Viszik az iPadet, mint a cukrot, az Apple részesedése mégis egyre kisebb

Továbbra is óriási a kereslet a táblagépekre, semmi jele annak, hogy lassulna a növekedés: 2013 első negyedévében az előző év hasonló időszakához képest 142,4 százalékos növekedést regisztrált a piackutató IDC, akik május elsején tették közzé a 2013 Q1 jelentésüket a tabletpiacról (fontos tudni, hogy ezek még előzetes adatok, a későbbiek során még korrigálhatják őket). Mindez azt jelenti, hogy az idei első negyedévben 49,2 millió készüléket adtak el, és ez több, mint amennyi gép 2012 teljes első félévében gazdára talált.

Az Apple jobban teljesített, mint azt az IDC szakértői korábban várták: az előrejelzés 18,7 millió eladott táblagépet feltételezett, ám a cég közel egymillióval többet, 19,5 millió tabletet adott el. Ezzel még mindig a piac első számú szereplői – több mint kétszer annyi gépet értékesítenek, mint a második Samsung –, ám piaci részesedésük rohamosan zsugorodik (2012 Q1: 58,1 százalék, 2013 Q1: 39,6 százalék), mivel az új szereplők sokkal dinamikusabban terjeszkednek – a versenytársak tavalyhoz képest több száz százalékos növekedést produkáltak, és ettől elmarad az Apple egyébként kiváló 65,3 százalékos eredménye. Különösen érdekes, hogy a kimutatás szerint az Apple igazi konkurenciája nem a Samsung és az ASUS, hanem az „others”, vagyis vélhetően a „noname” cégek, akik olcsóbb, kisebb tudású androidos gépekkel árasztják el a piacot.

idc tablet

A lista másik érdekessége még, hogy a Microsoft a Surfarce RT és a Surface Pro tábláknak köszönhetően (900 ezer eladott készülék) először került be ebben a szegmensben az első öt közé.

idc tablet

Azóta történt

Előzmények