-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ha állítható a lengéscsillapító kompressziója/csillapítása, akkor simán. Ha nem, akkor kevesebb és sűrűbb olaj kell bele jellemzően. De ezt persze szakemberrel javasolt megbeszélni. Vagy azt is cseréled.
Itt egy jó írás a dologról: Kukába a gyári futóművel!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Sima Shell 95-ös volt benne kifelé, ott, Lengyelben meg Avia kútnál tankoltunk, mielőtt visszaindultunk sima 95-öst. Nem nagyon tudom, mihez hasonlítani az áttételeket, egyébként 100-as tempónál ötödikben 1.900 rpm felett picivel forog (vagy ha úgy tetszik, picivel 2.000 rpm alatt) és 7.000-ig forog max.
Azt észrevettem, hogy a BC elég furán kalkulálja a fogyit, amikor járó motorral áll az autó, merthogy ilyen esetekben a Passat átállt liter per óra számításra, a Subi BC-je meg azt számolja, hogy fogyaszt alapjáraton X litert, és mivel állunk (reggeli melegítés, amíg kiástam a hóból (nem vicc!), és lekapargattam az ablakokról a jeget) pár percenként romlik a megjelenített átlagfogyi. Persze a tankolásos módszer elég egyértelműen meghatározza a fogyit.
Az világos, hogy oda a Subi kellett, de azért pár percet gondolkodtunk rajta, hogy ha megállunk ott vmi miatt egy relatíve új autóval, nem nagyon tudjuk, hogy hova is kellene nyúlni. De nagyon jól vizsgázott. Havas emelkedőkön, ahol szinte mindenki lendületből próbált kacsázva felhaladni, simán kényelmesen felcsorogtunk, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Most már alsó hangon is hárman vagyunk.
Egyébként nagyon megszerettem ezt a kisautót. Alapvtően hetente 1-3 napot itthonról szoktam volt dolgozni, de amióta megvan, szinte minden nap kijárok a reptérre, csak, hogy autózhassak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szentem az egyenletes 90-es tempó órákon át lehet a dolog nyitja. M0-on is 7 körül fogyaszt 90 környékén, aztán persze a vegyes fogyi már 10.3 - 10.5 lityi körül alakul nyilván.
A spórolás nincs ellenemre, ha van értelme, csak ha mondjuk egy 10.000 km-es intervallumban eltankol vki 296.000 HUF-t (átlagos 8 lityis fogyasztással és 370-es benzinárral számolva), akkor mit számít, hogy az erre az intervallumra eső olaj- és szűrőcsere költsége 25.000 HUF vagy 30.000? Ha 5%-kal megemelik a benzin árát, akkor az üzemanyag költsége 16.000 HUF-fal nő pl. Persze értem, hogy mindent meg kell spórolni, amit lehet, de nekem személy szerint évi 5.000 HUF megtakarítást nem ér meg az utánajárás.
Épp most írt a biztosító, hogy kapok vissza 36 ropit a Passat éves KGFB-jéből, és a Subit meg áttették A0-ból B6-ba, így onnan is kapok vissza 30 ropit az éves díjból.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ja, ja, olvastam az ökölszabályt is az Autós topicban, hát én mondjuk sosem áldoznám fél évi nettó keresetem autóra, az tuti. No, de nem vagyunk egyformák.
Ugye, hogy ugye?
Én mondjuk lassan 4 éve tolok minden munkanapon 100 kilcsit M0-on, elhiheted, hogy semmi kedvem és semmi értelme 90-100-as araszolásnál gyorsabban menni. Persze néha nekieresztem, ha jön vmi vállalkozó kevű partner, és akkor a nyugisabb részeken megyünk 170-190-es részeket, de 99%-ban csak araszolok a kamionok mögött, mert nincs semmi értelme gyorsabban menni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
Köszi, a méter benne nekem is érdekes (biztos azért ilyen drágácska), a kettőstömegű hírének nem örülök annyira, bár attól még ragaszkodnék a kéziváltóshoz, szeretek váltogatni Jó ideje fent van már egyébként, valami lehet vele, vagy csak az ár és a rétegmodell státusz.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
nagyúr
Ez mondjuk durva! Mármint, hogy ez itt a slusszkulcsom a Subihoz (nem vicc, Istenuccse!).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
XV nagyon bumfordi, meg ott vmit butítottak a hajtáson is, legalábbis amcsi fórumokon / videókban panaszkodnak, hogy f*scsi benne vmi. Az vmi viszkós megoldás, ha jól tudom. Forit bármikor elfogadnék, amennyiben a pici régiről van szó, szal első és második generáció, többi buta.
Kiporszívóztam az autót, holnap jönnek az új, hímzett, bézs színű szőnyegek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
foriból a második és a legújabb néz ki jól, a harmadik és első meg elfogadhatóan. nekem/szerintem. de az új fori már marha magas, ott már nem veszem be a dumát a boxerről, meg alacsony súlypontról. ahogy a tribecánál sem. és azért megnézném a legújabb outbacket is, hogy tényleg akkora kanyarvadász-e még, mint a miénk...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
nagyúr
Kicsit az, 8.8 - 8.9-ért már el lehet hozni null km-eseket is HaHu-n, igaz, nem ilyen kolbászzsírmetál színben (bár az az alapáras szín EF-nél). EF konfigurátorban viszont 9.5 a Sport alapára.
Mondjuk ha lenne 8.5-öm autóra, akkor vennék egy 4th gen. OBK-t 3 misiért járkálni, és egy régi STi-t 5.5-ért hétvégékre.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
hát az a fori, főleg ezzel a 2 literes motorral nekem nem kéne. az a baj a forikkal, hogy nagyon lemaradtak, normális automatát sem kaptak stb. kb. a legújabb az, ami jöhetne, de annyit én sosenem költenék kocsira, ha lenne, akkor sem.
igazából ez a mostani obk úgy jó, ahogy van, kicsi a lábtér, ez az egy bajom. meg icipicit lehetne keményebb a futóműve.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
pedig most írt gymkhana priviben: "Van kint kettő is, amit megvennék, csak azért nem teszem, mert automaták én pedig 6 gsngosra várok, ami ritka, mint a fehér holló. Pl. Az egyik egy fekete SI-drive-os 2008-9 körüli olyan 3fél körül lenne itthon, vagy van 2005 környéki 2fél körül. Ha érdekes lehet jelezzetek, és küldök pontosabb infókat" (obk 3.0r a téma)
na, valamelyik?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
pedig ez magyar gép, feltehetően ellenőrizhető jól, ha nem volt törve és valós a km, akkor tök jó vétel ennyiért. (annak, aki akar sedant és kréziváltót)
amúgy ezt a vezérléscserét nem értem igazán. láncos motor, nincs rá gyári előírás, mégis tényként kezeli mindenki, hogy 200k-nál cserélni kell. miért? persze a vízpumpa, feszítőgörgők is elfáradhatnak, tény. de igazából amiket felsoroltál, az kb. minden használt kocsi megvásárlásakor kell, tényleg egy full ismert előéletű, vezetett szervizkönyves gép a kivétel, de ez azért ritka (mármint akinek el is hiszed...).
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
wow, na ezt nem tudtam! igen, szíjast cserélni kell, sőt, szíjasnál végképp igaz, hogy alapvetően vételkor kb. rögtön cserélném. megjegyzem, az ls400-nál esküdözött a tulaj, hogy cserélve volt, felhívtam a szervizeket, elég pöcsök voltak, de amikor rákérdeztem, hogy "garantálja-e nekem, hogy önöknél cserélve volt", akkor kinyögte, hogy nem. 210e km volt benne. azonnal cseréltem, aztán mutatták a szíjat, amit kivettek. a varrást egyetlen szál tartotta...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Eddig első kerekes autóim voltak, ott láthatóan jobban kopott az első két köpeny, de mondjuk ha látható volt a különbség, akkor kicseréltem mind a négyet, nem tettem fel hátra a kopottabbat. Persze nálad hamarabb összejön a 12k km a négyévszakossal, nálam ugye 5 hónap téli-, 7 hónap nyárigumi használattal kb. 2 év alatt megy ennyi a gumikba, a 3. évben meg már egyébként is csere lenne.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen