mas...
-
doc
nagyúr
válasz shiNIN #11966 üzenetére
Nekem az lenne logikus s mindig azt olvastam, hogy jóval a végsebessége alatt jól érzi magát egy motor.
pontosan. ezert irtam azt, amit. egy 250-esnek a 160 az kb. a legteteje, tehat boven nem a 'joval a vegsebessege alatt'Te nem pörgeted a motort, mert ott jobban kopik és nem jó neki vagy mivan? Tényleg érdekel és nem értem.
nem porgetem, mert 6500-as fordulatszamnal megy 150-nel. annal gyorsabban meg nem fogok autopalyan menni
megtehetnem persze hogy visszavaltok kettot, es 10.000-es fordulaton ordittatva megyek ugyanugy 150-nel, de annak mi ertelme lenne? -
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #11967 üzenetére
hadd legyen mindig felul a topic
BTW, holnap megyunk VFR klubtalalkozora soooook soooook V4-es moci
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #11972 üzenetére
a cukor miert baj? abban van a Zenergia
bringaskent gyorsan megtanultam hogy mindig legyen az embernel egy szelet csoki, meg akkor is ha alkalomadtan ugy kell kinyalogatni a csomagolasbol... -
doc
nagyúr
válasz shiNIN #11980 üzenetére
tavaly mikor mentunk Horvatorszagba nyaralni, 50km/h volt ki az atlagunk, majdnem 14 ora volt mire odaertunk
pedig amikor mentunk, akkor rendesen, de egyreszt gyonyoru volt a taj, muszaj volt neha megallni, masreszt meg a szerpentinek azert visszafogjak rendesen az atlagtempotA lehető leghatékonyabb hypermiling technikát alkalmazza: biciklivel jár munkába.
A carpooling (többen mennek egy autóval pl. munkába) is a hypermiling körébe tartozik.es ez miert tartozik a hypermilinghoz? annak az a lenyege, hogy a legkevesebb uzemanyagot hasznalva a legnagyobb tavolsagot tedd meg, de annak semmi ertelme hogy belevesszuk az uzemanyagot nem hasznalo jarmuveket...
ilyen erovel Mari neni a faluban a legnagyobb hypermiler, mer' gyalog meg biciklivel jar, ha nagyon messze kell menni akkor esetleg busszal/vonattal, kijon neki kb. 1 csepp uzemanyag/100 km egesz eletere[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz zsolt19900 #11984 üzenetére
azert egy 600-ast kinoni eleg sok ido, foleg ha elso motor lesz...
a tesztvezetes meg arra nagyon jo, hogy kettesben huzz egy kozepesen koveret, es becsusszanjon a sport szelet a gatyabaen nagyon orulok hogy a VFR750-nel kezdtem, nagyon jo valasztas volt (bar nem mindenkinek ajanlanam), de azert kellett ido hogy megszokjam... igy 16000 km utan mar batrabb vagyok, de meg mindig messze vagyok attol hogy a hatarai kozelebe erjek, sokkal tobbet tud a motor mint en. az igaz hogy jol jonne neha a nagyobb nyomatek hatosban elozesnel, de egyaltalan nem veszes
-
doc
nagyúr
VFR-talalkozo, Orfu:
ketrecbe zartuk a vadakat
-
doc
nagyúr
na most kicsit offolok, de muszaj, elore is bocs
szoval a repulesben pont hogy az a lenyeg, hogy EGYSZERRE sok dolgot lass. egyetlen pillantassal latod pl. egy negyhajtomuves gep hajtomujellemzoit a tucatnyi muszeren, azonnal eszreveszed ha valamelyiknel gond/elteres van
mig ha ez digitalisan lenne megcsinalva ugy, ahogy mondod, es mondjuk valtogatni kellene, akkor hosszu-hosszu masodpercekig tartana ennek az ellenorzese, es eleg nagy az emberi hiba/figyelmetlenseg eselye
nem veletlen hogy a repulesben meg mindig nagyon dominansak az analog muszerek (sot, digitalis kepernyon mutatos kijelzeseket hasznalnak!)
persze van amit erdemes kivaltani digitalis muszerekkel (en pl. hagyomanyos analog ILS-sel eleg benan tudok leszallni )
-
doc
nagyúr
a digitalis km-ora lehet hogy pontosan TUDJA a sebesseget, viszont KIJELEZNI mar nem kepes pontosan
ket verzio van mondjuk eros gyorsitasnal/lassitasnal:1) folyamatosan porognek a szamok, magyarul nem is latod az erteket, csak osszemosott kulimaszt, pl. 100-rol 200-ra gyorsitasnal csak az elso 1-est latod, a masik ket szamjegy (foleg az utolso) nem leolvashato - ez nyilvan a legrosszabb, leghasznalhatatlanabb megoldas
2) bizonyos idot mindenkeppen var ket ertek kozott (mint az altalad linkelt videon is). ebben az esetben meg nem azt latod hogy MOST mennyivel mesz, hanem mondjuk hogy fel masodperccel ezelott mennyivel mentel
raadasul az emberi agy mukodesebol adodoan sokkal termeszetesebb egy mutatos megoldas, mint a valtozo szamok. persze ezt is meg lehet szokni, de akkor is problemasabb
szoval szerintem egyertelmuen az analog nyert (nem veletlen hogy meg az altalad linkelt, mega-hightech kijelzon is analog fordulatszammerot emulalnak digitalisan)
-
doc
nagyúr
b@sszus, nem pont errol vitaztunk idaig?
nem az erzekelok/szenzorok megvalositasa volt a tema, hanem hogy TE mint felhasznalo, hogyan latod a kijelzestaz ha egy TFT kijelzore mutatot rajzolsz, a gyakorlatban a letezo legrosszabb megoldas (legalabbis egy motor muszerfala eseten)
-
doc
nagyúr
-
doc
nagyúr
válasz Daywalker #12633 üzenetére
nemreg olvastam valamelyik motoros ujsagban egy Jeremy Irons interjut, o meselte hogy neki mondta az apja hogy akkor uljon motorra, ha mar 10 evet vezetett autot. o ezt meg is fogadta, sot, a fianak ugyanezt adta tovabb, aki szinten igy csinalta
tutis
van egy srac a motoros-ismeros korben, az o GS500-an folyton fent van hatul a top case, meghozza nem is kicsi (szerintem siman ket sisakos), szoval azert nem olyan hu de rossz az (jo, azert nyilvan nem egy FJR vagy Pan European )MAS
valakinek esetleg van tapasztalata Olaszorszagban motor/robogokolcsonzessel? -
doc
nagyúr
válasz Integra #12722 üzenetére
errol jut eszembe, a most hetvegi (szombat/vasarnap) Safety-re megyek (elso szint), kicsi az esely, de esetleg innen valaki nem lesz ott?
muhelyi bevizsgalas tema:
en mindig azt szoktam ajanlani a hozza nem ertoknek (mint amilyen en is vagyok ) hogy vigye el egy szerelohoz a kiszemelt autot/motort es nezesse at. ha nem vesz eszre a rutintalansaga miatt valami durva hibat, aztan utana derul ki, akkor meg ti fikaznatok a legjobban hogy hogy lehetett ilyen hulye...
en az autot is ugy vettem hogy megmondtam az eladonak, hogy menjunk el egy megbizhato (altalam kivalasztott szerelohoz) aki alaposan atnezi, es ha nincs komoly hibaja, akkor rogton utana alairunk es viszem. szerintem ez igy teljesen korrekt
nyilvan ez nem azt jelenti hogy puszta szorakozasbol elcseszi valaki az elado fel napjat, de a mar leirt 'talalkozunk a szerelonel, fel ora alatt atnezi' boven vallalhato kell hogy legyen
meg mar annak a megemlitese, hogy el akarod vinni szervizbe atnezetni az adasvetel elott, lehet jelzeserteku, ha pl az elado szemmel lathatoan nem szivesen akar belemenni, az mar eleve gyanusa motor mas tema, ismert eloeletu, klubos motor volt amit vettem, a mai napi imadom
-
doc
nagyúr
válasz yodamastah #12873 üzenetére
hat, erre nagyon vigyazott valaki odafent... mondjuk a "Sleeping Scooter Rider" mar igy leirva is kemeny
-
doc
nagyúr
válasz zsoltee10 #13091 üzenetére
+1
hetvegen a Safety-n Hornetet vezettem ket napig, full digital muszerfallal
hat, oszinten szolva szar volt (marmint a muszerfal, maga a Hornet nagyon fasza)
a fordulatszam ugye analogot emulal, de keves sikerrel, a sebessegjelzo meg pusztan digitalis. mikor 40-nel kellett menni a veszfekezes gyakorlatnal, es reflexbol a muszerfalat neztem nagyon szar volt. sem a pillanatnyi sebesseget nem lehet leolvasni rendesen, sem az nem latszik, hogy mennyire dinamikusan valtozik a sebesseg (mig analognal a mutato sebessege nagyon latvanyos es egyertelmu)
szoval a gyakorlatban is megyozodtem rola hogy nekem az analog valo -
-
doc
nagyúr
válasz Daywalker #13398 üzenetére
en is voltam par honapja, ajanlom mindenkinek, nagyon jo buli
a legjobb meg az oktatas 'mellett' a gokart-palyan kanyarogni (ott szallt el a hatso fekem az egyik hajtukanyarban )BTW, elkepeszto milyen idiotak vannak...
nem mintha ez ujdonsag lenne, de azert mindig felhuzom magam rajta:
4 savos (2x2) ut, belso savban 80-nal totyorog valami Micra-kategoriaju aszfaltpattanas (kulso sav persze ures). megpoccintem a dudat, szarik ra... megnyomom hosszabban, semmi reakcio. elmegyek mellette teligazzal, dudat nyomva es meg o mutat be az ablakon keresztul.
mutatom neki a kulso savot, hogy 'ott kene am, oreg!'
erre beletapos a gazba, es jon utanam...
remelem el tudjatok kepzelni azt a groteszk kepet, mikor a kellemesen dorombolo sportmotor utan nyuszitve-csorogve-zorogve probal lepest tartani egy Micra
en nagyon nem problemaztam, nyugisan gurultam (igy sem volt sok eselye...) aztan varosba beerve piros lampanal szepen elore gurultam[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Djuree #14159 üzenetére
az alapja egy 3 iranyu doleserzekelo szenzor (ebbol en csak egyet fogok hasznalni, bar lehet hogy ha mar ugyis ott van, bekotom a maradek ket iranyt, es lesz benne G-erzekelo is). a kerdes az, hogy az erzekenysege eleg jo-lesz e a finom szogmereshez, anelkul hogy tul sok 'zavar' kerulne bele, ezt majd tesztelni kell...
lesz egy 2x16 karakteres LCD kijelzo es ket gomb a kezeleshez/kijelzeshez
meg ha mar ugyis osszerakok egy ilyen ketyeret, lesz benne levegohomerseklet-mero isaz aktualis dolesszoget nyilvan siman ki is lehet iratni a kijelzore 'realtime' de ez a vegleges verzioban biztosan le lesz tiltva (kanyarban ne nezegesse senki a pici kijelzot ahelyett hogy a kanyarkijaratot figyelne...)
a lenyeg viszont az, hogy el lehet inditani a 'felvetelt', ami utan EEPROM-ba menti a dolesszog valtozasait, illetve a maximum dolest mindket iranyban kulon eltaroljaszamitogepre kotve a rogzitett ertekeket ki lehet olvasni, majd irok hozza egy kis programot ami grafikusan meg is jeleniti
csak lusta vagyok befejezni
meg jo lenne ha lenne szivargyujto-csatlakozom, akkor nagyon egyszeru lenne az aramellatas, de most igy osszel mar nem fogok ezzel szenvedni, majd megoldom egy 9V-os elemrol, aztan tavasszal meglatjuk (a motor elektromos rendszeret nem nagyon akarom megbontani ha nem muszaj)
meg gondoltam arra is, hogy utananezek hogy ra tudnam-e valahogy kotni a valtonal levo szenzorra, akkor lenne egy kalap alatt fokozatkijelzom is
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
idei elso motorozas + olajcsere megvolt
noflame!
odaerek a srachoz, eppen egy 1098-as Ducatit tol ki a muhelybol, ramnez, "sose vegyel olasz motort!"
aztan ott fikazta hogy milyen ocska, gagyi a hatmillas motor -
doc
nagyúr
válasz #25954560 #17884 üzenetére
ja, de a legjobb:
nezem az elso gumit, minta alig van rajta, a szele sz@rrapalyazva
mondom nocsak, ezzel palyaznak?
azt mondja francokat, olcso palyagumit vettek ra hasznaltan
meg odavittek egy gagyi kinai akksival hogy toltse fel valahogy mert doglott...
szoval kultura az van, megveszi a hatmillas motort, aztan a legolcsobb otvar szutykokat veszi hozza -
doc
nagyúr
válasz Daywalker #17895 üzenetére
a Honda Safety treningen mondtak az oktatok, akik 1000-es Hondakkal mint ceges motorral jarnak, hogy 600-nal erosebb teljesen felesleges utcara/orszagutra
mondjuk az en 750-es VFR-em szerintem pont jo, alacsony fordulaton is van ereje, ha meg megtekerem, letepi a fejemet
egy ezresen szerintem felnek ennyi kis rutinnal mint ami mogottem van... de azert majd kiprobalom valamikor -
doc
nagyúr
válasz boogie84 #17899 üzenetére
nem a tulaj fikazta, hanem a szerelo
arra panaszkodott hogy nagyon gagyi belul a minoseg, gyatra a megmunkalas, meg allitolag a razkodastol is alakulnak ki problemak
annyira azert nem foglalkoztam vele, en csak az idonkenti ellenorzesekre meg folyadek/szuro cserere hordom hozza, masra meg nem volt szukseg
illetve most lesz majd karbiszinkron meg szelephezag-ellenorzes, aztan remelhetoleg a kovetkezo olajcsereig nem talalkozunk -
doc
nagyúr
válasz boogie84 #17924 üzenetére
a gumikat is kerdezte a szerelo, hogy mennyit mentek, en ugy 15ezerre saccoltam, csak nezett hogy nebassz, ennyit elment?
most megneztem a 'szerviznaplomban', kereken 19000 km-rel ezelott kerult ra a hatso Z6, es meg siman birja
mondjuk mar kezd kockasodni, de 1-2 honapot meg boven eljarok vele, a minta is jopar mm-es -
doc
nagyúr
válasz Peetey91 #18082 üzenetére
"hogy tartja meg az embert a motort amikor az ut tiszta katyu, suppedes, stb?"
nem megy bele
bar van amivel akar meg jo is lehet (pl. enduro), de az alaphelyzet az, hogy a katyukat meg egyeb uthibakat ki kell kerulni ha nem akarsz elszallnia konnyitett A1-et tervezed megcsinalni?
motoroztal mar korabban? (Simson, robogo, stb) -
doc
nagyúr
válasz Peetey91 #18086 üzenetére
ugye azt tudod, hogy mi az autovasarlas masodik szamu szabalya?
(az elso: NEM markat, hanem allapotot veszunk, legalabbis hasznalt autonal)
szoval a masodik: NE vegyel cabriot
valamiert a nemetek pl. imadjak oket, az evi 2-3 napsuteses napon fulig ero fogsorral cirkalnak nyitott tetovel - a maradek 362 napon meg sz*pnakha nem motoroztal meg, akkor nagyon ajanlom hogy menj el a Safety Hungaryhez, van direkt abszolut kezdoknek kitalalt tanfolyamuk, ahol az alapoktol kezdve tanitanak motorozni (mar amennyire ezt ket nap alatt lehet), sokkal tobbet er mint 20 oranyi toketlenkedes egy normal tanfolyamon (es meg olcsobb is szerintem )
utana mar eleg jo esellyel vaghatsz neki az A1-es vizsganak
viszont 125-os motorbol nem fogsz olyat talalni, ami a 190 centiddel nem a 'majom a koszorukovon' effektus lesz... esetleg valami nagyobb robogo (Burgman 125, stb) meg passzolhat, de egy 125-os speed moci el fog veszni a labaid kozott
-
doc
nagyúr
válasz Peetey91 #18099 üzenetére
a Safety tanfolyam arra is jo, hogy ott vezethetsz 125-ost motort (pl. CBF125), igy latni fogod hogy mennyire all 'kezre' a meret.
a 'helybol nagyobb kategoria' meg alapvetoen ket dolog fuggvenye: egyreszt anyagiake (egy konnyitett A1 szinte fillerekbol megvan, talan 30ezer korul mindennel egyutt, mig egy korlatlan A-s tanfolyam 100ezer felett van) masreszt mentalis hozzallasa: ha eleg higgadt tudsz maradni egy szaz loeros motor nyergeben, akkor lehet hogy erdemes belevagni. en is a korlatlan A-t csinaltam meg egybol, es igy ket ev utan meg mindig elek
-
doc
nagyúr
válasz alvaro #18101 üzenetére
fene tudja, en ugy mentem tanfolyamra hogy eletemben haromszor ultem motorizalt ketkerekun:
1) kb. 8 evesen haver batyjanak valami 50 kobcis szutykara felultem, mentem a mezon 2m-t majd elestem
2) neveloapam robogojaval mentem kb. 50m-t kiprobalni hogy milyen az
3) haver simsonjaval szinten kb. 50mtehat ugy nagyjabol 102 m tapasztalatom volt a temaban
de semmi gondom nem volt a vizsgaval, nem kellett egy plusz ora sem (pedig akkor meg a Safety treningen sem voltam). igaz hogy sokezer km-t lebicikliztem elotte, szerintem ez azert sokat szamit (nem ott kell megtanulni hogyan tartsd meg az egyensulyodat, milyen amikor bedolve kanyarodsz, stb)
ha meg a tanfolyam elott egy profi treninggel kezd, akkor meglepodnek ha plusz ora kellene
Zasszony is kitalalta hogy motorozni akar, de az A1 vizsga elott el fogom kuldeni a Safety-hez, ott legalabb azt is eldontheti, kell-e neki ez egyaltalan
-
doc
nagyúr
jovo heten Nemetorszagba megyej motorral, tudnatok ajanlani valami olyan motoros utasbiztositast, ami 10 evnel idosebb motorra is tartalmaz assistance-et (tehat ha barmi muszaki gond van utkozben, arra is fizet)?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen