Google-Friendster paktum köttetett


Keddi bejelentésük szerint a Friendster – globális terjeszkedési tervei egyik lépéseként – együttműködési megállapodást kötött a Google-lal, s a jövőben a közösségi oldal első számú hirdetési partnere a keresőóriás lesz, emellett 2007 második negyedétől kezdve felveszi a Google keresőjét is szolgáltatásai közé – leváltva ezzel a jelenlegi partnert, a Yahoot. A szerződés pénzügyi részletei nem kerültek napvilágra.

A 2002-ben alapított, San Franciscó-i telephelyű Friendster a MySpace versenytársaként lépett a piacra, de végül is alulmaradtak a küzdelemben, legalábbis Amerikában, ám a kudarc után nem keseredtek el, és a nemzetközi terjeszkedéssel sikerült talpra állniuk és megerősödniük: ma 75 országban 37 millió regisztrált felhasználójuk van. Az öt legfontosabb piacuk közül négy Délkelet-Ázsiában van (a Fülöp-szigetek, Malajzia, Indonézia és Szingapúr), a cég nagyságban negyedik legfontosabb működési területe pedig az Egyesült Államok – itt viszont mindössze a 35. helyre esett vissza látogatottsága szerint a közösségi oldalak rangsorában. A januárban 19,4 millió aktív felhasználót (tavaly márciusban 13,6 millió volt) számláló cég mögé több kockázatitőke-társaság állt, s a Google csatlakozása is további nagy terveket sejtet.

Azóta történt

Előzmények