- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Az egyébként is csak tizedannyira környezetszennyező négyüteműeket egyre jobban büntetik (Euro 5, 6 bevezetése, lassan hegyi levegőt bocsáthatnak csak ki a kipufogón), míg a legszennyezőbb kétüteműek büntetlenül rongálhatják mindenki egészségét... szerk: ráadásul az autózás és a tömegközlekedés drágulása miatt egyre több van ezekből a sz*rokból.)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A 125-ös már túl erős / gyors ahhoz, hogy nulla gyakorlattal (pláne utassal) veszélyeztesse valaki magát, vagy a többi közlekedőt. A B125 jogsi meg egész elfogadható kompromisszum szerintem: ha én 50 éves fejjel csont nélkül megcsináltam, akkor bárki meg tudja csinálni. Szerintem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem, a B125 oktatás nem egy vicc: hanem egy könnyítés azoknak, akik esetleg évek óta robogóznak 50 köbcentivel. Nekik nem kell vagyonokért tanfolyni, csak a minimális különbséget kell felfogniuk a nagyobb motorról, illetve a naprakész KRESZ-tudásukról kell bizonyságot tenniük. Én, aki soha nem motoroztam semmivel (a 33 évvel ezelőtti 2 évnyi Jawa Mustangot most felejtsük el, nagyon régen volt), nem véletlenül egyeztem meg úgy az oktatómmal, hogy akkor engedjen vizsgára, ha szerinte át is fogok menni. 8 órát vettem (2 óra rutin + 3 alkalommal 1-1 rutin meg 1-1 óra forgalom) és a 9.-ben sikeres vizsgát tettem. Még nekem is sokkal olcsóbb volt így, mintha teljes A1 tanfolyamot kellett volna végig csinálnom. Annak meg nem lett volna értelme, ha az előírt (tényleg minimális) óraszám után megbukom a vizsgán. Az sokkal több pénz lett volna. A vizsga szigora meg megegyezik a teljes értékű A1-ével, vagy akár a korlátlan A-val.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #1385 üzenetére
Pont arról (is) van szó, hogy te ne akarjál 75 ezerért a mások kárára (környezetszennyezés) motorozni akkor, amikor egy rendes bicikli is 200 k-nál kezdődik. Tudom, hogy sajnos ma Magyarországon minden a csóróságról szól, bár mindenhol azt hallom, hagy "Magyarország jobban teljesít!"
(#1385) huszi.gyb: és kifizettetik veled a teljes óraszámot, miközben csak ennyit vezethetsz?! Javasolnám a fogyasztóvédelmet!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én 8 óra alatt konkrétan megtanultam motorozni legalább annyira, hogy előtte nulla gyakorlattal, nulla robogós előélettel, de mégis bizonytalankodás nélkül teljesítsem a vizsgakövetelményeket (nem hogy átmentem, de egyetlen hibapont sem került a vizsgalapomra). Kétségtelen, hogy a KRESz-tanulással egyetemben én komolyan vettem a dolgot.) A könnyített oktatásnak meg pont az a célja, hogyha ötvenessel sokezer km-t levezettél, akkor fölöslegesen ne szívassanak és ne csapolják a pénztárcádat. Nem tudom, hogy ezen mit nem lehet felfogni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1392 üzenetére
...annyira, hogy hibapont nélkül teljesítsem a rutin- és forgalmi vizsgát.
Maradjunk a tényeknél, kb. ezt írtam. "Motorozni" még 8000 km alatt sem tanultam meg, mivel én "csak túrázgatok", nem próbálgatom sem a kis gép, sem a saját határaimat sem. Ja, és nem is fogom.Ja, és ezzel a kis sz*rral azért én, (a vén f*ß) fogok elmenni Erdélybe (hacsak addig meg nem döglök) mintegy másfél hónap múlva. Számomra ennyi a motorozás, nem több, de nem is kevesebb. Peace!
Akkor is utálom a kétüteműeket (jó, a füstölgő dízeleket is)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Miért ne lenne "életszerű"? Egy 125-ös motor vagy robogó 120-180 kg súlyú üresen, és 90-110 km/h végsebességre képes. Szerinted egy ilyenre bárki legálisan felülhetne, aki autót vezet, és amúgy még csak nem is biciklizik? Nemá'! (Mondjuk így is felülnek, csak "125/50-es papírokkal"...
Szerk: szerintem meg ez egy tök jó rendszer: városba elég is a 125 4T, aki meg "ráérez az ízére", az viszonylag olcsón megcsinálhatja a különbözetit 2 éven belül, így összesen sem lesz többe a korlátlan jogsija, mintha egyből azzal kacérkodott volna. Tavaly én sem mertem volna a korlátlanba belevágni sem anyagi okokból, sem pedig azt sem tudtam, hogy tényléeg tetszeni fog-e a motorozás, érdemes-e ebbe nagyon sok pénzt beletolni. Mivel tetszik (pénz meg nincs) így a motor marad a kicsi, de ősszel szeretnék nagyobb jogsit csinálni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz balazs1011 #1436 üzenetére
Bocs, ha az előző beszólásom rosszul sült, el, tréfának szántam. Tényleg nagyon sajnálom, hogy ennyi szívás van a gépeddel, nagyon pocsék érzés lehet. OFF vége.
Na, lényeg a lényeg, ezek a csoda adalékok egyetlen célra "jók", a hibák elfedésére. Használtautó-nepper ilyet tölt a szétkopott sebváltójú, differenciálművű autóba eladás előtt, mert ez ideig-óráig leplezi a szétkopott dolgok hangjait. Magyarul csak "eladás előtt használandó", egyébként nettó önsz*patás, önbecsapás, jó pénzért. Pár hónap múlva úgyis nyekk lesz a kocsi, de az már "nem az ő sara". A legjobb szándékkal írom ezt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1483 üzenetére
Amúgy mennyire "vészes" az első teló olajának "állapota"? Az enyém picit sem szivárog, jól csillapít (de tényleg), viszont garantáltan 20 éves lötty lehet benne. Ezt még nem szedte szét senki... Nincs szívem szétszedni, főleg hogy arról a részről a (japán nyelvű) service manualban sincsen leírás, robbantott rajz, stb. Szerelő meg csak 2 várossal arrébb...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz sentinel #1487 üzenetére
Van vízálló dig.műszer, fillérekért! Nekem nagyon bevált, szeretem. (Vaterán vettem, de pont most azt nem találom... valami 1500,- + 500,- postaktg. volt)
(#1488) sentinel: a fékfolyadékot tavaly vásárlás után természetesen kicseréltem, de az első telókhoz azt sem tudom, hogy fognék hozzá. Mivel szimmeringet, és porvédőt sem tudom hol szerezzek a japán belpiacos csótányhoz, így megfogadom azt az elvet, hogy "ami jó, azt nem javítjuk!"
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tudom, hogy fogjak hozzá doksi híján... ...illetve ha szét is szedem, honnan szerzek hozzá új szimmeringeket, porvédő gyűrűket Ha meg elviszem egy specialistához, akkor az 20-30-40-... ezer pénz, és "tulajdonképpen most sincs baja".
(#1517) sentinel: semmi gond, azért köszi, hogy válaszoltál! Van szivargyújtó alj a motoron (de nem vízmentes), és van dupla USB-s töltőm is hozzá, csak ez így praktikusabb lehetett volna. PayPal-om nincs, nem is vettem még külföldről soha semmit.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1554 üzenetére
Ugyanerre a következtetésre jutottam, de csak a neten található összehasonlító videók, képek alapján: amelyik LED ér is valamit, az nagyon drága, a többi meg a "fasorban sincs" a hagyományos izzóhoz képest.
Nálam még annyit sem számítana a spórolás (index, féklámpa), mert gyakorlatilag csak lakott területen kívül motorozgatok, ott meg nem sokat kell használni egyiket sem. A tőled kapott műszerfalizzók viszont nagyon is beváltak, pont az az 5-6 W hiányzott a töltésemből. Akkufeszmérő 4000 fordulat felett atomstabil 14,4-et jelez, szóval kielégítő a töltésem a GPS használata mellett is.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #1581 üzenetére
Troll ON. Nincs abban semmi gond, a javítandó robeszek is abban a korban születtek. Troll OFF.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz longwild #1626 üzenetére
Előnye és hátránya is van a bekevert alkoholnak felhasználói szempontból: Ha a gumi alkatrészek nem döglenek meg tőle, akkor viszont patyolattisztára takarítja a teljes üzemanyagrendszert, és úgy is tartja. Ha kijön az összes trutyi a tankból meg a karburátorból (sajnos eleinte okozhat dugulásokat) utána mindig is tökéletesen tiszta marad.
Autószerelő haverom "ezer éve" azt tankol a régi Suzukijába, ő mutatta egyszer, hogy milyen szép tiszta minden.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #1669 üzenetére
A lábbal intést én is kicsit nagyképűségnek, bunkóságnak tartom, de (előretolt lábtartós) chopperes körökben dívik rendesen.
Ha tényleg "foglalt" mind a két kezem (ritkán), én a sisakkal szoktam jól láthatóan biccenteni, ezt még mindig "elfogadták". Amúgy én vagyok az, aki "Simsontól" fölfelé mindenkinek előre köszönök (nagyrobogósnak is), de ha a "Simsonos" int, természetesen neki is azonnal viszonzom.(#1671) DigitXT: én eddig még nem láttam (nem vagyok egy testépítő típus, na...)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1697 üzenetére
Ha eljössz a Mecsekbe! 3 napos sátorozós motoros banzáj a magyarhertelendi Forrás Camping kiinduló bázissal. Várak látogatása, kanyargás a szerpentineken, este, sör, meg ilyesmi. 5-6-an leszünk, kicsike motorokkal. (250-es chopper a legnagyobb, 125-ös TS MZ a "legkisebb".) Teljes túrafelszereléssel, tesztelem a cuccomat a 2 héttel későbbi erdélyi útra.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
I go...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1724 üzenetére
Na, möggyüttem!
2 és fél nap, 3 motor, barátságok, rengeteg hasznos tapasztalat.
A kép címe: "Két ütem? Négy ütem? Isten se tudja..."Az MZ-s sráccal (35 éves TS 125, de 150-re fúrt hengerrel, más tuning nincs) voltunk 2 éjszakát a Magyarhertelendi Forrás campingben, a harmadik srác a 125-ös Honda Varadero-val csak szombaton volt velünk, de neki volt a legnehezebb dolga: hajnali négytől kb. éjfélig motorozott, 590 km össztávot megtéve. Ő lesz az erdélyi útitársam, kettesben fogunk menni, ha minden igaz. Közös pont: mindannyiunknak "csak" A1 jogsija van. A negyedik-ötödik társ (egy idősebb házaspár egy Keeway 250-es chopperrel) nem jutott el a kempingig, otthontól (Tata) 11km-re széttört az egyik hátsó teleszkópjuk, a túlterheléstől a párja meg meggörbült. 20-szal haza bírtak legalább evickélni valahogyan...
A tegnapi igen hajtósra, döntögetősre vett nap eredményei:
Gyorsulás, kb. 75-ig:
1., Csótány 2., Varadero 3., MZ TS
Végsebesség azonos terepen, "egymás mögött" haladva, GPS szerint:
1., MZ TS (108km/h) 2., Varadero (102km/h) ... .....Csótány (94km/h)
Fogyasztás a tegnapi teljes együtt gurulásunkkor:
1., Csótány (2,9 liter/100km) 2., Varadero (3,5 liter/100km) 3., MZ TS (4,3 liter/100km)szerk: a csótány teljes harci díszben, sátorral-hálózsákkal-matraccal-gázfőzővel-3literes vizeskannával, meg még amit el lehet képzelni: közel 35 kg (A túracucc kitesztelve, nagyon minimális változtatásokat kell csak eszközölni Erdélyre):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1762 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani:
"Gumiabroncsok ellenőrzése
A vezető, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles (a kormány-, fék-, világító- és fényjelző berendezéseken kívül) a gumiabroncsok állapotát ellenőrizni.
A - napi - első indulás előtt minden esetben – az autót (motort) körbejárva, mind a 4 (2) keréken – meg kell vizsgálni a következőket:
- futófelület kopása
- sérülések (dudor, repedés, szakadás, idegen tárgy)
- guminyomás (napi szinten szemrevételezéssel, hetente méréssel; mivel a szabályok szerint a gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.)"Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1764 üzenetére
Őszintén: nem kicsit akadtam ki rajta, hogy hetek-hónapok óta "tudsz" a stabilitási gondokról, szerintem azóta pár tank benzint el is motoroztál (azaz voltál kúton, ahol van kompresszor), de fel sem merült benned, hogy néha talán ellenőrizni kellene azt a nyomást. Én sem vagyok szent, nem tapogatom minden elindulás előtt a gumikat (de mivel úgy általában nemigen szökik a levegő a gumijaimból) így minden második tankolásnál (tehát sacc/kb. 2 hetente) ellenőrzöm azt.
Na most gondolj bele, hogy sikerül eBay-ezned egy pár szép új teleszkópot, miközben pumpálni kellene...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1767 üzenetére
Elnézést, hogy a szokásos "sarkos" módomon fogalmaztam, de egy pillanatra megállt bennem az ütő. Ha meg tényleg minden teleszkópodat cserélni vagy javítani kell, az durván zsebbenyúlós móka lesz...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #1774 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #1796 üzenetére
Csak azért kértek (volna) orvosit tőlem is tavaly, mert ha lett volna friss, akkor 5 évre kaptam volna meg a papírt, így meg csak kettőre. Viszont mivel 2 éven belül mindenképpen szeretném upgradelni a jogsit felfelé, így nekem olcsóbbra jött ki, majd akkor viszek orvosi igazolást.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TommyGun #1814 üzenetére
Sajnos (?) nekem fűzött kerekem és belsőgumim van, így egyik trutyi sem jöhet számításba, csak a tartalék belső és a gumiszerelés az árokparton... (belsőt és biciklipumpát hordok magamnál - sose legyen rájuk szükségem!)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egyszer el kell kezdeni: én tavaly, az 50. évemben szántam rá magam a (A1/B125) jogsira, és egy váltós kis 125-ös motorra (21-éves kis szoft-csopper) . Nem használom melóba, vagy boltba járni, csak csavargok, kirándulgatok vele, de most tartok 8500 km-nél, és 10 nap múlva Erdélybe indulok (ha minden összejön).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Óra topik
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Diabetes - Cukorbetegség
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Hobby rádiós topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...