Intergalaktikus programozó játékba hív a Legyél Te is Informatikus!

Több mint egy évvel ezelőtt, amikor Chris Mattheisen vezérigazgató bejelentette, hogy önkéntességen alapuló, interaktív előadásokra épülő IT pályaorientációs programot indít a Telekom, még nem lehetett tudni vajon mennyire lesz népszerű a diákok és tanárok körében a Legyél Te is Informatikus. Azóta a Telekom és a T-Systems Magyarország önkéntesei közel 14 000 gyerekhez jutottak el személyesen, most pedig új, a fiatalokat még jobban bevonó elemmel, egy programozói játékkal, a „Kihívással” bővül a program.

Sokat és sokszor hangoztatott probléma Magyarországon is az informatikus szakemberek hiánya, s ezzel összefüggésben a más munkakörökben is hiányzó digitális kompetencia. Pedig a digitális készség is hamarosan olyan alapkészséggé válhat, mint az írás vagy az olvasás – és ehhez nem is kell informatikusnak lenni. A közeljövőben a legtöbb szakma szerves részét fogja az IT képezni, és mindenki, aki erre lehetőségként tekint, messzebb juthat saját területén. A Telekom Legyél Te is Informatikus programjának egyik alapüzenete, hogy ezt minél korábban, már az iskolában tudatosítsák a gyerekekkel, és felhívják a figyelmet arra, hogy a tudás, a tudás elsajátítására való hajlandóság az egyik legértékesebb erőforrás. Erről mostantól nemcsak beszélni fognak az önkéntes szakemberek, hanem a program legújabb elemeként be is vonják a fiatalokat, önképzésre buzdítva őket.

A Legyél Te is Informatikushoz kapcsolódó kalandjátékba, a Kihívásba a 9-12 osztályos tanulók csapatai jelentkezhetnek. Tanári mentorálással, játékos formában, kódolási ismereteik felhasználásával mérhetik össze tudásukat más iskolák diákjaival. Olyan feladatokat kell megoldaniuk, amelyek megkövetelik az algoritmikus gondolkodást, és programozói ismeretekre is szükség lesz. A Kihívás remek lehetőség arra is, hogy a tanárok és diákok egy csapatban, ismereteiket egyesítve és együtt fejlesztve vegyenek részt a versengésben.


[+]

A kalandjáték története egy intergalaktikus utazás. A csapatok belecsöppennek egy űrbéli küldetésbe, de egyik helyszínről a másikra csak úgy tudnak eljutni, ha ehhez a megadott programozói feladatot határidőre teljesítik. A csapatoknak végül egy saját fejlesztést is kell készíteniük, és ennek megoldására ki kell hívniuk a versenyben szereplő többi csapat egyikét. A feladványok megoldása közben szükség lehet olyan programnyelv használatára, amelyhez ingyenesen elérhető internetes képzési lehetőségek által bárki hozzáférhet, ezáltal a diákok a játék során szinte észrevétlenül sajátítják el azokat a képességeket, amelyeket más területen is tudnak használni.

A játékba a program honlapján március 28. és április 21. között lehet regisztrálni, a versenyben 20 csapat vehet részt.