Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DeadMeat #69500 üzenetére
Van, kezelési, az enyém K14C, abba 5w30 az ajánlott és most is az van benne, Motul Eco-lite 5w30, jelenleg 16 pénz a 4 liter és API sp...
Ezt a 0w20at a márkaszervizek találták ki, amíg nem volt visszahívás a gyári olaja ecstar f9000 5w30 API sm volt és azzal is töltötték, azóta 0w20, ki érti ezt... Hirtelen megváltozott a motorolaj követelménye, éjjel jött a mikulás és motort cserélt az összesben."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DeadMeat
veterán
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
Igen, az van a kezelesiben itt is, emlitve sincs a 0W20 a ket turbos motorhoz benne, ezert is figyeltem fel ra. Errefele nem hasznalnak suzuki olajat, kb beszerezhetetlen. Motult rak a legtobb suzi szerviz, talan azert nem kezdtek el a higabb olajjal dolgozni. Nem is nagyon hallottam/olvastam meg errol, tbh.
Mindegy is, marad az ami belevalo, nem igazan maradtam le semmirol akkor, azt hittem valtoztattak az ajanlott olajon, de nem ilyesmi tortent.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
0w-20 olajról jut eszembe....
Nemrég ismerősnek cseréltem az 1.6 Vitarájában olajat, akkor szereztem az első tapasztalatokat a 0w-20-al (sajátomon a szerizkönyv bélyegző miatt nem cserélem, műhelybe szoktam vinni).
Hát az én 10w-40-hez (azelőtt meg a 15w-40 mézhez) szokott formám jól meglepődött, mikor a nagy lendülettel kifolyó, nagyon híg olaj úgy kezdett el az olajfelfogó száján lévő műanyag rácsos részen visszafröcskölni, mintha vizet öntenék rá. Lehetett utána takarítani a sok kifröcsögött kis cseppet...
Megszoktam, hogy a másik nem fröcsköl. Ennél jó közel kell tartani az edényt.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz hemaka #69504 üzenetére
A Toyota szervizek sem értették/tudták, ezért töltötték az 5W30-as olajat.
Aztán kiderült, hogy bizony kellett volna ragaszkodni a 0W20-hoz.
(Na meg a kézikönyv is félreérthetően fogalmazott, de azt gondolná az ember, hogy egy márkaszervizes továbbképzésen azért több műszaki infót kapnak, mint egy felhasználóknak szóló kézikönyv.)
De szerintem errl biztos hallottatok már, pár éves ügy: LINKEzzel csak azt akartam modani, hogy elvileg nem kellene mindennek a pontos okát értenünk mit miért ír elő a gyártó, elég lenne csak betartani azt, HA lehetne nekik hinni.
De sajnos már sokszor kiderült, hogy tévednek, ezért szeretnénk érteni is mi miért történik az amúgy egyre drágább autóinkkal.
(Lásd. még nyújtott olacsere periódusok, stb...)[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #69499 üzenetére
Az alapbeállítást a magasság csavarral nekünk kell megcsinálni, a szintezés az valamiféle beépített előre megírt görbe szerint megy. Fingja nincs éppen hová világít a lámpa. Ahová a csavarral beállítjuk. A szabályzás úgy néz ki, hogy beül mindenki beindítjuk a gépet, megnézi mit mutat a hátsó híd és odatekeri a lámpát. Nem próbáltam ki, mi van ha menet közben elkezdjük kidobálni a cementes zsákokat. Elviekben 30kmh alatt még újraszabályozza, de ezt csak valaki mondta.
Minden indexes fórumtárs panaszkodott, hogy a kocsit átvéve 1 személlyel magas sokszeméllyel pont jóra lehúzza a magasságat a fénynek. Nekem ez 4 éves korában jött elő. Most agyalok a megoldáson.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ViZo72 #69505 üzenetére
Biztosan el akarod indítani ezt a lavinát? Sokat tudnék mesélni Toyota olaj hibákról, de 99%-ban a user a gyökér...
A nyújtott olajcsere pedig más kérdés, ne keverjük ide.
Maradjunk annyiban hogy mindegyik a környezetvédelem köntösébe bújtatott spórolás. Tedd meg azt a szívességet mindannyiunknak hogy nem folytatod ezt a témát, és főleg nem TC cikkekkel, mert van itt olyan akit közvetlenül érintett mindegyik probléma, így tűpontosan tudja hol ferdítették az igazságot."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #69508 üzenetére
De, visszahívás után már 0w20 került mindegyikbe az időszakos szervizen, nem csak a K14D-be. De nem kell elhinni nekem semmit, olvass vissza néhány 10000 hsz-t amikor ez felütötte a fejét először, ott írtuk többen hogy 0w20-at akartak beletölteni utána.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz hemaka #69504 üzenetére
Hát ha egyszer a kezdetektől 020 a gyári előírása, akkor 020-at kap... Valószínűleg jó neki az, ha ezek az M16A motorok mindenféle gond nélkül szaladgálnak 350e-400e km-nél is.
IS-nél sem értettem. 5w30 a gyárija, de nyígtak sokan, szerelők is, hogy jaaaaaj 160e km van benne, ne menjen inkább bele ennyi km-nél 10w40? Minek? Eszi az olajat? Nem. Akkor minek?
250e-nél meg majd MOL Botond 20W-50 olajat akarnak belerakni, biztos ami tuti, mert hát ilyenkor biztosan nagyon-nagyon kopott már...[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #69510 üzenetére
Jaj, azok mindig okoskodni akarnak, de nem értenek hozzá, mert ők csak azzal találkoznak ami elromlik, ami fut és kutya baja, azt évente egyszer ha látják, vagy csak műszakizni, mert a többit megoldja a haver/sógor/koma.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #69515 üzenetére
Motorkódot is tudsz mondani? Gyöször most elbizonytalanított, de szerintem nekem is azt akartak a nem hybrid K14C-be önteni.
Mondjuk a márkaszervizeknek az a jó, ha nem kell 5 felé olajat rendelni, lehetőleg abból is a legolcsóbbat, feleljen meg az előírásoknak, az se baj ha éppenhogy hunyorítva felel meg... (lásd Ecstar)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #69519 üzenetére
De abba az is kell, nem? 0w16 kell bele, vagy nem? Kézi könyvet kellene megnézni, de nekem 5w30 az ajánlott és közölték hogy 0w20-al töltik mióta elindultak a visszahívások ha tetszik ha nem, felhivtam Érdet, dettó, Szfehervar szintén, Fót ugyanez.
Aztán beugrott az Üvegtigris: itt mindenki hülye!? Itt, mindenki.
Én meg ha pályázok akkor erősen 3500 környékén jár a fordulatszám tartósan, akár órákig is... (természetesen Németországban csakis, nem szabálytalankodunk... )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dunc
nagyúr
Olaj téma 2013 Swift 0-20W Ecstar!
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69509 üzenetére
Na én azt nem tudom, hogy a visszahívással mi van mert nem vittem (még) vissza. De az biztos, hogy a 020as olaj a hibrid olaja lett, azoknak az van a könyvében. Lásd burgatshow. Az meg még a visszahívás előtt kijött ,nem?
De nekem 8 a sztori mert rám szervív ne is számítson olajcsere ügyben. Én elvagyok a mobilommal.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69527 üzenetére
Igen ezt mondom, hogy a hibrid rendszer hamarabb volt a 0w20 olajjal mint a visszahívás. Tehát neked nem nyomtattak egy másik gépkönyvet, meg nem is firkálták át a régiben az olajat, mert eleve ez volt benne. Majd jött a visszahíjjás.. Ééted :-) jómondom?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Ukrajnai háború
- Fotók, videók mobillal
- Motorolaj és szűrő topik
- Ubuntu Linux
- Automata kávégépek
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen