Súlyos gondokat okozhatnak az autók internetképes funkciói

Az FCC kilenc nagy autógyártót, köztük a Teslát vette célba: egyelőre információkat gyűjtenek az irányelvek és a visszaélések kapcsán.

Sokan régóta mondják, hogy nem feltétlen jó irány az autókat guruló számítógépekké alakítani, mindent internetképessé, digitálissá, AI-alapúvá és távvezérelhetővé tenni (az előfizetésekhez kötött funkciókról már ne is beszéljünk). A trend ennek ellenére egyértelmű. Ezzel viszont most már az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) is foglalkozik.

Az FCC elnöknője kilenc nagy autógyártónak, köztük a Teslának írt, információkat kértek be az irányelvek és a visszaélések kapcsán.

A jelentések szerint ugyanis egyre többen a technológia és az autók segítségével követnek embereket, a gyártók pedig egyre kifinomultabb és sokoldalúbb funkciókat tesznek közzé. Ma már nem ritka a helyadatok követése, a távirányítható funkciók (ajtók zárása, duda).

Jessica Rosenworcel Muskot és a többi vezetőt tájékoztatta, hogy ők kötelesek segíteni a visszaélések bántalmazottjait, biztosítani a kommunikáció elérhetőségét – és autóhoz férni kritikus, életmentő lehet. Így egyetlen áldozat sem kötelezhető, hogy válasszon az autója vagy a követés között, csak azért, mert az autó adataihoz és vezérléséhez hozzá lehet férni.

Az utóbbi hetekben több cikk is előkerült egyébként egy nőről, aki sikertelenül perelte a Teslát: azt állította, hogy a cég nem segített neki, miután többször kérte őket. A férje ugyanis követte őt a Tesla funkcióival, kinyitotta az ajtókat, megváltoztatta a felfüggesztés beállításait, letiltotta a töltési lehetőséget. A történet hatására sok más áldozat mesélt hasonló visszaélésekről, ezzel a Reuters és a New York Times is foglalkozott.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények