Az Acer a tabletpiacon is első akar lenni

Bár az Acer csak a múlt héten jelentette be az Apple iPad kategóriájában induló táblagépeit – igaz, rögtön hármat is –, a tajvani vállalat azonnal világossá tette: rövid időn belül e gépek legnagyobb gyártója lesz a világon. A várhatóan csak jövőre piacra kerülő tabletek New York-i bemutatóján Gianfranco Lanci vezérigazgató vázolta fel az ambiciózus célokat: Mint mondta: kezdetben 10-20 százalékos piaci részesedés megszerzésével számolnak, 2-3 éven belül pedig az Acer lesz a piacvezető ebben a szegmensben.

Lanci – ahogy az a DigiTimes összefoglalójából kiderül – tajvani újságíróknak beszélt minderről. A vállalatvezető úgy látja, hogy noha az Apple iPad valóban rendkívül erősen startolt, a Steve Jobs vezette vállalat elsősorban az amerikai piacra fókuszál, és kevésbé versenyképes más, főként feltörekvő piacokon. Az Acernek viszont világszerte bejáratott PC-értékesítési csatornái vannak – magyarázta.

A vezérigazgató ugyanakkor hangsúlyozta: a tabletszegmens több szempontból is különbözik a PC-k piacától. Egyrészt itt nincs általánosan elfogadott, standard platform, másrészt a tartalom – azaz az alkalmazások – és a platform integrációja rendkívül fontos, a vállalat éppen ezért bővíti szoftverfejlesztői állományát. „Mivel a lokalizáció is fontos, külön csoportok foglalkoznak majd a lokalizált szolgáltatások biztosításával minden egyes országban” – mondta.

Lanci elismerte, hogy a Galaxy Tabbal időben lépő Samsung is komoly rivális e piacon.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények