Ha látod magad, akkor a Yahoo! oldalán vagy

A keresőt üzemeltető nagyvállalat igyekszik egy bizonyos területen megvédeni felhasználóit az adathalászoktól. A Yahoo! által kifejlesztett megoldás egy adott számítógépre bejegyzett egyedi azonosítót kíván meg a gépet használótól. Ez az azonosító – lehet szöveg vagy fotó – megjelenik a Yahoo! oldalán, amikor a netező az adott gépről bejelentkezik ide. „Az azonosító tartalmát csak az adott gép és a Yahoo szerverei ismerik, ezért ha a felhasználó megérkezik hozzánk, akkor biztos lehet benne, hogy valóban a Yahoo oldalain tartózkodik, nem pedig egy adathalász által kreált helyen” – áll a szolgáltatás ismertetőjében.

Az intézkedés bevezetése jogosnak tűnik, hiszen az adathalászat jelenleg a netezőkre leselkedő egyik legnagyobb veszély. Az Anti-Phishing Working Group jelentése szerint májusban legalább 20 ezer fals oldal létezett, amelyek azért jöttek létre, hogy a felhasználókat félrevezetve kicsalják tőlük személyes adataikat – például Yahoo! felhasználói azonosítókat és jelszavakat.

 


Forrás: http://protect.login.yahoo.com

„Az adathalászat ma már ipari méreteket öltött, s a Yahoo! felvállalta, hogy amennyire képes, küzdjön ez ellen” – nyilatkozta a vállalat képviselője. Az új, még tesztelés alatt álló módszertől a cég felhasználóinak biztonságosabb netezését várják – legalábbis akkor, amikor a Yahoo! oldalaira kívánnak bejelentkezni. S ez nem kevés embert érint, hiszen jelenleg körülbelül 208 millió regisztrált felhasználója van a cégnek.

A módszer egyedi számítógépekre tervezett, s nem könyvtári vagy internetkávézós hálózatokra, mert működése a cookie-kra épül. „Azokra az otthoni vagy munkahelyi gépekre terveztük, melyeket az emberek rendszeresen használnak.” Ebből következően, ha valaki eltávolítja a rendszeréből a cookie-kat, újra létre kell hoznia az azonosítóját, ami azért bizonyos felhasználói ismereteket és tudatosságot feltételez az új „védőpajzs” használatakor – ismerte el a Yahoo! képviselője.

Azóta történt

Előzmények