Európa legértékesebb márkája a Nokia

Az Európai Márkaintézet közzétette a NOVOMATIC AG és a Raiffeisen által elkészített első európai márkaértékelési tanulmányt. Ebben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg értékük szempontjából. A jelentés (Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsorolása, valamint a tanulmányban szereplő ország- és szektorelemzések, országjelentések) elérhetőek az eurobrand 2007 honlapján.


Az országok rangsora I.

A felmérés tanulsága szerint jelenleg Európa legértékesebb cégmárkái (az első tízben négy távközlési, illetve az első helyen egy mobiltechnológiai cég szerepel):


  1. Nokia (EUR 32,332 milliárd)
  2. LVMH (EUR 29,831 milliárd)
  3. Unilever (EUR 25,136 milliárd)
  4. Telefonica (EUR 23,858 milliárd)
  5. Vodafone (EUR 22,550 milliárd)
  6. Mercedes-Benz (EUR 20,483 milliárd)
  7. Deutsche Telekom (EUR 18,269 milliárd)
  8. BMW (EUR 17,298 milliárd)
  9. France Telecom (EUR 17,068 milliárd)
  10. inBEV (EUR 16,873 milliárd)

A listából látható, hogy brit és német cégek uralják az európai márkaversenyt. Az Egyesült Királyság 10 legértékesebb márkájának összértéke 137 milliárd euró – a német Top 10 is közel ekkora értékű.


Az országok rangsora II.

A jelentés készítői értékelésük során többek között megállapították, hogy a márka vagyongyarapító tényező, Európa jövője az erős márkáktól, a gazdasági növekedéstől, a foglalkoztatottság arányától és a különböző nemzetgazdaságok markáns jellegétől függ. A 10 legértékesebb márka és a GDP arányát tekintve a legértékesebb ország Finnország 31,14 százalékkal, második Svájc 26,13 százalékkal, az európai átlag pedig 9,3 százalék. A rangsor alján Románia 0,05, Bulgária 0,48 és Oroszország 1,13 százalékkal szerepel.


A magyar márkák megoszlása szektoronként

A felmérés szerint Magyarország legértékesebb márkája a Szerencsejáték Zrt.; a hazánkra vonatkozó kimutatás .pdf formátumban letölthető az eurobrand honlapjáról.

Azóta történt

Előzmények