-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Tüzetesen elolvastam a manualt: csak a gumikopás miatt javasolja a cserélgetést. Akkor megnyugodtam, nem kell cserélgetnem. Így is előbb öregszik el a gumi mint sem elkopna.
De pl úgy nem szabad vontatni hogy csak az első vagy csak a hátsó tengely ér le. Sőt 4 keréken vontatni is csak rövid ideig lassú tempónál szabad (max 30 km/h max táv 50 km) ez benne is van a manualban.
mod:
DZs: Még csak nézelődés van a konkrét megtekintés messze. Előbb el kéne adnia a meglévő autóját ott kezdődik...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
230k km van a 2.0 TDI-ben ennek a kb a fele városi rövid távok. Köszöni jól van. Persze DPF meg EGR csere volt már de motorikusan tök oké. Persze rövidtávra inkább benyós való, az jobban tűri az ilyen ridegtartást.
Mk3-ból (SH) európában csak 2.0i és 2.0d volt 5/6 gangos manuális vagy 4 gangos hidrós automatával.
Szürke importként USA-ból jött pár jég és/vagy vízkáros darab de kb fehér holló kategória.
Természetesen volt belőle XT verzió, ami a wrx 2.5GT motorját kapta.Újban már csak cvt váltó van vagy manuális. Európában 2.0i, 2.0t (DIT azaz Direkt Injection Turbo) és 2.0D van. USA-ban maradt a 2.0i helyett a 2.5i alapmotornak, illetve ott ha jól rémlik nem árulnak dízelt sem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Miénk azért kap sztrádát is de igen ezek a dízelek nem városi rövid utakra lett kitalálva.
Nőtt és nem csak a kasztni hanem a motor is 2457 ccm-ről 2498 ccm-re.
A 2.0i gyenge a 3.0i meg sokat eszik. Szóval a 2.5i ideális de azt szépen kivezetik sőt lassan a 2.0i-t is. Levorgban is már csak 1.6t van (jobb helyeken meg a 2.0t).
Eleinte fáztam a turbós autóktól de végülis nincs velük gond ha számolsz az extra kiadásokkal (magasabb fogyi és drágább karbantartás egy szívóhoz képest). Nekem volt 1,8T-m meg 1,8 TSI-m is. Nem az ördög műve de nyilván nem volt őszinte mosolyom mikor 120k-ért kellett turbót cserélni....
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
Eddig amivel találkoztam, és emlékszem:
- ajtón, az ajtózseb mögött gomb (kb. mint egy ablaklehúzó)
- simán nyitni a tankajtót, központi zár zárja (vagy kulcsos a belső dugó? már nem is tudom)
- tankajtó szélét megnyomva kinyílik, központi zár zárja
- direkt a kulcs nyitja a zárat (ajtó és kupak egyben)
- ÉS a Matizban van egy karocska/fülecske kb az ülés és a küszöb között. Hasonló, de azért nem lóg így bele a lábtérbe. vagyis én oda még szőnyeget tennék.* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
nagyúr
Ez nem "egyszerűbb", hanem ultraegyszerű. Legalábbis, ha cseréltél már B6 Passatban tompítottat, vagy bármit, ami a búrában volt.
Nekem a jobb első parking light égett ki nemrég, de még nem volt lelkierőm és időm nekiállni kicserélni. Az izzót már megrendeltem és megjött, de a manual azt írja, csak szervizben cserélendő.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Ha már benzintank: azt jól látom, hogy ebbe a nagy batárba is csak 65-ös tank van? Bubiban is és jó ha 700 km-re elég, itt meg akkor kúttól kúti lehet tervezni az útvonalat kb.
Bezzeg Kormival megvan az 1300 km is egy tankolással (2.0 TDI + 72 literes tank).
mod:
Nálam ez a felhasználás jelenleg: 45% pálya, 50% országút/autóút és kb 5% város.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ez csupán a te prekoncepciód, ami természetesen igaz is, amennyiben a hazai piacot vizsgáljuk, mert ugye itthon a 10 lityis fogyi elképzelhetetlenül magas, és egy 9 - 9+ éves autóért nem adunk sok pénzt, ugye. Nézz szét máshol, 10k EUR alatt nem nagyon kapsz 2006 utáni 3.0R-t épkézláb állapotban. Mobile.de kínálata pl.
Itt persze nem a konkrét példányra utaltam.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
El is hagyták a keretnélküli ablakot.
Pályán nálam csak 2 opció van vagy 120 vagy 150. 130 nem jó mert ott márt vált a vezérlés és érezhetően megjön az étvágya. Ha meg megjön legalább haladjunk is...
Ez teljesen jó fogyi. A végén kiderül, hogy nekem is beleférne a költségvetésembe egy ilyen csillagromboló.
Mod:
Kevesebb fogyi cserébe nincs sehol hátbarúgás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy az indokoltnál így is 1-el több autóm van ([link]) szóval egyelőre akkor lesz "új" ha Bubit kiflibe hajtom vogy ellopják.
mod:
Egyiket sem szeretném nyilván de legközelebb nem félek majd beleugrani egy ilyen szomjasabb jószágba.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
True, ha városban poroszka van, akkor mindjárt 10.4 - 10.8-ra ugrik a BC szerinti átlagfogyi, és ha nullázom előtte a trip ODO-t, akkor simán megvan a 11-13 lityis avg. De ez ilyen, ezért szeretjük. Meg az olyanokért, amikor érdi emelkedőn 185-nél kihúzódik előled a zsírúj XC90-es, mert belátja hogy nem gyorsul tovább a nagy dízelbatárja.
Annak idején (tavaly tavasszal kb.) egyébként úgy indultam el autót keresni, hogy benzines legyen, és relatíve erős legyen (200+ LE), a kor másodlagos, váltó másodlagos, fogyasztás nem érdekel, megbízhatóság ellenben fontos, és ne legyen több, mint 4 misi. Amiket néztem: RS Octi-k, 3.6-os SuperB-k, WRX-ek, és STi-k, 5-ös BMW-k, nagyobb Lexusok, erősebb Saab-ok, néhány Porsche (mondjuk nyél b*zis, de egy kört megért), A8-ak, A6-ok és Allroad-ok, valamint nyilván erősebb Lega-k.
Majd egyszer, ha lesz időm és kedvem levezetem az egy év keresgélés eredményeit, tanulságait, az egyes, megcélzott típusok körébe tartozó autókat és hirdetőiket jellemző szatirikus elemzéseimet.Végeredményében elmondhatom, hogy az, hogy egy 3.0R OBK tulajdonosa lehetek itt és most, az azt bizonyítja számomra, hogy az élhető és létezésre érdemes világok egyik utolsó példányában élünk és létezünk.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Ne is mondd. Balcsiról jöttem haza hajnalban és kifutott elém egy zsemleszínű kutya. Toltam egy satut de vhogy a 6 éves BS Potenza nem annyira akart már tapadni... Az volt a mázlim, hogy a gumicsikorgástól megijedt és a felezővonanál iránytváltott, visszafelé szaladt nem tovább az úton. Ha nem fordul meg kb 90-el elcsapom.
mod:
Azét az új gumival már jobban megy a megállás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
carr
őstag
Parci:
láttam. vezettem is.
jó, hogy a vezetési élményt nem akarja elvenni az automata vezetéssel. haggyámá. mintha buszoznék, csak nem vagyok időhöz kötve. imádok vezetni. pláne subarut. váltani, akkor amikor én akarok, és nem akkor amikor a gép mondja, hogy váltsak.Qru: gyertek csapatni. bátran. ha a motorosoknak lehet, akkor a subarusoknak pláne.
nem beszélve arról, hogy az északi oldalon már galyatetőig friss aszfalt van, és olyan kilátás néhol (az erdőirtás (hivatalos ) miatt), hogy pelenkát kell cserélnem, pedig ott nőttem fel.
<3ps.: büdös vagyok,mint egy zombi, megyek megmosom a sunám.
#connections[ Szerkesztve ]
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
carr
őstag
én a kényelmi szempontokat nem minden esetben csipázom autóban. Az automata váltó pont ilyen.
ellustít, hagyja lankadni a figyelmet. nettó átver hosszú távon. Nekem az nem pálya.
Elektromos ablakot viszont preferálom, pláne ha olyan mint a bubumban van. 4 állású a vezetőoldali. 2fel 2 le.
De kinek mi.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Qru
MODERÁTOR
Én sajnos nem. Most az a bajom, hogy nem tudom átműthető-e a gyári érzékelő az acélból az aluba vagy vennem kellene újat? Ha igen az 20k/db... amihez nincs "kedvem".
Kormiban nálunk is DSG van. Szépen pakolgat. Főleg dugóban jó, hogy nem kell kuplungolni állandóan de szeretek váltani Bubiba akkor sem kéna automata. Főleg, hogy az automata váltó mellé egy butább awd rendszer jár.
carr: Nem rég jártam arra és egy mx5 ment előttem. Kicsit megkergettem... meglepett mennyire jók kanyarban azok a gépek. Frankón nem tudtam volna elmenni mellette.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Úgy néz ki beszívtam a felnivel. Vagyis maga a felni jó csak kéne bele tpms szenzor is. Az utángyártott szenzorból 65k lenne a 4 darab feltanítással (a gyári árát meg se mertem kérdezni).
Na most kb az egész felni szett nem ér annyit így marad a régi ezt meg eladom.#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Kicsit beoffolok a saját autóval (Honda), de a téma univerzális, és innen jött a tipp, gondoltam megosztom a tapasztaltakat. A tippért köszönet, nem is annak szól a kritika, de a teljes képet látni kell.
Tehát alváz és üregvédelem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Én se szívesen tettem, de sajnos egyre nagyobb területet kezdett meghódítani a rozsda, főleg kerékjárati íveknél, és ahol nem is látszott elsőre, úgyhogy ezt tartottam biztosabb megoldásnak, minthogy utána az ilyenolyan, még ennél is többtényezős rozsdátlanító lakatosmunkákra bocsássam a gépet. Mondjuk még nekem se folyt a rozsda, de ismerősnek az azonos korú opeljéből, konkrétan az ajtóból már úgy folyt, hogy az ajtó alján a kivezető nyílások közötti 30-40 centis szakasz is rétegekben foszlott. Nem is volt üregelve előtte.
Nekem sajnos a művelet és az eredményei ismerősek voltak, az 1990-ben a Ladánkon csinálták, és ugyanígy kijött ittott, de azt gondoltam, hogy 27 év alatt változott valamit a technológia, szűkültek a rések, nyílások, és a tapsaztalatokat felhasználva ennél jobb végeredményt kaphatok.
Mindenképp kíváncsi leszek én is meddig tart ki, de mondjuk a Ladának se az alváza kezdett rohadni, hanem a karosszéria minden eleme valahol. Szóval a cucc elvileg tartós. Csak a felhordási technológia idézi az 50-es éveket. Kíváncsi lennék ilyen munkákat mondjuk a tőlünk fejlődőképesebb országokban hogy csinálnak meg, de ahogy láttam a taknyolás mindenhol az. És itthon is lehetne odafigyelve munkát kiadni a kézből.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
Hivatalosan nincs márka ajánlás a manualomban csak viszkozitásra meg egyéb szabványra vonatkozó.
Motul-t veszek bele az nagyon jó olaj és a szerelőm is azt favorizálja.Szűrők azok mind Mann filter, az olaj meg Motul 5W30 X-Clean FE lesz.
mod:
Nekem ismerős jó áron hozza a cuccot amúgy ha nem lenne kedvezményem akkor én se vesződnék a rendelgetéssel. De azért nem mindegy, hogy egy olajcsere 45-50k vagy csak 36k-ba kerül...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A Torsen rendszer elég jó de bonyolult és költséges (gyártási oldalról). Persze egyre inkább ők is az olcsó haldexes rendszert nyomják.
A légrugó benne az szívás, sokan acélrugóra cserélték inkább. Az egy dolog, hogy kilyukad és ha nem csréled az állandóam dolgozó kompresszor is hamar beadja a kulcsot ami k. drága... de a nem fix hasmagassághoz eltérő kerékdőlés társul tehát nem lehet normálisan beállítani mint egy fix magasságú rugót így könnyen és gyorsan félrekopik a gumi.
Ismerősömnek volt Allroad-ja. Elég gyorsan megszabadult tőle...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest