Magyarországon is kapható lesz a 3G-s iPhone

Most már egészen bizonyos, hogy júliusban új modell váltja az Apple tavaly bemutatott, első generációs okostelefonját, az iPhone-t – Steve Jobs, a cupertinói székhelyű vállalat első embere a tegnapi Worldwide Developers Conference nyitóelőadásában mutatta be a készüléket, mely sokkal okosabb és sokkal olcsóbb lesz elődjénél. És ami a hazai Apple-fanatikusok és az extravagáns kütyük iránt olthatatlan szerelmet érzők számára különösen fontos: Magyarországon is meg lehet majd vásárolni, a T-Mobile üzleteiben.

A második generációs iPhone legfontosabb újítása, hogy a készülék már a gyorsabb adatkapcsolatot biztosító 3G-s mobilhálózatokhoz is képes csatlakozni, így a gyors internetezés nem csak és kizárólag a helyhez kötöttebb és számos korláttal elérhető wifikapcsolaton keresztül valósítható meg. Az elődjéhez hasonlóan 3,5 hüvelykes, 320x480 pixeles felbontású érintőkijelzővel rendelkező új iPhone-ba – elsősorban a 3G-s rádió nagyobb energiafelhasználása miatt – nagyobb kapacitású (és nagyobb méretű) akkumulátor került. A készülék ezzel az akkumulátorral 300 órányi készenléti időt biztosít, a maximális beszélgetési idő hagyományos GSM hálózatokon tíz, 3G-s üzemmódban öt óra.

Az új iPhone két alapváltozatban kerül piacra idén, összesen hetven országban. A készülék 8 vagy 16 gigabájt memóriával lesz elérhető, két színben (fehér, fekete), mindkét modellnél alapfelszereltség lesz a GPS-modul is. Az iPhone az elsődleges piacokon július 11-én debütál, a beépített flashmemória kapacitásától függően 199 és 299 dolláros javasolt fogyasztói áron.

Az új iPhone az év végéig a magyar T-Mobile választékában is megjelenik majd, a forgalomba hozatal idejéről és az elérhető konstrukciókról, fogyasztói árakról azonban sem a T-Mobile sajtóosztálya, sem az Apple hazai PR-ügynöksége nem tudott felvilágosítást adni lapunknak. Az Apple egyik legnagyobb hazai viszonteladója ellenben tudni véli, hogy a telefon két változata 52 000 és 78 000 forintos áron kerül a boltokba, ezek az árak azonban egyelőre erősen spekulatívnak tekintendők.

A második generációs iPhone bevezetésével elindul a .Mac szolgáltatás utódjának tekintett MobileMe is, mely egy webes felületen gyűjt össze e-maileket, kapcsolatokat és azokat képes folyamatosan szinkronban tartani az iPhone és a Mac/PC közt. Ezért a szolgáltatásért éves díjat kér az Apple – az Egyesült Államokban 99 dollárt –, azt ugyanakkor nem tudni, hogy más országokból, például hazánkból is használható lesz-e ez a rendszer. Az Apple magyarországi sajtókapcsolata arra a kérdésünkre sem tudott válaszolni, hogy az iPhone szolgáltatásait teljessé tevő, annak szerves részét képező iTunes zeneáruház a telefon bevezetésével együtt elérhető lesz-e Magyarországról.

Az új iPhone az új piacokra több szolgáltatón keresztül jut el: a brit Vodafone május elején jelentette be, hogy az év végéig legalább tíz országban vezeti be kínálatába az iPhone-t, a francia Orange pedig május közepén tizenegy országot lefedő megállapodásról számolt be. A forgalmazók közt a német és az osztrák T-Mobile is megtalálható. A telefon első generációs változatát jelenleg összesen hét országban forgalmazzák, Európában pedig csupán négy piacon (Ausztriában, Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban) kapható a készülék. A célországok megtízszerezésével az Apple év végére jó eséllyel eléri korábban kitűzött célját; a tízmilliós iPhone-eladást.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

  • WWDC 2008 beharangozó: új iPhone, Mac OS X és a titokzatos Newton 2

    Pár óra múlva kezdődik az Apple szokásos éves fejlesztői konferenciája. Ahogy az lenni szokott, ilyenkor egy rakás újdonságról rántják le a leplet. Vajon mi lehet idén Jobs tarsolyában?

  • Lassan mindenki kap iPhone-t, csak mi nem

    A Vodafone után most az Orange jelentette be, hogy több olyan ország piacára vezeti be az Apple telefonját, ahol eddig nem forgalmazták a készüléket.

  • Jön a vodafonos iPhone

    A brit távközlési cég idén tíz országban kezdi meg az iPhone forgalmazását. A készülék Csehországban is kapható lesz, Magyarországon azonban továbbra sem kerül forgalomba.

  • Steve's job

    Mert van egy márka, amely az identitását ebből vezeti le. Abból, hogy mindent másképp csinál. Látszólag.