-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Sorry, hogy csak ilyen későn jelentkezek be, de cirka 2,5 (vagy már lassan három) órája estem haza, és a család kissé elragadott.
No meg ki kellett rakni a kerekeket, lemosni a fékporos kézzel összekent bőrt és lecibálni a kormányról a védőt, ami kissé vastag volt nekem (sokkal szebb így minden nélkül)
Nos igen, végre révbe ért a terv, és ma végre hozzám került Őkelme. Azon melegében egymás mellé is lettek téve a vasak, sőt Parci jóvoltából volt alkalmam élvezni a korábbi modell tudását - még most is vigyorgok, ha rágondolok (és áll a szőr a hátamon) Nagyon megy az az autó, és érezhetően negyon egyben van. Ez úton is köszönöm a lehetőséget és az élményt!
Sajnos ezt én még nem tudtam viszonozni, lehet, pipogyaság, de idegen környéken, nem ismert autóval nem mertem volna olyan teli gázos megindulásokat produkálni.
Menetdinamikáról még most sem tudok beszámolni - a Waze által megadott rövidebb úton is több, mint egy óra alatt vergődtem át a városon, utána pedig 130 tempomat hazáig (kb 124 GPS szerint). Sajnos már előtte utolért a család hívó szava, így Qruval nem sikerült összefutni - igyekszem pótolni
Maga az autó nagyon pozitív. Én nem éreztem olyan élesnek a különbséget Parci gépével összevetve - de nekem igazából mindkettő újdonság. A hátsó tér mindenképp szűkebb, ami talán a magasságban nyilvánul meg legjobban, nekem már súrolta a fejem a tetőt. Formailag viszont egyértelműen eredetibb a régebbi modell, ezen nincs mit szépíteni. Az új nagy gombóc - de egy nagyon szerethető gombóc.
Pár nap után biztosan többet tudok majd írni róla, a leginkább feltűnő számomra a csendessége, 130 nál is csak a gördülési zaj hallatszik, fölötte jön a szélzaj, de a motort alig hallani - csak gyorsításkor. A csendessége miatt nagyon hamar szaladtam 80 köré hatvanas táblánál, erre oda kell figyelnem, főleg az elején.
Az ülés kényelmes, nem mondom, hogy nem ültem már jobban, de ez is javul még, ha teljesen magamra állítom. A kormány nagyon közvetlen, jó az egyenesfutás. Nagyon gyorsan reagál a mozdulatokra, ezt is szoknom kell.
Összességében nagyon szép állapotban van, igyekszem meg is őrizni így. Hétvégén sikamika, bőrápolás, próba a környéken a családdal és nélkülük
Utána remélem többet is tudok mondani róla. Ja, és persze pár képet is lövök róla!
Érdekesség: A pályás etapot (lásd fentebb) 8,6 átlaggal sikerült letudni, ez kellemes meglepetés.[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Nagy különbség van az eladási szándékkal kiglancolt, szilikonozott motortér, és a folyamatosan gondozott között. Azonnal ki lehet szúrni.
Én sem napi szinten szoktam mosni, évente egy-két alkalommal.
Soha, egyik autómnál sem volt probléma ebből. Pedig már volt néhány.
Az én véleményem, hogy a motortér ugyanúgy a kocsihoz tartozik, mint az utastér, vagy a csomagtartó. Tisztán kell tartani. Azért mert nem látszik, még nem kell úgy kinéznie, mint azoknak a traktoroknak, amik a földet szántják.
De én már csak ilyen vagyok. Szeretem felnyitni a motorház tetőt, és gyönyörködni.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Acheron
őstag
Ahogy mondtam, nekem teljesen OK.
De akkor: Örülünk, Vincent?[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Meg fogsz lepődni. Igen.
Mivel a kerekeket otthon cserélgetem ősszel és tavasszal, a kerék levétele után minden látható helyen kivikszelem, mert bántja a szemem a kosz, por.
Mánia.
Ezen ķívül csak akkor polírozgatok az alján, ha az aknámban alánézek valamiért.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Acheron
őstag
Uh, ez jól hangzik! Én is kacérkodtam már a gondolattal, hogy elmegyek egy több órás tréningre, ahol megtanítanak kezelni az éles helyzeteket, de általában lebeszélem magam azzal, hogy az elmélet és pár óra gyakorlat még nem ad rutint ott, ahol nagyon gyorsan történnek a dolgok (igaz, a teljes tudatlanság pedig végkép nem segít), Így inkább élménynapként tekintek ezekre a tréningekre.
Ti mennyire látjátok hasznosnak ezeket, mi az, ami már tényleg ad használható tudást is?
(#2992) mmcc02: Nagyon szép A munkahelyemen van egy XV, néhány hete tűnt fel, az is egy adalék volt ahhoz, hogy a Subarukat is elkezdtem nézegetni a Hahun.
Holnap megnézem az enyém közelebbről, én mosni biztosan nem fogom, esetleg egy száraz vagy enyhén tisztítószeres ronggyal megtörlöm.
(#2971) Qru: Megpróbáltam beazonosítani a kattogó hang forrását. Egyértelműen a szellőztető rendszer a hunyó, kikapcsolt motornál is jön a zaj. Az lényegtelen, hogy a ventillátorok milyen fokozaton mennek, de ha a lábtér felé is kapcsolok szellőzést, akkor elkezdődik a ketyegés. Én is az állító motorra gyanakszom, talán a végállás kapcsolóval lehet gond. Ehhez viszont lehetetlennek tűnik hozzáférni a műszerfal bontása nélkül, így a szervizre fogom bízni a megkeresést és megszüntetést - addig elviselem. -
stickermajom
addikt
A rántópadon számít legkevésbé az elektronika a három feladat közül szvsz. Ha nincs meg a mozdulat a megfelelő irányba és mértékben, akkor nincs az az elektronika ami megfogjon. Nem tud helyetted akár 2-3 fordulatot ellenkormányozni, inkább csak utána a stabilizálásban segíthet.
Én amúgy a Hungaroringes prémium tréningre vágyom egy ideje. Nagy sebességű vészfékezés, nagy tempójú szlalom, stb. Csak hát 140k.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
A gumi is nagyon sokat számít nem csak az esp. A 8 órás tréningen amin a Subaru Klub-osokkal voltam az erősebb autókkal is pariban voltam a vizes szlalomnál az esőgumival (IS250 friss Conti SC5).
Az egyik Fori a gyár Geolandar gumin volt a vizes fékútja 1 teljes autóhossznyival volt hosszabb az enyémnél...Hiába az awd, meg az esp ha nem tudja letenni az útra a hajtást/fékerőt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az sokat szamit nagyon.
Meg ne feledjuk, hogy az uj Mazdakban mar szeria a nyomatekvektoralas...Ma kicsit kanyarogtunk a Matraban, annyival jobb auto ez mint a buta Passat. Ott egy picit tulvallalt kanyar gaz elvesz es talan visszatlal az ivre. Itt nyomok meg egy kis gazt ad meg egy kis nyomatekot hatra es szepen kitolja magat a kanyarbol.
Minden egyes meter unnep kb.#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Na de a mozdulat a legnehezebb. Ha az megvan onnan elektronika nélkül is hozható a dolog szerintem, apróbb korrigálással. Nálunk pl hiába ült egy úr új Renaultban tele elektronikával, tizedszerre is megforgott. De hát ez a lényeg, hogy gyakoroljon az ember.
Ha hármat csóvál az autó, akkor az első mozdulat valószínűleg sok volt. -
outsiders
aktív tag
Szélvédőre és első ajtókra semmi nem lesz, árat majd meglátjuk mit mond a srác reggel. Gyanítom olyan 60k lesz, akörül szokott lenni a dolog számlával bizonylattal a Llumar hivatalos telepítők esetében.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
nagyúr
Sajnos az FB25B-k jellemzően ugyanúgy hengerfejesek lesznek nagyon hamar, mint az Impi 2.5-ösök. Egy ismerős, meg egy klubos srác pont ilyennel szív. FA motorkódú 2 lityis XT-t keress belőle, ha tudsz, abban legalább erő is van, nem ilyen 170 lovas csettegő.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Havernek 2014-ese van, 110k-nál jöttek az első problémák (olajevés, füstölés), néztek rajta 3 körben ezt-azt Dunánál, aztán tömítést cseréltek, de most megint elkezdte, valszeg hengerfejes lesz, bár egyelőre még garis (5 évet adtak rá), szal meglátja mi lesz. Klubon is nemrég írt egy srác ugyanilyen mocis Foriról, ugyanezekkel a tünetekkel, ott rávágták hogy HF. Azt nem mondom, hogy típushiba, de nem hangzik jól.
Qru: arról nincs infóm "testközelből", de az így megint nem túl jó hír...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
outsiders
aktív tag
Amit látok rendszeresen, azok az SF és SG Foresterek, SH és SJ kapcsán nem rémlik egyáltalán a dolog. A kérdést árnyalja, hogy a legtöbb arcnak SG Fori van, hengerfejesedés után meg cserélik a 2.5 blokkot 2.0 JDM-re legtöbben.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
Ami sz@r az sz@r csak míg a TC vernyog a foscsi TSI-ről addig erről nem nagyon van infó a köztudatban. Azért egy új 2.5i nem olyan rossz de inkább tartsd meg a H6-ot. Az még sokáig jó lesz.
Egyébként rákérdettem a srácnál akinél motorcserés lett a Fori XT, nem tud semmi biztosat. Az EF visszaküldte a gyárba ott fogják bevizsgálni.
outsiders: 2.4 turbo Fori jöhetne nekem is.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Egy régebbi TC cikk Vályi István tollából (ami ugyan Volvoról íródott) tesz említést a tudathasadásos vásárlókról, szerinte, idézem: " Ezek normális esetben előzékenyen belesimulnak a forgalomba, és a légynek sem ártanak, de ha beüt a roham, és letapossák a gázpedált, akkor egy szempillantás alatt törnek úgy előre, mint a megvadult bika, amelyet tököncsapott a villanypásztor."
Nos, a Volvo valóban hajlamossá tett erre, most ugyanezt érzem, bár még nem ütött be a roham, és valószínűleg egy darabig nem is fog. Egyszerűen nyugtat a tudat, hogy bőven van tartalék.
Az ültetésről, szerintem ez a fajta moddolás pont a lényegét veszi el az Outback -nek, nekem borzasztóan tetszik benne, hogy éles kanyarban sem dől be, pedig valószínűtlenül magasról nézem az utat (az S-Max ilyenkor már majd a földet túrta az orrával)
A nagy fehéret óvom, védem Ma megjöttek a Pirellik, a héten remélem fel is kerülnek. A lámpákat is felpolíroztatom (kicsit ködös a tekintete), most kaptam egy közeli címet, úgyhogy ez is sínen van. -
-
Acheron
őstag
Jöhet Szerintem nem a földet túrná
(#3122) Qru: Ha már olaj, melyiket szeretik a legjobban ezek a boxer motorok? 5W30 a leginkább ajánlott, de van gyárilag ajánlott márka is? Papír szerint (a Dunában szóban is megerősítették) 120 -nál volt cserélve benne az olaj, tehát elvileg nem sürgős, de ha a biztonság kedvéért felezném a 15 ezres periódust, akkor hamarosan időszerű lesz.
(#3133) Jorus: Pláne, ha valaki nem ismeri a típust, csak egy méretes kombit lát A kisebb motoros verziótól talán csak a dupla kipufogó alapján lehet megkülönböztetni, de ez manapság, a sok kamu dupla kipufogó korában már fel sem tűnik. Tud meglepetést okozni.
(#3141) Parci: Én most még élvezem, hogy "I" -ben is nagyobbakat harap az útból, mint az Auris full gázon
Azért hétvégén átkapcsoltam az SI-Drive -ot: Édesanyám kérdezte, hogy jól megy -e. Megmutattam neki Nem örült, de nyugtázta, hogy jól. -
Acheron
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
Tettek egy nagyvonalú, listaár -10%-os ajánlatot ismeretség révén. Sanszos, hogy utcáról beesve nem adnak ekkora kedveznényt.
Jah és beszéltünk a nyomatékvektorált awd-ről: sajnos csak az új Impreza tudja és abból is csak a legmagasabb (Sport) felszereltséghez adják. A WRX-nél választható opció (lenne, ha itthon forgalmaznák), az STi-nél szériában adják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ami a kesztyűtartóban van dvd-s navi egység, azt cseréltem ki egy kártyás boxra. A kijelzőtől független cucc, egy szabvány RGB csatlakozóval kommunikálnak.
Mindjárt linkelem, mit vettem, csak mobilról nem megy a linkeskedés.
Neked csak a navi kijelzés problémás vagy a többi menü pontban is (fogyasztás, szerviz, stb)?Ezt vettem. Persze nem így néz ki, de nem zavar, csak működjön. Benne volt a pakban a mSD kártya, rajta az primo szoftverrel. Hogy mit tud erről a NNG nem tudom, csak sejtem...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
A klub fórumon Labzoli (nem tudom a civil nevét) Kenwood disztribútor, a javításban biztos tud segíteni, valszeg olcsóbb, mint új kijelzőt venni. Bár engem lepattintott, mikor még a Kenwood gyári navi boxot (G520) szerettem volna, nem vállalta az illesztő modullal való foglalkozást, pedig még fizettem volna a tervért is, hogy legyártassam magamnak. Ezáltal neki köszönhetem ezt a mostani megoldást, mert ahogy olvasgattam, a G520-as boxhoz a Garmin 2016-os frissítése az utolsó, így nem sokat léptem volna előre vele és még komplikáltabb lett volna, mert az illesztő modul kellett volna még hozzá, hogy legyen hangja is.
(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
Honosítás, vizsgáztatás mélységéig sosem jutottam el, annál sokkal jobban tartottam mindig is az amerikai modellektől, így ebben nehezen tudnék állást foglalni. A hibrid Camry -n gondolkodtam erősen egy időben, de a beltérrel és a kis csomagtartóval nem tudtam megbékélni. A (szintlén hibrid) Highlander is fent volt a térképen egy időben, de szintén nem mertem belevágni (technikaileg egy Lexus Rx400, de valahogy közelebb áll a hétköznapokhoz)
Európában is honos modelleknél jobb a helyzet? Az autógyártókat ismerve, amennyire lehet, egységesíteni igyekeznek az alkatrész palettát, nyilván az előállítási költségek kordában tartása miatt. Azt tudom, hogy a motorizáltság terén teljesen más az irányvonal a két kontinens között, beltérben is mások az igények, de a karosszéria elemek esetén azt gondoltam, több az egyezés. -
Qru
MODERÁTOR
Sok jóra nem számítanék főleg városban. Haveromnak SG 2.0i van 4 gangos automatával, városban 13-14 litert is bekap. Hosszúak a fokozatok nagyon.
Múltkor mesélte, hogy a reggeli csúcsban a Klinikáktól a Deákig egyszer sem kapcsolt 2-est a váltó. Így már érthető is a 14 literes fogyi. Konkrétan ennyit evett Bögre WRX-e is városban, csak ott tartalék is van ha előzni kell...mod:
SH-ból itthon az EJ20-as motoros van, ami 150 ló meg 196 Nm. Az azért szvsz elég vékony főleg egy ósdi automatával megfojtva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Gyengébb és kevésbé nyomatékos ez az újabb 2.0 moci, 150 nyihaha és később is jön meg a nyomaték. Az autó nehezebb és nagyobb valamivel az SG Forinál, belül komfortosabb, ugyanakkor kicsit már dőlöngél is. Ha csak A-ból B-be kell akkor jó lehet, de szerintem alulmotorizált egy Subaruhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Jól látod, Forestert SG után sajnos nem sok értelme van venni idehaza..... Marad az OBK egyedül szerintem, nekem valószínűleg az lesz a következő majd 6-8 év múlva. Esetleg a Levorg, ha csak sík terepen mozognék akkor.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Napelem
- Okos Otthon / Smart Home
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Óra topik
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Tervező és alkalmazott grafikai beszélgetős topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen