-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CB
senior tag
-
BigBlackDog
veterán
Nem gond, nem én etetném. Igen, elsősorban a szerviz miatt kérdeztem. Az rémlett, hogy a vezérléscsere a
kombidonImprezádnál sem volt olcsó mutatvány, csak azt nem tudtam, hogy mikor esedékes.Egyébként S60-nál a legutolsó fogyi kicsit nagyobb lett a szokottnál, 8.5 l/100 km jött ki tankolásból visszaszámolva. Hiába, a napi ~fél órás előmelegítéses állófűtésnek ára van.
-
nagyúr
Igen, egy picit túlárazott, még a matricával is... De amúgy meg olyan szép!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
stickermajom
addikt
A tárcsát olvastam a vezess.hu cikkében, de már megszoktam, E46-nál soha nem sikerült megoldanom, hogy ne üssön.
Mondjuk manuálist csak az újabból látok, de ellennék szerintem az automatával bőven. Az olajcsipegetés már nagyobb gond, 250k futásteljesítmény alatt nem láttam fenn ilyen autót, tehát gondolom ez jelen van náluk.
Legacy-t is néztem, mert ugye annyira nincs szükségem arra, hogy magasan legyen és gondolom egy 10-15 centi hóban az úton az is elmegy. Pl.: [link] Nem néz ki rosszul, de a műszerfalra szerezhettek volna egy takaró műanyagot bal oldalra legalább a kép miatt..
Ha jól tudom ez egy EJ20. Azt meg mindenki dícséri, bár másfél tonnához már erőtlennek írják turbó nélkül.(#2640) Parci Én is sokallom bennük a km-t, nézelődök még tovább, mert igazából nem sürgős.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem, a B7 asszonyé. Nekem volt régebben B6 CL, aztán B6 HL. Itt a képen összeállt a 3 autó (mindkét B6 a szűkebb-tágabb családban maradt). Jobbra a B6 CL, középen a Subi, bal oldalon meg a B6 HL.
A Comfortlineban az a nagy plüssfotel volt, amit nagyon szerettem, mert relatíve széles és sík volt a támlája, nem kellett összeszorított lábakkal vezetni az oldalsó combtámaszok hiánya miatt és emellett jó mélyre le lehetett tolni (én koppra letolva használtam).
A Highlineban ezzel szemben ilyen pici kagylóülés van, amibe nem fér be a hátam, nyomja vállam, a két lábamat nem tudom kénylemesen terpeszteni vezetés közben a szűk combátmaszok miatt, és ha koppra letolom az ülést, akkor is sokkal magasabban ülök, mint a CL-ben, kajak hokedli-fíling.
A B7 HL-ben már kényelmesebb az ülés, mert ott már szélesebb a háttámla, és a combtámaszok is tágasabbak, de ott is magasan ülsz.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
Igen jól hallod, dobfék bazzeg...... Subaru Szerelők se értik, miért azt raktak bele a kis rizszabálók, Corollám ugyancsak 4 tárcsafék.
OMW és MOL is volt benne utóbbi időben.
Tárcsafék van az XT-ben, talán az lehetne a legegyszerűbb, ha egy bontott kocsiról lekukáznám a egészet. Elvileg inkább az első tengelyen kell a nagyobb fékerő, ott szép darab féket ráaggattak, de akkor is olyan illúziromboló egy dobfék egy ekkora autón.
Így is megáll rendesen az autó, de kicsit harapósabb lehetne azért, bár az eddigi kettő vészfékezés az autóval rendben sikerült, baj nem lett, ABS is ténykedett rendesen. Vettem is gyorsan amazonon dashcamet ebbe a kocsiba is, biztos ami tuti.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
nagyúr
Petkó asszem ott vette minden autóját (2-3 évente cseréli a Subikat), valszeg azért.
Egyébként nálam EF már a legelején kiesett, amikor 2 különböző tartalmú emailes érdeklődésemre sem voltak képesek válaszolni. De érted, annyit se, hogy köszönjük megkeresését, ilyesmivel nem foglalkozunk, egyébként is le van ejtve. Üdv, EF. Szal oda akkor sem vinném az autót elvből, ha ők fizetnének.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szentem inkább az ilyen űrktechnikás kommunikációs formákkal van problémájuk, mint amilyen az email.
Parci: idős fogorvos bácsi (tényleg), szentem megy az imidzséhez az ergya dízel OBK. Egyébként új XV-t rendelt helyette, két hét múlva jön.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Acheron
őstag
Valóban, annak. Azt nem tudom, hogy a nagy szedán keresésbe hogy jött be az Outback, de most nézegetem a naptárat, mikor tudnék elmenni megnézni.
(#2686) outsiders: No igen, a Vargahegy, ás úgy általában a Bükk
(#2687) Parci: Ha eljutunk odáig, mindenképp jelezni fogom!
Megyek, még olvasgatok a típusról. Hétvégén családi kupaktanács. -
balage.
tag
Szia,
köszönöm a gyors választ, átolvastam mindkét tesztet.
Szeretek tisztába lenni ha lehet mindennel az adott témában, előre elnézést ha valakit ez zavar, vagy idegesít
További kérdéseim:
Melyik motorral érdemesebb a 2009+ Forestert nézni? Elsődleges cél a megbízhatóság.
Nem fogok vele vontatmányt húzni, nem tartok sajnos ott, hogy Adriára vigyem a yachtotHa jól értelmezem 3 felszereltségi kategória létezik 2.5 X, 2.5 X premium és 2.5 XT, viszont hahun kiad 2 literes modelleket is.
Wikipedián mutat 2 literest, de oda japán van csak írva.
Valahol össze van szedve esetleg, hogy mivel voltak kaphatóak újkorukban európában?Köszi
-
Petester
senior tag
Finom biza, pláne, hogy eddig egyetlen faceliftest sem láttam még. Pedig nézegetem tavaly május óta a hirdetéseket.
Nekem amúgy nem csak a felni (amúgy ez szerintem csak a téli, írja hogy 8 felnivel árulja, gondolom a gyári maradt nyárinak), a kipuff sem tetszik, jobb lenne, ha jobban elbújna, meg a vonóhorog se a szebb, vertikálisan rögzíthető fajta, de ezek apróságok, viszonylag könnyen lehet segíteni rajta. Amúgy nem tűnik úgy, hogy le lenne lelakva, bár pont a vezető ülésről nem készített képet. Lehet nem véletlen...
Csak lehetne valami szebb színe!Amúgy mikor volt a váltás a frissített modellre? Kicsit fura, hogy 2006-osnak írja.
Mit értesz 200k-s nagy szerviz alatt? Hamarosan nekem is eljön, de ahogy eddig néztem, gyertya cserével egészül ki az eddigi folyadék és szűrő cseréken kívül. Ha a vezérlésre gondolsz, azzal vannak fenntartásaim, mivel gyári előírás nincs rá...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nekem egy kicsit marketing szagú. A linkelt cikk is a Seibikot hivatkozza, akik szerint a műanyag flakonos Motul olaj hamisítvány. Több kérdésem nincs. De a viccet félretéve, az Emilt Freit kérdeztem a vezérlés témáról, még mielőtt megvettem a PDF-et, ők akkor azt mondták, hogy amíg csendben van, addig nem kell bántani a láncot. Gyári előírás nincs a cserére.
A Seibikoval amúgy nincs bajom, eddig ha kellett valami, hozzájuk mentem, de fenntartásokkal kezelem, amit mondanak. Kicsit marketing szagúnak érzem ezt a lánc cserét, mivel viszonylag keveset látnak H6-ot, valamivel be kell csalogatni a szervizbe és az ember lelkiismeretére nagyon lehet hatni. Mondjuk rosszat nem csinálnak vele, csak javasolnak. A kisördög meg ott dolgozik a tulaj fejében.(#2715) stickermajom
Ha kereskedőtől veszed, akkor a vámot el lehet kerülni, mert tud adni olyan igazolást, ami vám mentessé teszi az autót, de az áfát nem lehet megúszni. Ha a határt átlépve, németeknél kezded a vámoltatást, akkor az áfa összege még csökkenhet. A magyar hatósági oldalról amúgy jót nem olvastam, pl ők nem fogadják el a szerződésen vagy a számlán szereplő összeget a vám vagy áfa meghatározáshoz, ők eurotax kód alapján vagy hazai átlagárhoz viszonyítanak.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
balage.
tag
Értem, akkor biztos, hogy amerikai forrású az oldal amit néztem, köszi a felvilágosítást.
Örülök, hogy nem a "na megint egy új gyerek, megint mindent el kell magyarázni" beállítottságú a társaság
Érdekes kérdés:
bi-fuel esetében a hengerfejet is LPG-sre alakították gyárilag?
Mikor kijöttek a gyárilag LPG-s VW autók, ott a szelepülék is keményebb, jobb hőtűrő képességű anyagból készült, mivel az LPG magasabb hőmérsékleten ég, az "átlag" szelepülék kilágyul és beverődik, innen a sűrű szelephézag állítgatás egyik oka.Bevallom eléggé csalogató a 3 literes H6 Outback is a maga közel 250 lóerejével. Az Si-Drive is egész jó fogás (mint motoroknál a 2-3 üzemmód).
Kecskeméti vagyok, majd ha jobb idő lesz lehet kigurulok a kék bi-fueles Foresterhez.
Viszont az szomorú, hogy az automata váltós Forester csak 4 sebességes. Magamból indulok ki természetesen, nem mondom, hogy rossz is ez a felállás, csak ilyenkor arra gondolok, hogy valaminek a rovására megy a 4 fokozat (gyorsulás/végsebesség).
Mikre kell odafigyelni egy Forester vásárlása esetén? Olvastam a cikkeket, de jobban érzem magam, ha közelebbről, tulajoktól jön a tanács
Gondolom:
-ne csöpögjön az olaj/víz sehonnan
-ne legyen korrodált
-egyforma kerék/gumi elengedhetetlenHajtásláncot hogy a legegyszerűbb ellenőrizni?
Lassan teljesen alászedve kanyarodni, vagy vigyem el gyári szervizbe és ott nézessem át?Autotechnika szakirányos Gépészmérnök vagyok, így érdekel minden, szeretem, ha szinte "mindent" tudok az adott járműről/témáról
-
Petester
senior tag
EF-ről nekem is megvan a véleményem még Toyotas korszakomból. De most az más kérdés, hogy milyen a munkafelvétel és a szerelés minősége, mint hivatalos importőr, tudnia kell, hogy milyen előírások vannak egy-egy modellnél vagy motornál. Én erre alapozok.
De most próbálgattam keresgélni a cserére infót, de sehol nem olvasok "javasolt" csereperiódust a láncra. Ezt találtam, ahol próbálják összefoglalni a motorról szükséges infót. Lánc problémát nem említ, csak ha a feszítő megkotlik, akkor azt lánccal együtt érdemes cserélni. Valahol talán olvastam az első generációs H6 esetében láncos gondról, talán onnan eredhet a Seibiko berögződése, hogy láncot kell cserélni 200k km után...(#2728) _Smooth
Nekem olyasmi rémlik, hogy az SI-drive a motor teljesítményével játszik a fogyasztás érdekében.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
balage.
tag
Értem, köszi az infót neked is és outsidersnek is.
Sajnos, ahogy mondjátok elég szűk a felhozatal.Nem tudom volt-e már ez a hirdetés 2006 Outback 3.0 az oldalon, erről mi a véleményetek? Mondjuk nem szeretem a bőr üléseket... Kilométer nem kevés mondjuk, de biztos nem tekert .
Illetve a 2.5 Outback motor is hajlamos hengerfejesedésre, vagy ez inkább a feltöltött motorokra érvényes ilyen lökettérfogatban?[ Szerkesztve ]
-
-
Petester
senior tag
Semmi komoly, lehet csak én éltem meg rosszul.
Tavaly május elején regisztráltam, miután meglett az elhatározás, hogy nekem biza Subaru kell. Ekkor még nem volt zárt a rendszer, nem is tudtam róla, hogy az lesz. Jorust ott ismertem meg, találkoztunk is, megmutatta milyen az OBK és a H6 életérzés. Még mindig hálás vagyok Neki ezért , olyan élménnyel mentem haza, hogy megvan az autó, ami kell nekem és igen, ilyen közösséghez tartozni akarok, legyen meg az autó és csatlakozok a klub élethez is. Aztán május 17-én megvettem a szekeret, mentem volna vissza a fórumra, hogy eldicsekedjek, de már nem volt kinek. Aztán rájöttem, ha nem fizetek, nem is lesz kinek. Ez akkor nagy csalódás volt. Rossz szájízzel, de befizettem a tagdíjat, de most már nem azért mert szerettem volna, hanem mert csak így tudok írni, olvasni. Olvasni meg az utóbbi időben nincs is mit, szinte kihalt az élet a fórumról, a race fanatikusok maradtak, meg Petko mint kemény mag, aki inkább érzelmi alapon közelíti a klub életet. Rajtuk kívül talán havonta 1-1 hsz születik. Nincs ami motiváljon, hogy látogassam a közösségüket, időnként benézek, hátha változik valami, de semmi nincs, ami odavonzzon. A rossz szájízem azóta is megmaradt, ha nem változtatnak a bezárkózáson, nem hiszem, hogy továbbra is fizetni fogom a tagdíjat. Pedig egy fórum, a maga struktúrájával sokkal jobb, mint mondjuk a FB, nem ömlesztve vannak benne az okosságok, jobb keresni, ami az olyan kívülállónak, mint én is voltam, sokkal nagyobb segítség. Kérdezés nélkül találni meg hasznos infókat...(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
Mivel a Dunánál van szervizelve, oda nem tudom, mennyire érné meg bevinni, viszont szombaton nincs nyitva más javasolt szerviz. Ha vétele kerülne a sor, úgy is vissza kell mennem hétköznap (hétvégén hivatalok sincsenek), akkorra biztosan le lehet egyeztetni valamit. Némi előny az ellenőrizhető előélet, a Dunától elvileg megvan minden szerviz számla.
#2786) Parci: A fogyasztás miatt én is aggódok kicsit. Keveset járok városban, napi 2 x 2km, igaz, abból a reggeli hideg motoros dugózás. A most használt autó 8 - 9 litert fogyaszt, de ezt pörgetni kell, ha haladni is akarok, így ez nem csoda (pályán 130 -nál 4000 -et forog, 150 -nél 5000 -et). A nagyobb motort ugyanehhez a tempóhoz nem kellene hajszolni, mutatkozik némi esély, hogy 12 alatt lehet tartani az átlagot. Nézegettem Lexus hibrideket (RX450h) alternatívaként (lehet, holnap is nézek egyet), de annak az egyéb költségei lennének magasabbak.
-
Acheron
őstag
"Nem olyan erős az"
Szerintem nekem a kerékre adott 150Le is elég lenne a közúti használatra. (arányosítva ennyi maradna a 260 -ból) Holnap kiderül. Nem versenyautónak szánom, ha a 2.0 TDI -k / 1.4 TSI -k leakadnak rólam, már elég
Az RX közben kiesett - foglalózták. Marad egy S80 T6 AWD partnernek - érzelmileg kötődök a márkához, de messze nem tűnik olyan leinformálhatónak, mint az Outback.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
No igen, az biztosanjavítós előbb utóbb. De sorhat + turbóval azért komolyat lép, én nagyon szerettem a dízel sor ötöst is anno. Ennek pedig már a belseje is arany középút a hagyomány és a modern között - szerintem.
(#2806) Parci: Sajnos nem sok van Budapesten az én ársávomban, így inkább ismerkedésnek szántam, ő volt az. Messze nem annyira ismert előéletű, mint az Outback. Ellenben az utazóautós csendesség nálam nyomós érv lehet a választásban.
(#2807) outsiders: Ahha, van ízlésed Az biztos, hogy a legmegbízhatóbb Volvo motorok egyike (még ha Yamaha is ) Sajnos nagyon ritka itthon, a fiatal példány még ritkább, kintről pedig nagyon magas a regadó ezekre. Pedig micsoda hangjuk van
(#2808) Parci: Jajj, ne már. Ide csak műértők járnak? Egyszer egész biztosan kell egy ilyen, mindig csorgatok utánuk némi nyálat, ha látom. De tartok tőle ennek a fenntartása már messze meghaladná a lehetőségeimet. Kb 7-es BMW szintre saccolnám az árakat. A karbantartás még csak csak, de ha kell hozzá valami... Nekem a csomagtartó is élhető lenne pedig, ez már egész "nagy" - a GS450h 280 literes méretével nem tudtam megbékélni, pedig azzal is nagyon szemeztem egy időben.
(#2812) Parci: Pont ezért nem mernék belevágni, pedig nemrég itt helyben is volt egy eladó példány. De ha időben el tudnék indulni itthonról (amire csekély az esély), már csak a nyálcsorgatás végett is kimennék Budára megnézni őket[ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
és (#2829) stickermajom köszönöm! Kicsit gyanakvóan néztem az árakat. Nem tudom hogy hogy csinálják, hogy utcára kedvezőbb árat adnak, mint az Unix, Bárdi a nagy vásárlóinak... Egyszer majd kipróbálom őket, most már megvannak az idei karbantartásra a motyók, megörültem, hogy az Unix is forgalmaz Motult, így a Bogárba is azt vettem meg. Ez után láttam, hogy a zsu.hu még olcsóbban adja. Mondjuk esetemben nem vészes a különbség, egy 4 literes flakonon 800 Ft difi van, de ha a tavalyi nagy pakkomat nézem, mikor váltó és difi olajat is vettem, meg az első fék cuccokat már jelentősebb különbség kijött volna.
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
XV-t még lentebb pozícionálják, házon belül konkurenciát nem csinálnak Ha erősebb motor kell akkor marad az OBK meg az új 7 üléses batár majd gondolom. Azért a kizárólag cvt váltót nehezen veszem be ..... Ezt leszámítva nagyon szép és élhető autónak tűnik, de klasszikus subaru életérzést már nem ad.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
kéne, ahogy már a mostani is, ám... nem tudom, hogy láttátok-e az új rav-4-et, de elég morcos pofája lett. és ugye 2,5-ös benzines hibrid hajtással...
sőt, a sima benzines awd elég okos dolgokat tud
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
mmcc02
tag
Igen, kanyarogni vettem
Egyenesben gyorsnak lenni 150 lóerővel és 1.5 tonnával nem igazán lehet, viszont ahhoz képest, hogy SUV (vagy crossover, akármi), meglepően jól kanyarodik. Van is a környéken bőven hegy/domb
Nyáron nem tervezek nagyon terepre menni, ha mégis, akkor mennek vissza a téli kerekek. Illetve, ha a jó gumi megment egy koccanástól, már megérte!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Terepen voltam párszor, de sajnos nagyon túllóg az autó orra, az előző tulaj is hagyott az első lökhárító alján pár karcot. Sajnálnék lökös nélkül hazajönni
Így máris jobb!A másik dolog a sebességváltó. Durvább terepre alkalmatlan. Túl hosszú az első fokozat (is) - kb. 50 km/h-ig megy. Felező sincs, a motor alul halott, tehát adott esetben, ha kb 15-20-nál lassabban akar az ember egy meredekebb részen felmenni, akkor marad a kuplungcsúsztatás. CVT talán jobb volna terepezni.
Átlagos földút sima ügy, de ott akármilyen gumival el lehet gurulni.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen