Az IBM szerint az avatar nem játék

Az IBM kutatói egy olyan kartotékszoftvert fejlesztettek ki, amelyben a pácienseket virtuális modell (avatar) reprezentálja. Az avatarok a virtuális világokban, videojátékokban terjedtek el, a szereplőket személyesítik meg különböző élőlények formájában. De mint most kiderült, nemcsak e területén tehetnek jó szolgálatot: a szoftver használatával az orvosnak nem kell kartotékok mélyére ásnia vagy számítógépes könyvtárak között keresgélnie, ha egy beteg kórtörténetét szeretné megismerni. A doktor az egerével a pácienst megszemélyesítő avatar valamelyik testrészére kattintva lehívhatja a testtájékhoz tartozó valamennyi információt. Például egy hátfájós ember avatarjának gerincére klikkelve megjelenik valamennyi adat a kérdéses területről: korábbi panaszok leírása, laboreredmények, röntgenfelvételek.

A vállalat úgy látja, hogy az egészségügyben manapság használt, az adatokat őrző és menedzselő megoldások nem használják ki a rendelkezésre álló információtömegben és technikában rejlő lehetőséget. A papíron vagy különböző adatbázisokban töredékesen tárolt zárójelentések, képi felvételek, leletek együttes, strukturált kezelésével az orvosok jobban ráláthatnak pácienseik egészségügyi állapotára és az összefüggésekre.

Az IBM egy másik kutatási projektje szintén az avatarokat fogja munkára: beszédfelismerő szoftver kiegészítéseként készül az az egyelőre angolul értő virtuális személy, amelyik a beszédet jelbeszéddé alakítja a nagyothallók számára. A segítséggel élő így laptopja segítségével bárhol aktiválhatja virtuális jeltolmácsát, például otthon, tévénézés közben; moziban, színházban vagy társaságban.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IBM

Azóta történt

Előzmények