A svédek a legjobb csillagközi utazók


Forrás: www.challenge24.org

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Informatikai épületében tizenegy ország harminc csapata mérkőzött meg egymással; s a kemény verseny végeztével a Fredrik Niemelä, Mattias de Zalenski, Per Austrin összeállítású svéd Balloons’R’Us egység végzett az első helyen.

A Challenge24 hetedik alkalommal zajlott le sikeresen, s a korábbi években tapasztalt élénk érdeklődés idén sem mérséklődött: 4 földrész 31 országának profijai és amatőr programozói próbálták ki magukat a verseny internetes fordulóján. Az előző év vándorkupával visszatérő győztesei és második helyezettjei, illetve huszonnyolc másik háromfős csapat jutott el a döntő fordulóig.


Forrás: www.challenge24.org


A feladatokat Darabos Dániel és Németh András, a BME doktoranduszai készítették. A problémák megoldása a verseny hagyományainak megfelelően az informatikai tudományágak széles körű ismeretét követelte meg, az eredményes szerepléshez a gyors és precíz kódírási képesség mellett elengedhetetlen volt a hálózati, mesterséges intelligenciabeli, valamint a számítógépes grafikai jártasság.

A verseny kezdetével a csapatok egy-egy virtuális űrhajó fedélzetére kerültek. Mozgásképtelen gépeik űrbeli koordinátái számukra ismeretlenek voltak; a radart és a hajtóműveket maguknak kellett elkészíteniük. Hasonló módon a szerveren keresztül, hálózati úton szerelhették fel a játék későbbi menetéhez elengedhetetlen pajzsokat, lézerágyúkat, illetve torpedókat. Az univerzumot a versenyzőkön kívül az ellenséges Alien Kwargok népesítették be; ők őrizték a bolygókon a kincseket. A megszerzett javakkal érdemes volt a „bankig” elmanőverezni, mivel egy rivális csapat sikeres támadása az elvesztésüket jelentette. Pontokat a játékosok a kincsek gyűjtésével és a Kwargok, illetve egymás megsemmisítésével szerezhettek. Az űrhajó elvesztése a csapat számára negyedóra szünetet jelentett.


Forrás: www.challenge24.org


A legkeményebb legénységnek a svéd Balloons’R’Us csapat tagjai bizonyultak, akik meg is nyerték a versenyt. Az űrben eltöltött egy nap alatt a bolygók felét bejárták, az őrző Kwarg hajókat megsemmisítették, és így ők készítették el a legteljesebb csillagtérképet, összesen 11 150 pontot gyűjtöttek. A második helyezett 10 557 ponttal a szintén svéd Jon far bestämma lett, 9010 ponttal a dobogó harmadik fokára pedig a harmadik svéd csapat, a Team KTH Itello állhatott.

A magyar Blue Screen Development nevű csapat utólagos beszámolója szerint a verseny jó hangulatban, lazán zajlott, de a feladatokkal azért bőven volt dolguk. „A csapatunk idén már negyedszer indult a versenyen, és az eddigiekhez képest valamivel könnyebb volt a feladat, amit egy űrhajós játék keretébe bújtattak, így szórakoztató volt. A 24. óra végére azért már nagyon elfáradtunk, az utolsó 3 órában már alig tudtunk koncentrálni. Összességében azért keményen meg kellett dolgozni a megoldásokért. Az biztos, hogy jövőre is nevezünk!” – mondta Hargitai Gábor Bálint, a döntőbe került csapat egyik játékosa.

A magyar Nav N Go Kft. az esemény gyémánt fokozatú támogatójaként az első három csapat tagjainak összesen 9 darab navigációs készüléket ajánlott fel, iGO My way GPS-navigációs szoftverrel. „A Nav N Go számára különösen fontos, hogy legyen utánpótlás a tehetséges programozókból, hiszen a mi cégünk alapjait is a jó informatikus szakemberek képezik. Fő termékünk, az Európa-szerte ismert iGO My way GPS-navigációs szoftver egyik vezető fejlesztője, Blahut György Gábor korábban szintén ezen a versenyen tűnt fel, 2002-ben az ő csapata nyerte meg a versenyt. Cégünk rohamos fejlődése miatt folyamatosan keressük a lelkes és felkészült programozókat ” – nyilatkozta az ajándékok átadása után Fazakas András, a Nav N Go Kft. operatív igazgatója.

A Challenge24 menete és légköre képeken, videókon és blogbejegyzéseken keresztül utólag is nyomon követhető a rendezvény weboldalán.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NNG

Előzmények