-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Downsampling
senior tag
Nem tudom...
lehet, hogy semmi értelme a hőfokoknak (lásd, egy nyári gumi száraz úton -10 fokban is jobb fékutat produkál mint a legjobb téli).
Amit viszont nem értek, hogy miért nem foglalkozik semmi azzal, hogy egy gumi bizony öregszik... Egy 5 éves téli lehet, hogy már keményebb, mint egy 3 éves nyári (lásd az esetemet). Nem tudom, hogy erre ildomos lenne-e szabályt hozni, mert az megint kegyetlen marketingkampányoláshoz juttatná a gumigyártókat, de ez a most van, biztosan nem oké... -
Downsampling
senior tag
Elviekben nem gond, ha UK-ból való az autó: ha EURO-6-os, akkor itthon bárki forgalomba helyezheti. Na persze, ez a motor nem EURO-6-os (EURO-3-as), így viszont az helyezheti forgalomba Magyarországon, aki UK-ban a tulajdonosa volt (mondjuk hazatelepülő). Rengeteg ilyen autót hirdetnek (pl. Facebookon), én is tervezek így vásárolni autót, konkrétan egy EURO-5-öst.
A kenguru99 által mutatott képernyőmentésen őszintén nem tudom, mit látunk.
Én ezt találtam:
Vagyis az autónak van 2024 májusáig érvényes MOT-ja (műszakija) Angliában, a jármű ott regisztrálva is van (ennek ellenkezője fura is lenne, mivel angol rendszám van rajta a fotókon). Csak TAX nincs befizetve és esetleg nincs rajta UK biztosítás. Ettől még itt, az EU-ban közlekedhetnek vele (ha pl. kötött rá valamiféle átmeneti biztosítást), vagy elhozta tréleren. De az angliai tulaj, akinek a nevére regisztrálva volt simán forgalomba helyezheti Magyarországon.Amúgy, ha valaki vissza akarná vinni Angliába, ott még egyszerűbb lenne a helyzet: átírás nincs náluk (az csak egy adminisztratív akármi), mivel Angliában volt már regisztrálva, nem kell regisztrálni (ezzel 55 font spórolható), májusig van MOT rajta (amúgy meg ha lejár az kb. 45-50 font (sokszor csak a fele, mert állandóan akcióznak - de mondjuk egy ilyen autónál kötekedhetnek is, pl. a világítás miatt - akkor legyen 60 font). Ami a lényegesebb, be kell fizetni a TAX-ot (de egy új tulaj még ezzel az autóval is fél évig közlekedhet TAX nélkül), viszont mindenképpen kell rá biztosítás, aminek az összege nagyon sok mindentől függ...
De ez az autó semmiképp sem zsákutca sem itthon, sem UK-ban.
[ Szerkesztve ]
-
Downsampling
senior tag
Nem nagyon mennék bele, mert sok nem legális elemet tartalmaz, de igazi iparág épült arra, hogy Angliából behozott autókat hogyan műszakiztatnak, papíroznak úgy, hogy mondjuk az autó fizikálisan nincs ott, ahol éppen az adott vizsga, ellenőrzés történik. Az angol rendszer (megspékelve azzal, hogy EU-ba kerül onnan egy autó) sok visszaélésre ad lehetőséget. Szóval, nem kell nagy trükk, csak megfelelően járatos ember az angliai járműügyintézésben, s lényegében minden megoldható. Ami egyébként már zűrösebb, hogy miként lehet oda visszajuttatni egy eredetileg angol járművet, aminek már lejárt mindene, pláne, ha már a tulaj is más. De tudok olyat, aki ezt is megoldja.
Csak egy apró adalék: UK-ban regisztrált járművek igen nagy számban úgy kapják meg az évente újítandó MOT-ot, hogy nem is tartózkodnak az országban, vagy minimum meg sem jellennek fizikálisan a műszaki bázison. Ez Angliában közismert... -
Downsampling
senior tag
Na, akkor egy kérdés, kis közvéleménykutatás:
Ugye Impreza Outback megy eladásra (elsősorban a mérete miatt - nagyobb autóra lesz szükség -, másrészt a kora, illetve a sok kilométer miatt).
Mivel mégsem biztos a Skóciába költözés, az viszont igen, hogy külföld lesz a végállomás, balkormányosban is gondolkozni kezdtünk (illetve a párom rám bízza), én meg ugye Subaru felé hajlok, s egyre inkább ő is imádja.
Max. 2,2-2,5 millió forintot adnánk ki (azért ennyit, mert egy nagyon szép, jó állapotú egyterű, kombi, vagy SUV jobbkormányosban ennyiért már beszerezhető akár 2013-2016-os évjáratban is). Nyilván balkormányosban idősebb autót kapunk ennyiért...
Subarunál maradva, szerintetek
1. Legacy Outback
2. Legacy kombi
3. Forester
2006-2008 kapható-e ennyiért megbízható állapotban (lehetőleg mindegyiknél automata előnyben), természetesen szívó benzinesben gondolkozva (Forinál esetleg maradhat a turbó )
Illetve a párom meglátta hirdetésekben a Tribecát... Tudom, H6, 3 liter, meg 245 ló, meg kva nagy. Meg hát ugye a fogyasztás... (ezekről ő ugye nem tud, nem is érdekli, de azért fogja szívni a fogát, ha tankolni kell - de imádja a nagy dögöket). Szóval neki nagyon bejön fotókról, viszont még jómagam sem ült ilyenben, tehát fogalmam sincs. A beltere tetszik, kívülről, khm, én még emésztem... A Levorg nekünk még elérhetetlen, az XV is kicsit drága még, ráadásul kicsi is.
Én leginkább Outbackre hajlok... de a legtöbb a 2,5-ös motorral van (vagy esetleg a régebbiek H6-tal), amit a benzinkútig imádnék csak...
Ha 2,5 millás határ nem elég a megbízható autóhoz, akkor szerintetek meddig kéne nyújtózkodni. Volvo V70 (igaz nem összkerékkel) van már 2,2-ért 185 pacis dízellel 2007-2008-as évjáratban...
Köszi! -
Downsampling
senior tag
Örök vita a manuális vs automata váltó hívők között... (legalábbis Európában, pl. a Mercinél több évtizede az automata az alapáras, ha kézivel kérted, azt kellett külön jelezni)
Fiatalként csakis a manuálist preferáltam, aztán vezettem néhány jó automatát (a robot váltókat utálom, mármint a legtöbbet) és azóta számomra ez az isten. Ha az Impreza OBK utódja meglesz, csakis automatát vagyok hajlandó venni.
Az igaz, ha gond lesz egyszer velük, az nem kevés pénz. Ellenben a motor a teljes élettartama alatt sokkal kevesebb szarságot kap, akár duplázható is a motorélettartam. Nincsenek óriási és főleg hirtelen terhelések. Valamit valamiért. Főleg egy olyan motornál, mint a Subaru boxer ez nem mindegy - igaz, a Subaru - szerintem - nem épp a legjobb automatákat használja.
Fogyasztás: ez szokott lenni ellenük a legfőbb érv a költség mellett. Ez sem igaz már manapság, sőt, sok üzemmódban az automata fogyaszt kevesebbet, pláne, ha a sofőr is ráérez a dologra.
Az automaták (igaz, ezek robotváltók) európai áttörését főleg a nagyteherautóknak köszönhetjük. Még 10 éve sem voltak nagyon elterjedve, de azóta bebizonyosodott, hogy rengeteg üzemanyag spórolható velük (ott a számok még kontrasztosabbak) és a motorélettartam is több százezer kilométerrel kitolható. A mindenféle szedett-vedett sofőrök hülye vezetési stílusát egyszerűen kiszűrik. -
Downsampling
senior tag
Persze, ez teljesen oké, érthető! Kinek mire kell...
Én 50 pluszosan már gondolkodás nélkül lemondok a kézi váltó adta élményekről...
Sőt, már 30-asként is ezt gondoltam...
Már pár évnyi autós újságírás után is azt mondtam, hogy nekem jobban számít, hogy kivel és hova megyek, mint hogy mivel... -
HÁZIGAZDA
mindenesetre ezzel az olajjal hazajövök akkor, igazán kemény mászás csak ez volt itt a végén, de ugye hazafelé csak le kell gurulni. országúton/pályán aztán "mindegy", mert hiába emelkedő, tempósabban fogunk menni 3-as, 4-es fokozatban. otthon a dömös-pilisszentlászló-szentendre mászást meg kihagyom és körbemegyek dunabogdányon át jobb híján.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
lehet azért a motorra is költeni bőven...
illetve azért csak kiderült a múltkori váltóvezérlés kiszerelésről és tisztításról, hogy valószínűleg fölösleges volt. a váltós ember egyébként picit forgatta a szemét, azt mondta, hogy egyrészt nem szereti, ha megbontják azt, másrészt, ha az tényleg koszos és erre szükség van, akkor az a kosz a váltóból származik, hiszen az egy zárt rendszer és valami miatt létrejött, és az a megoldandó, ez meg pótcselekvés. de reménykedjünk benne, hogy csak a régi olaj miatt volt ott a téma.
meg én full laikus is vagyok
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
igazából nem volt komoly baja még, lekopogom. némi gányolás utáni rendrakást azért kiadott a kocsi, ami nem jó jel, ki tudja, hogy mibe barmoltak még bele. ugye volt a fordítva bekötött venti, ami nyomta a meleget vissza a motorra, az is darwin-díjas, de ez a kiemelővel "tuningolt" első lambdaszonda is az.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
MasterMark
titán
[OneDrive - olaj alapok.pdf] Ez elég nagy fájl, sokáig tölt, érdemes inkább letölteni.
[Youtube - Totalcar Mesterkurzus - HTHS klip]
Ne gondolkozz, ne cserélgesd, maradj annál ami eddig is ment bele.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Utcára az nagyon nem lenne jó, se komfortban, se hangban. Cserébe jóval egyszerűbb a szerelése, és elérhető könnyen.
KYB vagy sárga Bilstein, de a felújítás jól hangzik, ha nem olyan magas árat mondanak, hogy ne érje meg.
(#14369): Csak halkan jegyzem meg, hogy az Eco-clean 5W30 technikai doksijában írja azt hogy Subaruba ajánlott. Ez low-HTHS, és mid-SAPS, hogy védje a katalizátort. Végtelen téma ez, főleg akkor ha nem egyértelműen van leírva, hogy mi kell bele...
Az ajánló meg kb. mindent felsorol, hogy bele lehet tenni.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Petester
senior tag
Eddig csak első gátlót kellett cserélnem a PDF-ben, még 18-ban. Kyb ment bele (ők a gyári beszállítók). Azóta is jól teszi a dolgát, 90k km után is.
A hátsó még tartja magát, pedig az a mondás, hogy 200k km után cserések szoktak lenni. 270k km van most benne. Az árát elnézve, jobb is, ha még tartja magát...(ó\_!_/ó)
-
Omli85
őstag
Azért az ilyentől agyfaszt kapok mikor basznak kicserélni egy 2K-s csavar alátét kombót és inkább pasztáznak aztán utána meg aki hozzányúl szopjon... olajcserénként dobom a csavart alátétet a kukába én nem fogok szopni egy szakadt dificsavarral vagy olajteknő csavarral az tuti
Parci: Nah gz azért csak össze állt a gép bár nem irigylem a tortúrát mait megjártál vele baszki de most így meg már nem szabad ám eladniASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Lacerta
aktív tag
3 dollárért már adnak kisker áron páratartalommérővel kombinált hőmérőt. És annak saját kijelzője van.
Ez a nyomorult klíma kezel 2db hőmérőt és egy napfényszenzort. Vajon mennyi meló lett volna még egy belső páratartalommérőt ráprogramozni? 5 sor? Vagy talán 6 is?
Ja! És az ECU kezel egy külső páratartalommérőt, mert a beszívott levegő páratartalmát tudja a motor.
Ilyenkor nem értem a japánokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen