A Microsoft online diszkontáruházat vásárolt

A Microsoft tovább bővítette tevékenységi körét a napokban, amikor megvásárolták a jellyfish.com online árfigyelő rendszerben működő internetes áruházát, mely kedvezményes árakkal igyekszik magához csábítani a vásárlókat.

A Microsoft kedden tette közzé egyik hivatalos blogjában a tranzakció létrejöttét, ám a szűkszavú közleményből részletek nem ismerhetőek meg; nem tudni, milyen távlati tervekre alapozták a redmondiak az akvizíciót, s az sem világos, kívánnak-e a kereskedelmi oldal működésén változtatni – mindössze annyi hüvelyezhető ki a bejegyzésből, hogy a vállalat kereskedelmi palettáját akarják bővíteni.

A 2005-ben indított amerikai jellyifish.com egy olyan kereskedelmi keresőszolgáltatás, mely a hirdetési bevételeit nem a kattintások után (pay-per-click) hajtja be, hanem a vásárlások után (pay-per-action). pontosabban cost-per-sale, a költés után fizetve, némileg hasonlóan a Google június óta működő AdWords szolgáltatásához – a megszerzett kedvezményeket osztják meg a vásárlókkal. Ez a metódus azért jött létre, hogy – amennyire lehetséges – elkerüljék a már többször is botrányt okozott csalásokat, amelyek a kattintások után fizetett jutalékok kapcsán napvilágra kerültek. S a modell működőképesnek bizonyult, mivel a jellyfish.com oldalain jelenleg körülbelül ötmillió termék érhető el.

Azóta történt

Előzmények