A Google nyomul a japán mobilpiacon is


A Google és az egyik legnagyobb japán mobilszolgáltató, az NTT DoCoMo tegnap együttműködési megállapodást jelentett be. Tavasztól a DoCoMo készülékein alapértelmezésben a Google keresőjét használják, s a Google AdWords hirdetései is megjelennek majd a kijelzőkön. A későbbiekben emellett egyéb, az amerikaiak által kínált szolgáltatás is elérhető lesz telefonokon: e-mail, a YouTube, fotómegosztás, illetve a képek webre történő feltöltése – az előretelepített Google Earthről még nem egyeztek meg. A hagyományos kínálat mellett a DoCoMo a Google új szoftverét, az Androidot is alkalmazni fogja bizonyos készülékein.

Az amerikai kereső- (s lassan mondhatjuk: mobil-) -cég óriási gazdasági lépést tett e megállapodással, hiszen a DoCoMo a 100 milliós japán mobilpiacnak több minta a felét uralja 51 millió előfizetőjével, s ezek közül 48 milliónak van mobilinternet-előfizetése. S minden okuk megvan az agresszív terjeszkedésre, mivel Japánban a Yahoo vezeti a keresőpiacot 65 százalékos részesedéssel.

Azóta történt

Előzmények