- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #19284 üzenetére
Nem a szélzaj, hanem a jó közepes hangerőn nyomatott Hobo Blues Band, esetleg Pokolgép CD.....
szerk: szigorúan kis forgalmú országútról beszélek (és hosszú, több száz km-es utakról), lakott területen, vagy országúton nagyobb forgalomban ki van kapcsolva az autórádió, mert olyankor engem zavar hogy nem hallok meg mindent időben.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #19287 üzenetére
Én is csak azóta hallgatok zenét az autóban - megint - mióta lecseréltem a jó kis 18 éves ezres Yarist egy 10 éves Kia Ceed kombira (bő két hónapja). A Yarissal is 100-110 között jártam országúton (90%-ban itt megyek, városban alig), egyrészt nagyon ótvarul szólt benne az olcsó Pioneer HiFi a gyári hangszórókkal, másrészt meg az a kocsi ennél a tempónál már baromi hangos volt belül, üvöltetni kellett volna a zenét, azt meg én nem bírom. Inkább leszoktam a zenehallgatásról, pedig hosszú - céges - utakon sokszor jól jött volna.
A Ceed viszont nagyon csöndes, 140-nél kisebb a hangja mint a másiknak 110-nél volt (110-nél meg csak a gumi surrogását hallani), cserébe ÁLLATI JÓL szól a gyári zenecucc benne. Azóta megint "zenélek".
Bocs az OFF-ért.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz yodamastah #19581 üzenetére
Blokkcsere periódus meg 30 e km.....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #19943 üzenetére
"...4-5000 rpm meg 13.3V
Az leginkább úgy hangzik, mint egy (fél)halott fesszab..."Nem biztos: én sokat szívtam a GS500 töltőfeszültségével, és még mindig a 11 éves gyári dolgozik benne, most már hibátlanul. Nálam valami ismeretlen okra visszavezethető, de rendszeresen jelentkező kontakthiba okozta a bajt. Fesszabályzó minden csatiját lehúzva és fémtisztára súrolva, fogóval megszorítva (szorosak és tiszták voltak előtte is ) 2-3 hónapig tökéletes volt a töltés (2000 fordulat fölött stabil 14,4V), aztán csak szépen lassanként elkezdett csökkenni, egészen 13,5V környékéig. Ha a fenti macerát megcsináltam, megint 2-3 hónap használat után kezdett hülyéskedni.
Szóval berágtam, levagdostam az összes csatit (a generátorét és az akkura menőket is), fixre forrasztottam a vezetékeket. Egy éve ilyen, azóta mindig stabil a töltésem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #19945 üzenetére
Ha hazaérsz, MINDENT szedj szét a generátortól az akkuig terjedő vonal mentén. Az indítórelé vezetékeit és a főbiztosíték környékét is. Ott lesz a gond - ha csak nem az új fesszabályzód múlt ki, de azt kizártnak tartom, nem az ötezer forintos kínai kacatot vetted.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #19953 üzenetére
Nagyon OFF, de az akkuról jutott eszembe:
Biztonsági őr: "Kérem tegye az asztalra, amit elrakott!"
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Azért a motorosok egymást is tudják ölni: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz yodamastah #20043 üzenetére
Én soha. Utálok másokat zavarni, és én sem szeretem ha mások zavarnak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26390 üzenetére
Korom (és jól fejlett porckorongsérvem, kopott izületeim) miatt egyre kevésbé okoz örömet a jó öreg GS500-zal való kirándulgatás, vidéki csavargás, egy-egy "jól sikerült" motorra felszálláskor könnyedén becsípődik a derekam, és a 2 mázsás vas tologatása is baromi fárasztó már. (Ház mögötti fáskamrából motor kibányászása, keskeny, de legalább kanyargós járdán utcára kitologatása.) Szóval valami sokkal könnyedebb vasra ülnék át, és képbe jöttek a kistestű 125-ös robeszok is, a váltós 110-130 kilós, 125-ös gépek mellett. Nagy előny volna, ha nem kellene a lábamat átemelgetni a feldobozolt motor ülése fölött...
Két gépen gondolkodom jelenleg: az egyik a Honda PCX125, a másik meg a robogó kinézetű, de váltós SYM VF185i. Ha eladom a régi vasat, akkor újonnan venném valamelyiket, hosszabb távra tervezve. (Mindkettő 1,1 misi + forgalomba helyezés, a fele kb. kijöhetne a régi motorból).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26392 üzenetére
A kis SYM sokkal jobban megy (125 a gyári végsebessége a PCX 98-ához képest) - cserébe pakolhatatlan: értsd: még egy félnapos rövid gurulás cuccai (ivóvíz, iratok, fényképezőgép, esőruha) számára sincs rajta hely. Semekkora csomagtere nincs az ülés alatt - kapásból lehet dobozolgatni. Nem tudom, na.... (Na meg egyetlen kereskedője van Mo.-n, a "hírhedt" Kretzler, aki egyszer már csődbe ment a Hyosung motorkerékpárok forgalmazásával is. Azóta sincs alkatrész / szerviz azokhoz a motorokhoz, szóval neccesnek érzem a dolgot...)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26394 üzenetére
A CVT-től tartok egy kicsit, hogy mennyire lesz ezt furcsa megszoknom. Magyarul mindig váltós gépeken ültem csak. Viszont bő 2 évig 125-ösöztem egy picike csopperrel, azt nagyon szerettem. Értsd: ugyan most a GS500-zal gyakran megyek 130-140-es tempóval is, de megint meg tudnám szokni a 80-90-es poroszkálást. Kizárólag városon kívül, vidéki utakon csavarognék ezzel is. Ja, és hát Erdélyt kétszer is körül jártam a tetűlassú, harmatgyenge kis csopper nyergében, és feledhetetlen élmény volt az is. Középtől lefelé: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26396 üzenetére
A CB125F képben volt, a kis Vara az nem, mert azt ismerem: nehezebb rá felülni mint a GS-re, és maga a motor is majdnem olyan súlyú mint az. Erdélyben egy kis Varás sráccal voltunk kétszer is (lásd képek a linkemen - több képen látható). A CBF (illetve jelenleg már CB125F) viszont lassabb mint a PCX robesz, ráadásul arra is doboz(ok) kellenek egynapos túrázáshoz is. Szóval nem tudom, megy az agyalás ezerrel. (Igazság szerint egészségi állapotom miatt legjobb lenne végleg letenni a motorozásról, de abba meg - lelkileg - bele pusztulnék... Ezért gondoltam egy pehelykönnyű kis robeszra.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26398 üzenetére
A magasságom 2 centit csökkent azóta, átmérőben viszont 15 kilót "nőttem"....
Tényleg, ezek a kis CVT-s robeszok mennyire tolerálják az egy-két órán keresztüli közel nyélgázt? A kis Csótány az elég jól bírta egy darabig, 35 ezer km körül hullott szét. (Előző gazdája is végig nyélgázon hajtotta, meg én is míg megvolt...)
szerk: az új robeszba (vagy akármibe) szerintem már összesen nem tennék 35 ezer km-t, mostanában eléggé bepunnyadtam: 4000 km volt tavalyelőtt, tavaly már csak három, míg előtte 8-9 ezer meg volt minden évben a 125-össel is, meg a GS-sel is. Szóval kibírhatja?[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26400 üzenetére
A PCX az oldalt hűtős, a menetszél nemigen befolyásolja, csak a motorfordulat: a főtengó végén van a mindig hajtott ventilátorja. Csak a termosztát szabályoz....
szerk: tiszta Simson Star, csak vízhűtéssel kivitelezve.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #26403 üzenetére
Valakinek van PCX-e (bármilyen évjárat) a topikban?
Van egy elég komoly, 46 literes duplafalú GIVI E460N monokey dobozom hibátlan, szinte karcmentes állapotban, azt kellene valahogy felmókolni hátulra. A gyári Honda doboz kicsi, és qrva drága, olyat semmiképpen nem akarnék venni. Ronda lenne, de csak szükség esetén tenném fel, alapból bőven elég az ülés alatti 30 liter szerintem.
#26404yodamastah : megfordult a fejemben, de PCX-ből itthon nem forgalmazzák a 150-est, az NMAX150 meg rohadt drága (nem lesz annyi pénzem rá), és pofára nekem nem tetszik annyira. Túl magasnak tűnik, meg annak csak 13"-os az első kereke, míg a másik 14-es.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz yodamastah #26404 üzenetére
Cseteltem most a Yamahával: ugyan az árlistán rajta van, de nincs készleten egyetlen darab 155-ös NMAX sem - ha most megrendelem, akkor júliusra-augusztusra tudnak hozni nekem - szép metálpiros színben. Szóval marad a 125-ös Honda PCX.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #26413 üzenetére
Az NMAX a tágasabb pár centivel. Az első trepni (az előre nyújtott, "csopperes" lábhelyzethez) is bőségesebb. Agyaltam én is azon a gépen, de én biztosan elférek a PCX-en is majd, ráadásul az olcsóbb, alacsonyabb (nekem fontos, neked nem), meg nekem pofára is jobban tetszik. Kizárólag piros színben kell!
Meg nagyon bízom a - váltós motorokhoz hasonlóan - állítható, dönthető, fordítható (sőt szükség esetén kormánymagasítóval igazítható) kormányában, hogy a testhelyzetet sikerül rajta kényelmesre beállítani. A GS500-on is használok egy 25 mm-es kormánymagasítót, nekem sokkal kényelmesebb úgy.PCX kormány:
Nekem csak ebben a színben tetszik:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26419 üzenetére
HETVEN?! Akkor marad a GéeSöccá'.... Kár hogy arra meg már alig bírok felszállni....
szerk: a magas, de döntött plexi ront vagy javít a végsebességen? Áramvonalasabb leszek tőle (mármint hogy takarja a felső testemet), vagy épphogy megnöveli a légellenállást?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #26420 üzenetére
Ha GPS szerint is eléri a százat, akkor csak tudok vele VALÓS 80-at menni tartósan, nem?
Nagyplexi van a motoron, nem a gyári picike.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26454 üzenetére
Újat szeretnék, és max. 1,2 millám lenne rá, mindenestől. Sok alternatíva nincs, a PCX meg még tetszik is piszkosul. A 80-90-es tempójú bóklászás számomra bevállalható. Jellemzően alsóbbrendű utakon vagy két számjegyű főutakon, napi 100-200-300 km-es céltalan kirándulgatásra kellene. Szabadidő jármű, na!
A súly fontosabb lenne, mint a teljesítmény - nagyon rossz a derekam, és ez csak romlani fog a korral. Ha forgalmaznák itthon a 150-es PCX-et, az nagyon tudnám értékelni, de sajnos nincs. Az NMAX155 meg nekem már drága, és különösebben nem is tetszik.
Nagyon szubjektív, de olyasmit képzeltem el, ami pofára "motorszerűbb" és kevéssé "robogó szerű". SH sem játszik így, pedig abból volna 150-es, igaz túl drágán.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26456 üzenetére
Igen, kicsit félek a SYM-től, pedig akár a legjobb választás is lehetne - számomra. Valami dobozfélére sajnos szükségem van, ettől nem tudok eltekinteni. A GS500-zal is fél napra tanktáskával, egy napra tanktáska plusz nagy dobozzal, egy hétre meg brutálisan felcuccolva szoktam járni.
(Anno a Hyosung motorokat is ez a cég (is) forgalmazta, bele is buktak, a motortulajok pedig megszívták rendesen. Rengeteg GT650 ment a kukába alkatrészhiány miatt... Maga a motor is sz@r volt, a javításuk, alkatrészellátásuk meg egyáltalán nem volt megoldott.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26458 üzenetére
CBF250???
Karburátor, léghűtés, no ABS, no LEDlamp, min. 10 évesek és pont ugyanannyire nehézkes felszállni rájuk porckorongsérvvel mint a mostani (ugyan 15 éves, sokat futott de hibátlan) GS 500-amra. A mostanit is azért nem szeretem, mert egyre rosszabb nekem vele motorozni: egyszerűen fáj rajta / tőle mindenem (csuklóm, derekam, térdeim), egy sima felszálláskor (láb ülés fölött átemelése) becsípődik a derekam, és ott ugrálok fél lábon a motor mellett, amíg magamra nem borítom. Felállítani egyedül viszont már nem bírom mindig.... Ez otthontól 200 km-re egyáltalán nem vicces. Tudom, legjobb lenne egyszerűen letenni végleg a motort, de arra meg képtelen vagyok rászánni magam - ezért keresnék pehelykönnyű, nem láblendítős motorkát, a csomagtér és az időjárás védelem miatt pedig leginkább burkolt robogót. De egyelőre még csak álmodozom, hangosan gondolkodom...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26460 üzenetére
Ha veszek valamit végül, akkor mindenképpen újat vennék, mert jó pár évig szeretném gond (és szerelgetés) nélkül használni, évi max. 4-5000 km mellett. 4 évre szól a műszaki, 2 év gari van rá, ezalatt kétszer kell márkaszervizbe vinni: 1000 km-nél olajcsere, 6000-nél egyéves kötelező szerviz. Székesfehérváron van legközelebb Honda kereskedés, ez 90 km kitűnő országút.
A SYM-nél 300 (!!!) km-nél esedékes az első olajcsere, és 3000 km-enként a kötelező, ráadásul Budapest északi felén van az egyetlen kereskedője.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26462 üzenetére
Igen, erre a következtetésre jutottam én is. Ha kitavaszodik, lecseng ez a járványhullám, akkor elmegyek a székesfehérvári Hondához kocsival egy üléspróbára. Ha tetszik, akkor lefoglalózok / megrendelek egyet. A GS-t meg - szintén tavasszal - meghirdetem eladásra.
szerk: SYM elengedve.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26483 üzenetére
Igen, erről (is) van szó többek között - az SH is ezért esik ki a szórásból nálam, pedig tuti arra a legkönnyebb felszállni. Szerpentinen nyélgázon kanyargáskor nincs mibe kapaszkodni bokával, alsó lábszárral). A PCX-en ráadásul a lábhelyzetet is lehet változtatni, előre is lehet nyújtózni. Az új PCX váza nem néz ki rosszul szilárdsági szempontból:
Direkt ON, nem véletlenül.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26486 üzenetére
Nem tudom, egyelőre be vagyok csípődve a PCX-re. Ha egyáltalán lesz robeszom, akkor az tuti egy új PCX125 lesz. A kicsi, könnyű (mondjuk 125-ös) váltós motorokkal a mai modern ülések a legnagyobb bajom: hiába csak egyedül használnám, az a kib@szott utasülés fel van emelve a 3,14-csába, magasra. Annak az átlépése porckorongsérvvel a legnagyobb bajom. Amúgy egy új CB125F-et is el tudnék fogadni, de hiába 107 kiló mindössze, ha felszállnom nem könnyebb rá, mint a jó öreg GS500-ra... Pedig azt 1 misiért utánam dobnák a szalonban, szóval megvenni is könnyebb volna. Persze azt még ugye dobozolni kell, az meg nem jó.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #26488 üzenetére
Szóval hiába alacsony maga a "sofőrülés" a kis CB-n, ha a motor hátulja 20 centivel feljebb van emelve - azt át kellene lépnem.
szerk: a GS 500 is pont ilyen, súlyosbítva egy hátsó doboztartó konzollal (ami erre is kellene...). Fel tudok rá szállni általában, de minden ötödik-tizedik felszállásnál becsípődik a derekam, utána meg van baj rendesen. Ez az ország másik végén, valami harmadrendű utacska szélén állva nem vicces.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó